Hoofdsponsor

1/28 Oseberg Vikingskippet. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nadat de afstandblokjes waren vastgezet de lat die eroverheen komt op maat gemaakt en vastgeplakt.
Deze volgt mooi de ronding van het schip:
IMG_6173.jpg

IMG_6174.jpg

Vervolgens netjes in de beits:
IMG_6175.jpg

En zo is de eerste kant klaar;
IMG_6178.jpg

Op naar de andere kant:laugh::laugh:

Fred

Zeer mooi Fred.
Waarom werden die schilden daar zo gezet. Als bescherming of gewoon omdat er geen andere plaats was op de boot?

Alles begint samen te komen:P:P
Voor de "andere" kant staat de lat voor de schilden erop, ik ben met de roeispanen bezig en ondertussen ook de 1300 klinknagels aan het maken.:O
IMG_6183.jpg

Fred

Dit gaat echt een blikvanger worden Fred, je neemt haar trouwens toch wel weer mee op de volgende ledendag?

Kleurrijk hoor :)
Dat grote gat in het midden word dit nog dichtgemaakt of hoort het zo?Ik neem aan dat de mast er nog wel in komt te staan.

In dat grote gat komt inderdaad de mast en dat wordt nog netjes dicht gemaakt. Nu kan ik er nog gemakkelijk bij.

Fred

Ik ben begonnen met het roer. Ook hier weer veel schuur werk.....
IMG_6194.jpg

En een dry-fit hoe deze moet komen te zitten:
IMG_6198.jpg

En hier zit nog heel wat schuur en pas werk:laugh:
IMG_6199.jpg

Ook het eerste woud van roeispanen staat voor de eerste maal in de beits ( nog 15 te gaan:tongue: )
IMG_6195.jpg

En bijna weer bijna 420 klinknagels klaar voor een slijpbeurt:
IMG_6200.jpg

Fred

Zie ik het juist dat alle riemen dezelfde lengte hebben Fred ?
Ik meen nochthans ergens gelezen te hebben dat de riemen van die schepen in lengte varrieërden zodat ze allemaal onder dezelfde hoek het water raakten.
Ziet er steeds mooier en mooier uit :)

:@:@ Billing Boats:@:@

Wat is er gebeurd.....nou de zoveelste misser van Billing boats op dit model.

Het roer moet vastgezet worden met leren riemen en daarvoor is een versteviging aangebracht:
IMG_6205.jpg

Vervolgens moeten de gleuven voor de leren riem in de romp gemaakt worden en wat denk je......daar ziet precies een spant achter:angry:
IMG_6206.jpg

IMG_6212.jpg

Er zal dus niets anders op zitten dan een stukje uit het spant te gaan halen:tongue:
Ik was gisteren zo teleurgesteld dat ik een ander project opgepakt heb.
Vanaf maandag ga ik hier weer aan verder, eerst maar eens bedenken hoe ik dit zonder al te veel schade ga oppakken....

En ondertussen, klinknagels vijlen:O
IMG_6202.jpg

Links gedaan, rechts nog niet:
IMG_6203.jpg

Fred

:@:@ Billing Boats:@:@

Vervolgens moeten de gleuven voor de leren riem in de romp gemaakt worden en wat denk je......daar ziet precies een spant achter:angry:
Er zal dus niets anders op zitten dan een stukje uit het spant te gaan halen:tongue:
Ik was gisteren zo teleurgesteld dat ik een ander project opgepakt heb.
Vanaf maandag ga ik hier weer aan verder, eerst maar eens bedenken hoe ik dit zonder al te veel schade ga oppakken....

Ik leef met je mee Fred. Is het een optie om aan de binnen- en buitenkant een ondiep gat te maken en de riem door te snijden en in de gaatjes vast te lijmen?
Je hebt Rontgen-ogen nodig om dan te zien dat het niet echt doorloopt :dry:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan