Hoofdsponsor

1/24 Persing 72 luxe jacht scratchbouw 1:24 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank jullie wel voor de lovende woorden.

Dit is slechts het begin van de stuurhut die nu in de basisvorm klaar is.
Nadat de ramen en lijsten erop zitten gaat het uiterlijk toch wel drastisch om.

Nu is alles rond,dat wordt wat hoekiger later.

Ik zal nog wel wat plamuur moeten gebruiken gaan.

Ron.
 
En nu de stuurhut in haar basisvorm gereed is,wordt het tijd om aan de ramen te beginnen.

Ik heb(ongelofelijk maar waar)enkele e mails mogen ontvangen op mijn huisadres over de vraag waarom de stuurhut bol loopt aan de zijkant.


En daarom dat ik onderstaande foto`s er maar snel bij haal.
De stuurhut is nu gereed in haar basis,wat voor mij wil zeggen,dat de "draagvorm"klaar is.Eigenlijk net als een schilderij,waar je de verf op het doek aanbrengt.Het doek "draagt"de verf.

Zo ook de stuurhut.Nu deze zover gereed is om de details te gaan "dragen"komen hier nu de ramen en lijsten tegenop.

1_P9270001_goed_goed.jpg


Deze ramen uit acrylglas,worden,nadat ze aan de binnenkant zijn zwart gespoten,zo recht tegen de stuurhut op gemonteerd.Dat geeft dus de uiteindelijke "rechte"vorm eraan.

Dit geeft mij dan uiteindelijk de gelegenheid om de achterzijde(lees=binnenzijde)op te vullen.Dit kon ik niet aanbrengen in de tempex basisvorm,omdat ik dan niet goed het schuifdak"overgangsgedeelte"kon construeren.Dus zuiver een technische reden.

Dit valt ook goed te zien in onderstaande foto.

1_P9270002_goed_goed.jpg


Ook is nu beter te begrijpen waarom ik het aanwezige plamuur gedeelte niet verder heb geperfectioneerd.Dit wordt gewoon genegeerd tijdens de montage en constructie van het uitwendige gedeelte van de stuurhut.

Dus eigenlijk was het geheel niet nodig om de stuurhut zover te plamuren en schuren.Immers meer als 75 % hiervan is nooit meer verder te zien.

Aan de buitenkant van de ramen komen dikke bolle lijsten,afdekkingsplaten,en jaloezieën.Daarbij gaat de overgang tussen het dak en de zijkanten hierdoor recht,maar ook rond worden.

Kortom een hele klus om uit te denken.Dat is een van de redenen waarom ik altijd voorop loop in de constructie.En vooral nu bij de Persing 72,die er wel uitschiet bij de bijzondere vormen.

Het origineel bestaat uit composiet materiaal,en dan worden er ook glasvezel matten gebruikt over mallen.

Ik poog dit na te maken in zuiver balsahout vormen.Erg moeilijk maar niet onmogelijk,mits je er maar goed en rustig voor gaat zitten om dit te maken.Eigenlijk heeft alles in dit project een enorme voorruit denkende bouw wijze,je moet alles in voorbereiding maken voor het volgende wat precies op elkaar moet afstemmen.

Dat is het grootste en ook de moeilijkste uitdaging in dit project.

Net als de nu al in zwarte vallejo air gespoten raam delen.Dit moet erg goed zijn uitgehard,het is immers op waterbasis.Aan deze zwarte kant komt later montage kit.Aan de buitenzijde komen de dikke raamlijsten ertegen die dan ook nog een geheel gaan vormen met het dak.

1_P9270004_goed_goed.jpg


En zo kunnen deze dus er niet meer uitgaan,aan de binnenkant verankerd in montage kit,aan de buitenzijde tegengehouden door de klemmende raamlijsten.Maar ja,kom er maar eens op....

In ieder geval is dit moeilijke project voor mij precies goed.

Wordt dus nog vervolgd...

Ron.
 
Ron,

zou jij niet beter professioneel bouwer worden?

Soms denk je er wel eens aan(net als eenieder).
Maar dan moet je weer onder tijdsdruk gaan werken,en dan gaat je detaillering eronder lijden.En ik vind het ook leuk om als hobby te doen.

Ron.
 
Tja en dan is er nog een ander probleem : je modellen zijn dusdanig mooi dat ze onbetaalbaar zijn B:
Ik denk dat als een Pershing eigenaar jouw model gaat zien, je heel snel een bestelling gaat krijgen cute

Prachtig werk Ron, je gaat als een speer cute

Groeten

Pascal
 
T
Ik denk dat als een Pershing eigenaar jouw model gaat zien, je heel snel een bestelling gaat krijgen cute


Groeten

Pascal
En als er zo enkele eigenaars over de brug komen, dan zal Ron al vlug z'n eigen 1:1 Pershing hebben. B::D


Droop
 
En een update.

De eerste stap is gezet in de constructie van de ramen in de stuurhut.

De ramen zijn inmiddels al goed uitgehard,na de spuitbeurt.
Ik heb ze extra lang laten uitharden,zo is de kans op beschadiging kleiner.

De achterzijde(binnenkant)..

1_P9290001_goed_goed.jpg

En de buitenzijde...lekker glanzend.

1_P9290002_goed_goed.jpg





En,tja.........je moet het durven om in je model te gaan snijden.

1_P9290003_goed_goed.jpg

En de andere zijde........

1_P9290004_goed_goed.jpg


En zo komen de twee grote ramen later te zitten.............ongeveer.

1_P9290005_goed_goed.jpg

Wordt vervolgd...

Ron.
 
Dat is idd, iets dat je moet durven. Ik ken het, met trillende handjes het mes er in. Ach nog even wachten en een kopje koffie drinken, even uitstellen, nog even uitstellen. En dan tja je moet toch he. Kijk naar mijn Kareldoorman. Gelukkig komt het toch met een beetje goed en gezond verstand altijd wel goed.

Ik ben benieuwd hoe je dit straks allemaal af gaat werken.
 
Ja,ik ook wel een beetje....maar inderdaad heb ik het een tijdje uitgesteld :s.
Maar ik heb er hoop in cute.

Ron.
 
Hey Ron,

Ziet er weer schitterend uit Applaus Applaus Applaus
Eigenlijk is het een prima idee om de ramen zwart te maken en er geen interieur in te maken : je trekt nu alle aandacht naar de vorm van het schip en niet naar de binnenkant, én die grote blinkende ramen gaan een heel mooi contrast met de zilveren lak geven cute .

Groeten

Pascal
 
Ja,klopt Pascal.

Daarom heb ik er ook voor gekozen om de bekleding voor de zonnedekken en de bank in het zwart te steken.Dat geeft een mooie verhouding.

Ron.
 
Ja,klopt Pascal.

Daarom heb ik er ook voor gekozen om de bekleding voor de zonnedekken en de bank in het zwart te steken.Dat geeft een mooie verhouding.

Ron.
Zou dat op den duur niet teveel van het goede worden, Ron? Zwart op de zonnedekken en de bank zal in werkelijkheid nogal wat warmte aantrekken en afbraak doen aan het comfort van het vaartuig.
Persoonlijk zou ik opteren voor een blauw/ beige kleurschakering.

Maar da's natuurlijk m'n persoonlijke smaak. :k



Droop
 
Zou dat op den duur niet teveel van het goede worden, Ron? Zwart op de zonnedekken en de bank zal in werkelijkheid nogal wat warmte aantrekken en afbraak doen aan het comfort van het vaartuig.
Persoonlijk zou ik opteren voor een blauw/ beige kleurschakering.

Maar da's natuurlijk m'n persoonlijke smaak. :k



Droop

Mmm...ja,daar zou je gelijk in kunnen hebben,Droop.

Doch ik heb inmiddels al enige tijd de zwarte Italiaans lederen kleden in huis.

En deze zijn niet in een andere kleur te krijgen,althans niet in het gekozen en ook mooie motief van mij.Tja....een dilemma.Ik zie nog wel...nog tijd genoeg.

Ron.
 
Vandaag mocht ik deze mail ontvangen.

Dear Ron,

sorry if we are answering at your e-mail only now. So really compliments for your work and we are glad to know that you have realize the model only seeing the Pershing 72’ pictures.

We wish you all the best and we hope that you will find the time to finish it.



Best regards

Virginia





Virginia De Carlo

Communication Manager

Pershing S.p.A. - A Ferretti Brand

Tel. (+39) 0721 956232

Mobile (+39)3481537028


Jullie begrijpen dat ik erg verrast en ook trots hierop ben,om van de fabrikant van de Persing 72 deze mail te mogen ontvangen cute.

Ron.
 
Misschien volgt er wel nog eens een uitnodiging voor een bezoekje aan de Pershing-fabriek? :k


Alvast gefeliciteerd met deze mail, Ron (je hebt het wel verdient). ApplausApplausApplaus



Droop
 
Ja,het is best wel indrukwekkend,als je een model bent aan het scratchen en dan een mail ontvangt van de fabrikant ervan.Vooral omdat je er erg intensief mee bezig bent.Het geeft een goed gevoel cute.

Ron.
 
Jullie begrijpen dat ik erg verrast en ook trots hierop ben,om van de fabrikant van de Persing 72 deze mail te mogen ontvangen cute. Ron.

GEWELDIG, ik wist het wel dat ge zouden reageren, het kan ook niet anders, je bent iets unieks aan het maken, en dat is niet alleen een eer voor jou, maar ook voor hun. Als je model klaar is zul je vast en zeker nog reacties van hun gaan krijgen.

Dikke proficiat Ron cute

Groeten, Pascal
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan