Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Daar mag je best trots op zijn. Dit is gewoon een pracht stukje techniek Ron.

En idd, die speldjes zijn nu officieel jou handelsmerk. :D

En in onderstaande foto is het inschuif gedeelte goed te zien.Ik ben er wel een beetje trots op;P...

1_P9210005_goed_goed.jpg
Ron.
En daar heb je alle recht toe, Ron.
Ik val nogmaals in herhaling als ik zeg dat ik het ongelofelijk vind wat jij hier allemaal maakt.

Als mijn EV05 maar half zo mooi zal worden als dit project hier, dan ben ik al een gelukkig man.

Droop (die dit nog steeds in alle stilte op de voet volgt).

Hoi Luc,

Ik ben overtuigd ervan dat jouwn project net zo mooi gaat worden,dat heb je al in je verleden bewezen :k.Ook dat volg ik.

En nog enkele plaatjes van de vorderingen.

1_P9230001_goed_goed.jpg

Lekker de naden gaan plamuren...dat vind ik toch wel leuk werk.

1_P9230002_goed_goed.jpg

De omgeving van het schuifdak is nu volledig beplankt..

1_P9230003_goed_goed.jpg

1_P9230004_goed_goed.jpg

1_P9230006_goed_goed.jpg

lekker schuren ;P

1_P9230005_goed_goed.jpg

Wordt vervolgd...

Ron.

ziet er goed uit hoor. Ik kan hier helemaal geen commentaar op geven, dus alleen maar. ApplausApplausApplaus

Enne, Plamuur in de kier, geeft plezier cute

Wederom eerste klas warkzaamheden Ron. Het zal voorzichtig schuren worden met de balsa eronder.

Ik vind het geniaal hoe je tewerk gaat Applaus Applaus Applaus
Het lijkt allemaal zo eenvoudig, maar dat komt omdat je zo goed bent in wat je doet.
Echt leuk om dit te volgen cute

Prachtig Ron.

Groeten

Pascal

De twee lagen porienvuller zitten erop.

En zo komt er binnenkort de eerste primerlaag erop.

Pascal eigenlijk is het moeilijkste eraan,om de juiste info(foto)te hebben,daarna hoef je alleen maar dit na te bouwen.

Lekker creatief zijn...cute

Ron.

En nu,na de twee lagen porienvuller(tussendoor geschuurd)en de eerste primerlaag,is het nu tijd om te gaan beginnen met het glad maken va nde oppervlakte.

Ik doe dat nu,omdat ik nu lekker kan schuren,zonder bang te moeten zijn dat ik per ongeluk er een lijst afstoot.De lijsten breng ik dan aan,nadat de oppervlakte van de stuurhut mooi glad is.

1_P9250002_goed_goed.jpg

Dus de gehele oppervlakte heb ik nu in de plamuur staan.Dit heb ik erop aangebracht met een flexibel(van kunststof)klein plamuurmes.
Deze tip heb ik een tijdje geleden gekregen van Modelengeneer(Rik).

1_P9250003_goed_goed.jpg

Nadeel van mijn hobby woede is,dat mijn werkhoekje steeds voller raakt.
En omdat ik ook alleen nu nog maar scratchmodellen bouw en in een lekkere schaal...ga ik binnenkort over om mijn plastic modellen(op enkele uitzonderingen na)weg te doen.Ik houd alleen nog maar de Hercules,de B1,de QMII,beide Uboten,de Hermann Marwede en de harrier.De overige modellen ga ik over een tijdje weg doen.

1_P9250005_goed_goed.jpg

En de laatste foto...lekker drogen nu cute.

1_P9250001_goed_goed.jpg

Daarna ga ik dit schuren/polijsten en wederom plamuren tot het allemaal lekker glad is.

Ron.

Hey Ron,

Ziet er erg mooi uit cute En het is al mooi glad. Toch weer leuk om te zien hoe wat balsa plankjes in een mooie constructie veranderen.

Op die laatste foto lijkt de bovenbouw een beetje op een "puddle-jumper" uit de serie Stargate Atlantis B:

Groeten

Pascal

Ron zei:
Nadeel van mijn hobby woede is,dat mijn werkhoekje steeds voller raakt.
En omdat ik ook alleen nu nog maar scratchmodellen bouw en in een lekkere schaal...ga ik binnenkort over om mijn plastic modellen(op enkele uitzonderingen na)weg te doen.Ik houd alleen nog maar de Hercules,de B1,de QMII,beide Uboten,de Hermann Marwede en de harrier.De overige modellen ga ik over een tijdje weg doen.

Eventjes offtopic:

Ron, je gaat die mooie Avenger van je toch ook niet wegdoen? wacko

Droop

Droop,ik dacht dat je het wist,maar de Avenger is al een hele tijd geleden gesneuveld,hierbij is hij total loss geworden.

Dat was,indertijd,een hele ingrijpende gebeurtenis voor mij.
Gezien de WWII Navy bouw destijds was ik hier erg trots op.
De tijd heeft het helaas anders bedacht toen.

Ik heb wel de gedetailleerde motor en prop bewaard,de torpedo zit verankerd in de standaard van de U82,als na gedachtenis.

Ron.

De eerste polijstbeurt zit erop.na een uur schuren met fijn schuurpapier is de oppervlakte van de stuurhut nu mooi glad geworden.

Bij de volgende klus ga ik hieroverheen weer schuren met nog fijner schuurpapier.Daarna komt daar dan de tweede primerlaag overheen.

Ron.

Enkele foto`s,nu het plamuurwerk voor voorlopig even klaar is.De volgende stapo wordt het construeren van de ramen.

1_P9260001_goed_goed.jpg

1_P9260002_goed_goed.jpg

1_P9260003_goed_goed.jpg

1_P9260005_goed_goed.jpg

1_P9260006_goed_goed.jpg

1_P9260008_goed_goed.jpg

1_P9260010_goed_goed.jpg

Wordt vervolgd.

Ron.

Mag ik eventjes het kwijl van m'n kinnetje opdweilen aub? :|

Ik ben er efkes stil van geworden... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... .

ApplausApplausApplausApplausApplausApplaus

Droop

Dat ziet er strak uit hoor Ron, mijn complementen weer, ik weet nu ook niets anders te schrijven. Ga vooral zo door. :k

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan