Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja die naalden komen me ook bekend voor ;P die duikboot heeft er vol van gestaan, maar als het inderdaad goed werkt is dit mooi om zien.
Veel meer dan dat ik terug met bewondering je werk aan het bekijken ben, kan ik niet zeggen Ron
Zeer mooi

Dank je wel.Nu dit gereed is,mag ik beginnen gaan aan de twee daklijsten.Die zijn lekker lastig.Daar zit weer een spannende uitdaging cute.

ROn.

Even ertussendoor...

Mijn nieuw project(na de Persing)wordt de Queen Mary II.

Ik heb deze liner in het verleden gebouwd van Revell met led verlichting.
Nu ben ik al langer bezig met de voorbereidingen,en ben ook verscheidene leerscholen doorlopen om de vele moeilijksheids graden van de QMII aan te durven.

Dat is ook een van de redenen geweest dat ik na de VII C U82 Uboot ben begonnen aan de Persing 72.Hierin heb ik verscheidene nieuwe technieken kunnen leren,welke ik prima hiermee heb kunnen aanvullen.

De QMII ga ik dus volledig scratchen in waarschijnlijk,1:250.Hier ben ik nog niet volledig uit.

Dit zal mijn grootste project tot nu toe worden.Misschien nog wel in 1:200.

Maar het gaat nog wel even duren,want de Persing loopt nog wel even..

Ron.

Ga je hem ook RC maken of gaat dit niet omdat je gebruikt maakt van isomo.

Om dit probleem om te lossen kun je gebruik maken van blauwe isolatieplaten van de bouw en daar een glasvlies op.

Hoi Luc.

Nee,ik ga haar niet rc waardig maken.Ik bouw alleen statisch.
Ik heb ook verder geen rc spullen hiervoor.

Ron.

Geweldig dat je dit aandurft :|
Ik denk alleen al aan al die raampjes en balkonnetjes. Dat gaat een hele klus worden. En op zo'n grote schaal kan je heel veel details aanbrengen.
Jou kennende gaat het weer een mega-prachtig project worden :D

Groeten

Pascal

Ja,al die balkonnen en vooral ook de tussenwandjes en niet te vergeten,en dat is ook een flinke klus,de relingen....

Maar ja,het is hobby en dus nemen we er dan de tijd voor cute.

Ron.

Ben begonnen aan het construeren van de opbouw voor de navigatie apparatuur.Ik wilde de twee opstaande randen gaan construeren,maar kwam erachter dat ik eerst deze opbouw moet maken om verder te kunnen.

1_P9190003_goed_goed.jpg

Als eerste zien we in bovenstaande foto dat de opberg ruimte voor het schuifdak nu geheel is verdwenen onder het dak.De rand moet ik,uiteraard,nog behandelen met plamuur.

En een stukje verder richting boeg,zien we de opbouw verrijzen.Op het grote vlakke stuk komen later twee navigatie bollen te staan met enkele antenna`s.

1_P9190004_goed_goed.jpg

Van de voorzijde gezien,wordt het al wat duidelijker.

1_P9190005_goed_goed.jpg

Dit geheel uit balsa hout bestaande deel,moet nog lekker geplamuurd en geschuurd worden.

Klein foutje...ik heb per ongeluk teveel materiaal verwijderd...nu is de opberg ruimte te zien waar het schuifdak in glijd.

1_P9190006_goed_goed.jpg

De voorzijde,nu geheel beplankt.hier komt later het voor raam in.

1_P9190007_goed_goed.jpg

De voorzijde.Nadat het voor raam is gemonteerd,komen er bovenlangs mooie dikke randen..

1_P9190002_goed_goed.jpg

Wordt vervolgd...

Ron.

Als je op de laatste foto ziet naar de 2 schuine delen op het dak dat nog geschuurd moet worden zie je dat ze niet even hoog zijn of zijn gemonteerd zijn.

Hoi Luc.

Het zou kunnen wat je schrijft.Ik heb daarop nog niet gecontroleerd.Dat omdat ik het nog moet schuren.Maar ik zal er wel naar kijken.(op een digi foto zie je nu eenmaal alles ^^).

Ron.

Hoi ron, dit viel mij op,kan natuurlijk zijn dat ik volledig mis ben want bij digi-foto's weet je natuurlijk nooit.

Al de rest is zeer mooi gedaan.

PS : Spijtig dat de foto onder een iets schuine hoek is getrokken want ik ben nog aan het twijfelen of de stuurhut (het grote venster) // loopt met het zitkussen,maar ik vermoed dat dit te maken heeft met de foto.

Nee,dat loopt wel gelijk.Maar er moet nog een balsa blok tussen komen om de overgang vloeiend te maken.

Maar dit soort kritische noten zijn wel erg belangrijk cute.

Ron.

Haha, zou dat nu de eigenaar van het schip zijn ? Of een dek-boy ?
Misschien kan je van een elektrische tandenborstel een mini polijstmachine maken ?
Hoe ga je de naam en nummer van de Pershing maken ?

Groeten

Pascal

Hoe ga je de naam en nummer van de Pershing maken ?

Groeten

Pascal

Daar kan ik nog vele kanten mee op.
Pick up letters,zelf painten(heb ik bij de VIC geleerd),kijken of ze ook in decals verkrijgbaar zijn....maar daar heb ik nog tijd zat voor(wordt toch pas volgend jaar).

Ron.

De eerste strip zit erin B:....Omdat deze strip van de ronding uit het dak naar een tapse vorm toe loopt was het toch moeilijker als ik dacht om de juiste afmetingen erin te krijgen.Gelukkig is het toch uiteindelijk gelukt.

1_P9210001_goed_goed.jpg

Aan bakboord gaat deze strip dus taps omhoog,al is het nu niet te zien onder de plakband.

1_P9210002_goed_goed.jpg

Hier is de sandwich bouwwijze goed te zien...enorm sterk en toch licht.

1_P9210003_goed_goed.jpg

En in onderstaande foto is het inschuif gedeelte goed te zien.Ik ben er wel een beetje trots op;P...

1_P9210005_goed_goed.jpg

En weer speldenknopjes....mijn handelsmerk.

1_P9210006_goed_goed.jpg

En hier is goed te zien,hoe het dakverloop is.

1_P9210007_goed_goed.jpg

Het dak loopt bollig en gaat over in een horizontaal vlak.

Wordt vervolgd..

Ron.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan