Hoofdsponsor

1/28 Oseberg Vikingskippet. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit ziet er een pak beter uit Fred.

Je bent deze keer wel heel snel overstag gegaan :).

Had zelf ook al mijn twijfels Wim ^^ dan ben je snel overtuigd hé:D:D
In ieder geval bedankt voor je input!

Fred

Ja, ziet er zo super uit Fred. Veel beter dan die M&M snoepjes :D:D
Maar alleen door te proberen weet je of iets goed is of niet natuurlijk.

Ziet er prachtig uit Fred. En met die nieuwe middenstukjes een mooie verbetering.
Maar zoals Christophe al zei, door te proberen weet je het...
Verlang al naar de ledendag om dit juweeltje van dichtbij te zien :)

Die zwarte middenstukjes in alle schilden verbinden het kleurige beeld ook weer op een of andere manier. Oogt rustiger denk ik.
Als ik het geheel zo bekijk slaat mijn (lang vervlogen, dacht ik :D) jongensfantasie op hol. Dan wil ik toch de volgende overweging meegeven.
Als ik Viking was en mijn vijanden wilde imponeren hing ik die schilden toch buitenboord.
Je bent met de schilden al overstag gegaan, misschien wil je ze ook nog overboord zetten :D

Ja Jan..... ze komen aan de buitenkant te hangen maar de steunen daarvoor moeten nog gemaakt worden:D:D

Vandaag eens begonnen aan de restauratie van de boegdelen. Ik ben er wel achter gekomen dat dit meer werk is dan verwacht.
De sierlijsten aan de zijkanten passen nu ook weer niet meer :( die zijn nu veel te dik......
IMG_6134.jpg

Dus ook daar schuren tot de passing goed is. De boeg is afgeschuurd maar ook de onderkant van de sierlijst is een stuk afgeschuurd:
IMG_6132.jpg

Met dit als resultaat:
IMG_6135.jpg

Tevens zitten er nog wat spleten is de boegdelen:
IMG_6133.jpg

Dus een papje van houtlijm en schuurstof maken:
IMG_6136.jpg

En de spleet voorzichtig vullen ( op de foto slecht te zien maar is erg netjes geworden:D )
IMG_6140.jpg

Nog 3 kanten te gaan..... en ondertussen schilden schilderen ;)
IMG_6142.jpg

Fred

OK hier wordt zwaar in de kleuren geroerd he Fred, maar het ziet er geweldig uit.

ja soms moet het aangepast worden fred daar is niets aan te doen maar je hebt het er goed vanaf gebracht .

ik hoop echt dat de verf over het vulmiddel werkt want daar zou ik nog het meeste schrik van hebben.

Netjes opgelost Fred, dat is dan weer mogelijk met hout ;).

Moet Dirk (amazone) bijtreden met de angst voor de beits die je op het vulmiddel wil gaan aanbrengen.

Dat zullen we morgen dus eerst maar eens gaan testen voor we verder gaan.
De bouwer op MSW heeft het zo ook uitgelegd dus heb ik het zo nagedaan......

Fred

was het niet beter om er een iets groter stukje uit te nemen aan de ondekant van de sierlijst ?
tot aan die naad bv .
zo kan je een mooi stukje hout inlijmen en denk dat dat minder opvalt en makkelijker werkt .
is maar een idee e
heb bijschooling restauratie oude meubelen gedaan en altijd stukjes inlijmen indien mogenlijk vertelde men mij toen .
wel een stukje zoeken dat ong dezelfde nerf heeft .

moest je het niet geschildrd krijgen dan kan je nog overwegen om houtvuller te gaan halen die het best bij je kleur past zoals donkere ijk of maonie .

ze hebben best wel wat kleuren in die potjes of tubes. ga dan wel iets lichter dan je kleur en zet er dan je beits over dan zul je er waarschijnlijk heel dicht bij zitten ;)

Of het verder schuren zodat er eiets te veel weggeschuurd en dan dunne fineer eroverheen plakken en terug gelijk schuren ;)

Ik moet hier even wat recht zetten....:P

Het vulmiddel zit tussen het dunne spleetje wat tussen het boegdelen en de sierlijsten zitten. Dat is nog geen mm.
De overgang aan de onderkant daar wordt wel een vulblokje voor gemaakt want dat is te groot inderdaad om op te vullen......
( Beetje verkeerde tekst bij de foto;) )

dat dacht ik ook
probeer een stukje te zoeken met ong dezelfde nerven
je zal zien dat het nooit opvalt dan
je kan zelf nerven krassen ook als je niets moest vinden

Even een wat betere uitleg.....;)

Het houtlijm/schuurstof heb ik gebruikt om de dunne spleet tussen de boeg en de sierlijst dicht te maken:
IMG_6144.jpg

En omdat ik beits op waterbasis gebruik trok dit mooi in dit mengsel toen ik dit met een klein kwastje aanbracht:
IMG_6145.jpg

Dit laat ik nu drogen en kijk straks hoe dit zich houd:D

Fred

Dacht inderdaad dat het voor een groter gebied was, voor die ene mm maakt het niet zo veel uit en ziet het er nu gewoon goed uit.

Ik volg deze al een tijdje, ja het is een speciale maar voor mijn beginners-ogen ook een moeilijke. De combinatie van het donkerbruine hout en de kleuren spreken me wel aan. Een mooie dus, ik hou hier wel van!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan