Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Is dan ook iets speciaal en heel knap in ieder geval.Langzaam maar zeker, denk dat ik nog nooit zo lang aan één enkel model gewerkt heb.
Dat is brute pech Erwin , wat nu ? WillyMeer dan een maand geleden dat ik nog aan deze wagen heb verder gewerkt.
Eergisteren de wagen nog eens gecontroleerd ter voorbereiding van het definitieve spuitwerk. Had nog een foutje gevonden en heb dat kunnen herstellen, oude laag primer lichtjes afgeschuurd en, na drogen, nieuwe primer gelegd.
Deze opnieuw goed laten drogen en gecontroleerd, geen enkele naad te zien, heel lichtjes bijgeschuurd en laten rusten alvorens er de definitieve verflaag op te leggen.
Jammer dat ik er geen foto van genomen heb.
Gisteren uiteindelijk met Tamiya TS-11 Maroon het voertuig gespoten en ik was heel tevreden met het (nog natte) resultaat.
Deze morgen echter WTF ???
Bekijk bijlage 439414
De volledige daknaad was te zien door de verf heen en, erger nog, je kan de naad zelfs opnieuw voelen !!!
Bekijk bijlage 439415
Wat is hier verkeerd gegaan ??? Van een perfect in primer gespoten oppervlakte naar dit? Kan iemand mij dat uitleggen ??
Ook aan de achterzijde van de wagen was de naad opnieuw zichtbaar. Het moet dus ergens één of ander chemisch proces geweest zijn dat gereageerd heeft met: 1) de gebruikte primer Spectrum (van bij Action), 2) de gebruikte filler Motip speciaal voor carrosserie werk bij voertuigen.
Maar nergens is enig spoor van chemisch werk te zien zoals invreten of bubbels, enkel het zichtbaar én voelbaar maken van de oude lasnaad en dat begrijp ik niet.
Hopelijk met succes. Willy.Bedankt voor de reacties. Hierop afgaande heb ik 3 mistlagen vernis op het dak gespoten, telkens met een interval van ongeveer 20 minuten. Gebruikte vernis is een spuitbus Clear van Tamiya.
Bekijk bijlage 439513
Afhankelijk van de lichtinval had ik de indruk dat ik de naad weer een beetje zag maar ik voelde niets en dat was dus al beter.
Daarom heb ik beslist om, boven op de vernis, een nieuwe laag primer te spuiten. Morgen zie ik het resultaat wel.