Hoofdsponsor

1/35 Packard Twelve (Series 1408)

ERVARING
Noem mij maar gevorderd.
BOUWWIJZE
In principe OOB maar we zien wel.
BOUWBUDGET
NVT
BOUWSTATUS
Gestart 18/03/2024
COMMENTAREN
Altijd welkom zolang het maar beleefd blijft.
Beste mensen, het is gelukt !

Zoals gezegd heb ik een extra laag primer gelegd boven op de vernis en niks van deze verven kwam in conflict met een ander.
Daarop heb ik besloten om opnieuw in dunne laagjes, de Tamiya TS-11 Maroon opnieuw aan te brengen op het dak. Ook dit gaf geen probleem en het resultaat was zeer bevredigend.
Kwam nu het probleem dat dit natuurlijk gespoten was binnen een afgebakende zone en dat de nieuwe verf moest overgaan op de rest van de carrosserie.
Bij het wegnemen van de tape en het beschermende servetpapier bleek dat de verf nu natuurlijk een paar honderdsten van een millimeter hoger stond dan de eerste verflaag van het voertuig en dat kon je niet alleen zien maar ook voelen. Er stond dus niets anders op dan de afgelijnde verfranden weg te schuren. Gelukkig had ik hier nog een oud en bijna versleten stuk waterschuurpapier liggen waarmee ik in cirkelvormige bewegingen van buiten naar binnen de randen kon wegnemen met dit als resultaat:

Randen.jpg

De randen zijn weggeschuurd , het dak heel lichtjes omdat er toch nog een nieuwe laag op ging komen.

Een eerste nieuwe lichte laag TS-11 werd over de witte randen gespoten en enkele uren later, na controle en tevredenheid met het behaalde resultaat, volgde de definitieve laag. Ook de achterzijde kreeg de nodige aandacht.

Dit is het resultaat:

Paint 1.jpg

Paint 2.jpg

Paint 3.jpg

Paint 4.jpg

Van de naad is niets meer te zien, ik ben heel tevreden met het resultaat.

In de volgende fase ga ik de motor terug uitpakken en definitief afwerken. Tevens moet ik de radiator verven waarna het centrale gedeelte van de motorkap kan geplaatst worden. Ook moeten de houders van de reservewielen nog gespoten worden.
 
EINDELIJK !!! terug herbegonnen aan deze wagen.
Telkens ik blokkeer in een bouw heeft dit met uit te voeren verfwerken te maken maar nu de Swift Boat en de tow tractor van de werkbank zijn heb ik prioriteit gesteld om dit onderwerp weer naar voor te brengen.

Wat is er ondertussen gebeurd?
Door de uitleg en reacties bij de bouw van de Swift Boat heb ik mij brede plakband van Tesa aangeschaft en deze leende zich heel goed tot het uitsnijden van cirkels waarmee ik de banden kon afplakken. Zodoende is het mij gelukt op de wielen te spuiten en hierna de wielschijven te chromeren met behulp van een Molotov stift.
Een laag Tamiya Clear (TS-13) vernis moet deze nu beschermen en dan kan ik er de decals op plaatsen.

Ook de verf van de carrosserie kreeg een laag Tamiya Clear vernis en deze ziet er nu zo uit:

Tamiya Clear.jpg

Volgende fase herbeginnen we met het detailleren van de motor.

Wordt hopelijk spoedig vervolgd...
 
We zijn weer een stap verder.
Ramen werden vrij gemaakt, motor ook en afgewerkt. Wielen herschilderd en nu blijf ik er af hoe goed/slecht ze ook zijn.
Radiator bijgewerkt en geplaatst alsook de centrale plaat van de motorkap. Reservewielen geschilderd en ook geplaatst.

Wheels 1.jpg

Wheels 2.jpg

Wheels 3.jpg

Wheels 4.jpg

Er moet nog het één en ander bijgeschilderd worden, het glas van de koplampen ontbreekt nog alsook de te chromeren deurklinken. Verder nog de achterlichten, ruitenwissers, bagagerek en beide bumpers.
Dit alles zal pas gebeuren als de wielen geplaatst zijn zoals het hoort want nu zit ik nog met een probleempje aan de achterzijde waarbij er veel te veel speling is tussen wiel en wielkast.

Wordt vervolgd ...
 
:zx11pissed::zx11pissed: Mijn plezier was van korte duur !

"Veel speling tussen wiel en wielkast" heb ik daarjuist geschreven en de foto toont hoe het zit:

Achteras 1.jpg

Toch maar even nagekeken wat er fout kan gelopen zijn bij de bouw en vastgesteld dat ik de plaatsing van een pijl op het bouwplan verkeerd heb geïnterpreteerd. Ik heb de achteras gemonteerd onder de vering i.p.v. er bovenop !

Achteras 2.jpg

Gelukkig kan ik de boel nog losmaken zonder veel te beschadigen en ik zal het kunnen herstellen.

Nu stelt zich echter het probleem dat de wielen eerst moeten ingebracht worden in de wielkasten want eens de as herplaatst is er geen plaats meer voor hen. Ik had mij eerder bij de bouw van het chassis al afgevraagd waarom de wielen reeds in stage 10 van de bouw dienden geplaatst te worden en niet tegen het einde. Wel, blijkbaar is de reden dus dat zij anders niet meer in de wielkasten kunnen.

Wordt vervolgd ...
 
Je kan misschien de bladveren helemaal losmaken en dan de as verplaatsen.
De wielen monteren op de as en dan heel deze constructie terug op het chassis lijmen...
 
:zx11pissed::zx11pissed: Mijn plezier was van korte duur !

"Veel speling tussen wiel en wielkast" heb ik daarjuist geschreven en de foto toont hoe het zit:

Bekijk bijlage 440966

Toch maar even nagekeken wat er fout kan gelopen zijn bij de bouw en vastgesteld dat ik de plaatsing van een pijl op het bouwplan verkeerd heb geïnterpreteerd. Ik heb de achteras gemonteerd onder de vering i.p.v. er bovenop !

Bekijk bijlage 440967

Gelukkig kan ik de boel nog losmaken zonder veel te beschadigen en ik zal het kunnen herstellen.

Nu stelt zich echter het probleem dat de wielen eerst moeten ingebracht worden in de wielkasten want eens de as herplaatst is er geen plaats meer voor hen. Ik had mij eerder bij de bouw van het chassis al afgevraagd waarom de wielen reeds in stage 10 van de bouw dienden geplaatst te worden en niet tegen het einde. Wel, blijkbaar is de reden dus dat zij anders niet meer in de wielkasten kunnen.

Wordt vervolgd ...
Het noodlot blijft je precies achtervolgen. Nog even doorbijten. Willy.
 
Het komt regelmatig voor met auto’s uit deze tijd dat de vooras aan de andere kant van de veren zit gemonteerd dan de achteras. Komt wel goed hier denk ik.

Uit de tijd dat er twee reservewielen bij een auto werden geleverd in plaats van nul.
 
hey Erwin moet de as niet bovenop de blad veren liggen dat scheelt veel hoor kijk eens op het bouwplan
 
Terug
Bovenaan