Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Guy netjes zeer netjes..............wel niet vergeten voor de loopvlaken van de wielen terug wat zuiver te maken.

Cheers,
André

DJs, het is vooral goed informeren, kijken wat anderen ermee aan kunnen (Mig G, Adam W...mensen die niet te beroerd zijn om hun 'geheimen' prijs te geven), en tenslotte zelf de opgedane kennis verder te personaliseren. Pigmenten zijn soms wat onvoorspelbaar maar in het algemeen kan je er meer mee bereiken dan je voor mogelijk houdt.

André, ik moest inderdaad de loopvlakken nog wat rustiger maken. Toch heb ik niet alles helemaal weggepoetst (stoffige transparante laag), omdat er in het rubber toch steeds meer stof geperst werd bij het rijden.

Famo, qu'est-ce que tu pense mon vieux ? Amie ? Que je suis une amie de toi ? Je vous remercie mon copain ! Mais je préfère que tu dis que je suis votre ami...parce que c'est plus masculin, evidamment ! LOL

Famo, qu'est-ce que tu pense mon vieux ? Amie ? Que je suis une amie de toi ? Je vous remercie mon copain ! Mais je préfère que tu dis que je suis votre ami...parce que c'est plus masculin, evidamment ! LOL

Jongens jongens,niet alleen ligt het modelbouw niveau hier erg hoog,maar nu ook nog de talen...:D

Jongens jongens,niet alleen ligt het modelbouw niveau hier erg hoog,maar nu ook nog de talen...:D

Ach Danny, stel u er niet teveel bij voor, het is bij mij beperkt tot Steelmasters Frans, ge weet wel, l'accumulation de la poussière, le bas de caisse, patatipatata...blablublou...

GUNit , zijn weer prachtige vorderingen zo te zien , hoppelijk ga je niet verder in het frans want begrijp daar gene snars van

tom

Ik ben een week niet kunnen komen kijken.
Maar wat prachtige vorderingen dit gaat weer een pracht exemplaar worden.

Mark

André, ik heb een betere foto geplaatst, met iets duidelijker uitleg. Niet dat het u nog verder kan helpen...

Een vraagje Guy, ik zie dat ge poeder met fixer hebt aangebracht en dan deels terug hebt weggeborsteld.
Ik dacht dat dit niet lukte om weg te borstelen als er fixer werd gebruikt, wel als de poeder met thinner voor washes was aan gebracht?

De fixer werkt hier voortreffelijk. Als je de white spirit oid. gebruikt, zijn de pigmenten "gezet" (ze zitten op hun plek maar meer ook niet).
Als je de fixer gebruikt, zijn ze "gehecht", stevig verankerd in de capillairen van de dragende verflaag.
Zonder vloeistof zullen de pigmenten nooit loskomen, prima dus voor het doel dat we hebben. Maar met pakweg white spirit kan je de werking neutraliseren (ik vind dat een super voordeel omdat op die manier NIETS onomkeerbaar wordt).

Hopelijk is het duidelijk comrads.

Stel vragen zoveel je wil Marc. Pigmenten zijn inderdaad de laatste grondstoffen in de reeks behandelingen. Tenzij er vroeg of laat iemand tevoorschijn komt met een nieuwe techniek. Geen glansvernis gebruiken als je nog pig's wil gebruiken, deze laag heeft namelijk een te grote absolute dichtheid waarin ze zich niet kunnen hechten. Beter is satijn of matvernis (voor nog meer houvast).

Guy, stopt eens met modelbouwen aub.

Uw modellen zijn zo schoon dat ik al geen zin meer heb aan een doos te beginnen :s

:D maw very nice doen !!!! zoals altijd Guy

Hey Ratticus, rap een doos openen, en uw kunsten tonen ! Alles moet nog aangekleed worden, maar de onderbouw en het loopwerk zijn nu helemaal klaar.

SDC10553.jpg

Nu wil ik beginnen met de upper hull af te werken.

Laters ! Greetz GUnit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan