Beste vrienden/collega bouwers, ik ga deze bouw als beëindigd beschouwen.
Dank voor de aandacht aan de volgers en iedereen die gereageerd heeft bij de bouw van deze wagen.
De laatste onderdelen zijn geplaatst met uitzondering van de beide nummerplaat houders. Waarom ? Deze waren te groot en te dik (wat aanpasbaar was) maar vooral de kwaliteit van de decals die het nodig vonden om toch maar in enkele stukken te breken.
Tevens is het zo dat de achterste nummerplaat houder bovenop het linker achterlicht moet geplaatst worden en dat is meer dan vragen om miserie. Niet alleen het gewicht hiervan maar het feit dat het achterlicht simpelweg boven op het spatbord is gemonteerd (zonder zekering in het spatbord) zorgt voor breekbaarheid bij het manipuleren van het voertuig.
Dus, tot spijt van wie het benijd, ga ik stoppen met het verder verbeteren of verprutsen van het voertuig want ik heb zo de indruk dat alles wat ik er meer kan of zou er aan doen eerder zou leiden tot het verkl*ten er van; sorry voor het taalgebruik.
Door het heerlijke donker en nat weer dezer dagen geen buiten foto's.
Het is zeker geen perfecte bouw geworden.
Bij de minste manipulatie dreig je een onderdeeltje te raken en af te breken.
Zal hij te zien zijn op beurzen ? Misschien in Eeklo en Middelkerke en verder zien we wel nog.
Tevreden met de bouw? Het feit dat ik het aangedurfd heb deze te bouwen: ja. Het feit dat ik het beëindigd heb: zeker JA temeer daar ik geen autobouwer ben. White wall tyres was nieuw, chrome spuiten was zo goed als nieuw.
Het was geen gemakkelijk model en ik heb geleerd van fouten die ik gemaakt heb bij de bouw en dus zou een nieuw model (heb er nog één liggen) beter moeten gaan maar, sorry, voorlopig heb ik er geen zin in. Gestart in Maart en einde in December; ik heb nog nooit zo lang aan een model gewerkt door alle ups and downs er tussen in.
De upgrade Part PE set is, wat mij betreft, overbodig. Enkel het dashboard geniet van een verbetering maar daar zie je uiteindelijk niet veel meer van.
Er schuilt heel veel verdoken werk in die set als je bv. de motorkap zou willen vervangen en scharnierend maken. Het enige wat heel veel zou verbeteren is het bagagerek achteraan maar dan zou je die best wel uitgeklapt moeten maken en je hebt geen valies of "trousseau" zoals ze ze indertijd noemden om er op te zetten. Vergeet niet dat we in die jaren spraken van reiskoffers en niet van valiezen.
Positief: het is een ongebruikelijke wagen die ik nog nooit gezien heb op een beurs of evenement en hij zal zeker opvallen ook al is hij niet perfect.
De reden heb ik in het begin van de bouw reeds aangehaald: het middendoor gespleten dak is voor de meesten een totale afknapper maar ik heb ook de indruk dat veel modelbouwers dergelijke (ex) civiele voertuigen niet aandurven want je ziet zelden (ex) civiele modellen uit de ICM/Revell/Miniart range on show.
Zou misschien een idee zijn om daar eens verandering in te brengen ???