Hoofdsponsor

1/35 Panzer t 38. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nico, merci bro !

Swaken, je hebt gelijk, de bol werd van smeervet voorzien opdat hij soepel zou blijven draaien. Er komt immers stof en zand in het "gewricht" terecht. Bijkomend effect is dan blootgewreven metaal door krassen.

Ratticus, u niet verongelukken hoor, ik wil daar geen schuld aan hebben ! Mercikes !

De toestand nu, van de MG in z'n bol, wat smeer en bloot metaal door krassen...

SDC10337.jpg

Ik denk dat het zo wel zou kunnen...

Dat is echt zeer realistisch gedaan! Uw tank begint er echt super uit te zien! Vooral omdat de verwering zeer gecontroleerd is gedaan.;)
Erwin.

Dank u Erwin, in het begin twijfelde ik wel maar nu ik de foto zo uitvergroot zie mag ik tevreden zijn met het resultaat.

Morgen ga ik de volgende MG aanpakken, deze van de turret. Hopelijk kan ik een soortgelijk effect bekomen.

pfffft guy wat moet ik hier nog aan toevoegen man. ik moet dringend ook eens wa militaire ervaring opdoen blijkbaar. vind dit zo knap maar ben zelf te onzeker om zoiets te maken. dat verkl*** ik geheid. knap hoor guy echt waar.

Hey Trobwal, zoals jij proper kan werken, dit zal je zeker niet verknoeien, als het niet lukt knalt ge er gewoon een berg zand overheen.:)^^:laugh:

Als ik naar uw foto's kijk, moet ik mezelf er steeds aan herinneren dat dit een plastic model op schaal 1/35 is. Door het prachtige schilder- en verweringswerk is het model niet meer van een 1/1 exemplaar te onderscheiden.

Heel knap Guy hoe ge zoveel realisme op uw modellen aanbrengt. Het blijft een plezier voor het oog om uw topics te volgen.

Diep respect man !!

Zeer mooi effect wat je bereikt hebt, zeer leerzaam topic (maar dat is het al altijd geweest bij jouw ;) )

Dank jullie mannen. De tweede MG werd vandaag bewerkt, eerst de loop in de acrylverf (zwart + bruin gemengd) gezet, daarna Humbrol Gun metal met wat bruine olieverf eroverheen gepenseeld in twee dunne laagjes.

Een paar uur later de loop opgepolijst met een van wat grafietpoeder voorziene doezelaar (papieren pen). Ook de houder kreeg een paar filterkes nadat de MG ter plekke was verlijmd. Nu nog de bol aanpakken.

Als die klaar is werk ik het houtblok af.

Groet GUnit.

Laatst bewerkt:
Het topic nog eens even bijwerken...

Houtblok en reservetracks achterop rechts zijn 99% klaar...

Ik heb ook de wielen reeds geweatherd. Stof, zand en drek, ditmaal niet in olieverf maar wel met gebruik van pigmentpoeders. Smeer en olievlekken uit het Mig potje, vochtige/natte zones ook.

Gebruikte pigmentpoeders :

- dark mud (verse drek),

- dry mud (droge aangekoekte drek),

- Europe dust,

- light dust.

Werkwijze hier :

- hoopjes pigmentpoeders op een schaaltje leggen,

- random mengen in het midden (niet tot een nieuwe kleur doodmengen maar levendig houden),

- opnemen met een borstel en op het wiel tikken (lichte tonen eerst, daarna wat donkerder omdat verse modder over droge komt),

- tijdelijk vastzetten met white spirit (NIET penselen maar laten druppelen) en droging bestendigen met haardroger voor tijdwinst,

- controleren en waar gewenst even bijborstelen (droog en zacht penseel),

- indien tevreden fixer eroverheen laten druppelen,

- desgevallend de hele werkwijze opnieuw voor meer body in de poeders,

- natte zones maken door voorzichtig aanstippen met Wet Effects,

- olie en smeer uit het potje in de pigmenten laten trekken dmv. penseelpunt (zoekt z'n weg in de capillariteit van de poeders)

* combineren van fixer met Wet Effects/Grease & Oil Stain Mixture kan perfect voor subtiele effecten !

De rubberen loopvlakken werden nog niet/amper behandeld, dit wordt de volgende stap !

Foto van de binnenkanten van de loopwielen (deze werden beduidend donkerder gehouden zowel voor wat de basiskleur met acryl, als wat de pigmenten aangaat = schaduwwerking onder de tank) :

SDC10351.jpg

Foto van de buitenkanten :

lk.jpg

Het is belangrijk dat je niet in de poeders gaat zitten roeren en sturen tijdens het proces, dan ontstaan immers spontane reacties van de materie.

Laatst bewerkt:
Marc zo`n redelijk groot oppervlak kan je dan inderdaad met de airbrush een licht neveltje fixer geven.

GUnit de wielen zien er al goed uit.

Ron

Marc, met de airbrush kan, maar ik zou zeker experimenteren met druppeling via het penseel. Dit zal mooie dingen doen met de tekening in het oppervlak.

Ron, zou jij voor zo'n oude stoomlocomotief niet ook overwegen om met de haarlaktechniek aan de slag te gaan ? En dat dan weer combineren met washes, filters, pigmenten...ik zou het geweldig vinden dat Marc z'n roestige bak helemaal tot leven komt !

Mooie uitleg Guy, altijd leuk om zulke info te zien.
Trouwens je wielen zien er ook toppie uit.

Je zou ook kunnen druppelen met een pippetje.

GUNit , je laat ons weer mooi mee genieten van je vorderingen en de goede uitleg

knap bezig

tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan