Beste mensen, het is gelukt !
Zoals gezegd heb ik een extra laag primer gelegd boven op de vernis en niks van deze verven kwam in conflict met een ander.
Daarop heb ik besloten om opnieuw in dunne laagjes, de Tamiya TS-11 Maroon opnieuw aan te brengen op het dak. Ook dit gaf geen probleem en het resultaat was zeer bevredigend.
Kwam nu het probleem dat dit natuurlijk gespoten was binnen een afgebakende zone en dat de nieuwe verf moest overgaan op de rest van de carrosserie.
Bij het wegnemen van de tape en het beschermende servetpapier bleek dat de verf nu natuurlijk een paar honderdsten van een millimeter hoger stond dan de eerste verflaag van het voertuig en dat kon je niet alleen zien maar ook voelen. Er stond dus niets anders op dan de afgelijnde verfranden weg te schuren. Gelukkig had ik hier nog een oud en bijna versleten stuk waterschuurpapier liggen waarmee ik in cirkelvormige bewegingen van buiten naar binnen de randen kon wegnemen met dit als resultaat:
De randen zijn weggeschuurd , het dak heel lichtjes omdat er toch nog een nieuwe laag op ging komen.
Een eerste nieuwe lichte laag TS-11 werd over de witte randen gespoten en enkele uren later, na controle en tevredenheid met het behaalde resultaat, volgde de definitieve laag. Ook de achterzijde kreeg de nodige aandacht.
Dit is het resultaat:
Van de naad is niets meer te zien, ik ben heel tevreden met het resultaat.
In de volgende fase ga ik de motor terug uitpakken en definitief afwerken. Tevens moet ik de radiator verven waarna het centrale gedeelte van de motorkap kan geplaatst worden. Ook moeten de houders van de reservewielen nog gespoten worden.