Hoofdsponsor

1/28 Oseberg Vikingskippet. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een mooi bont geheel Fred, naar mijn beste weten (uit eerdere topics van Vinkingschepen) waren deze schilden ook allemaal verschillend van kleur.
Begint nu toch al lekker schot in het komen.

@ Tom Ik ben aan het kijken of ik de schilden wat kan afzwakken zodat de kleuren niet zo fel zijn, echt verweren ga ik niet doen.

@ Bert Ik ga de buiten kant 3 maal in de beits zetten ( nu nog maar 1 maal gedaan) zodat deze mooi donker wordt, het dek wil ik maar 1 maal doen zodat er een contrast ontstaat. Maar ik weet nog niet hoe dit gaat uitpakken, de toekomst zal dat leren:D

Fred

Knap werk Fred. Die boeg is schitterend afgewerkt en de schilden zijn prachtig.
Ik wist wel niet dat die Noormannen (of waren het nu vikings) zulke grote wasknijpers op hun schip hadden.:laugh:

ziet er mooi uit zo met die schilden.
Wat die beits betreft, welke soort/merk gebruik je daarvoor Fred?

Ik gebruik de interieurbeits van Ceta Bever voor binnen. En om precies te zijn de Wengé 0118.

Fred

wordt al iets hé Fred... leuk met al die verschillende kleuren in je schilden... ik blijf volgen...

Ik gebruik de interieurbeits van Ceta Bever voor binnen. En om precies te zijn de Wengé 0118

Vindt het heel mooi. Ik had op een van de foto's het potje gezien maar kon niet zien welk merk het was.
Dus met deze opgelost :D
Bedankt Fred.

De boeg is nu helemaal afgewerkt, dit is niet zonder slag of stoot gegaan.
Ook hier dreunt het weghalen van de kieldelen nog door. Sierlijsten die niet meer passen..:@ waar dus veel schuurwerk in zat.
Maar hierbij het resultaat van de eerste kant:

IMG_6159.jpg

En de binnenkant.( de beits is nog nat ;) ) Het onderste gedeelte komt later het touw voor de mast doorheen:
IMG_6157.jpg

En het was de bedoeling dit te bereiken ....
IMG_6158.jpg

Nu de andere kant nog :D

Fred

Mooie vormen en een mooie kleur en wat een lijntje heeft dit schip.

Vergeet niet de binnenzijde van de gaten in je romp aan te tippen met beits.

Het dek wordt ook nog gebeitst Wim.
Hier moeten echter nog wat dingen gelijmd worden dus dat komt goed hoor.
Dan komen de gaten ook gelijk aan de beurt. ;)

Fred

hallo Fred,

ik heb vandaag ook de oseberg gekocht, ik zal dan ook zeer gretig gebruik maken van uw ervaring,uw boot is dan ook zeer mooi

grts

johan

hallo Fred,

ik heb vandaag ook de oseberg gekocht, ik zal dan ook zeer gretig gebruik maken van uw ervaring,uw boot is dan ook zeer mooi

grts

johan

Dat is leuk om te vernemen Johan, ik zie je topic met plezier tegemoet.

Fred

ps: Als nieuweling kan je jezelf hier voorstellen, dan weten we wie je bent;)

De beide boegdelen zijn nu klaar:
IMG_6166.jpg

Ik ben begonnen aan de afstand houders voor de schilden. Omdat ik de schilden heb voorzien van speldenkopjes zijn deze dikker geworden.
Ik kan dus niet volgens plan werken en heb dus een stukje hout van 4 x 4 mm genomen.
Daarvan heb ik ruw 30 stukjes van 12 mm gezaagd:
IMG_6165.jpg

Vervolgens deze op maat gemaakt (10 mm) en de kantjes afgevlakt. (Bij de eerste 15:D )
IMG_6167.jpg

Vervolgens zijn deze boven de gaten geplakt waar de roeispanen doorheen komen:
IMG_6168.jpg

IMG_6169.jpg

En een dry-fit met wat schildjes ;)
IMG_6170.jpg

Nu de andere kant nog.

Fred

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan