Hoofdsponsor

1/35 Pink and abandoned Cromwell MK IV. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kheb ook nog zo'n roze ding staan die ik zou moeten afwerken.... alleen kom ik er spijtig genoeg niet meer toe...

Jongens, ik ben dit topic niet vergeten maar ik verwacht ondermeer een motorblok om er als extraatje in te bouwen, open luiken/ontbrekende luiken dus...

Verder zit ik dus inderdaad met die fookin' wielen zonder gaten in het looprubber, en weet ik al zeker dat ik aftermarkets ga aanschaffen ook ! Ik ga geen honderden gaten op de juiste plek zitten uitneuroten, ben ik gewoon te oud voor geworden...

In afwachting van dit roze snoepje zit ik nu te twijfelen om ondertussen een camionneke te gaan prullen.

Wij hebben ook veel geduld hoor G. We zien wel wanneer je verder gaat.
Moest je toch een camionneke starten dan kan je van hieruit in ieder geval op de nodige aandacht rekenen.

Mark

Het zou weer eens iets anders zijn, zo een camionneke. Vermoed dat het opnieuw een roestbak zal worden of iets uit de "Frituur Zorro" boeken?

Ja Guy, er hangen/zitten nog minder onderdelen op dan de vorige.
stelselmatig afbouwen van onderdelen op een model tot je geen model meer hebt is een prachtige manier om te stoppen met modelbouw........ k'heb je wel door hoor !

Ja Guy, er hangen/zitten nog minder onderdelen op dan de vorige.
stelselmatig afbouwen van onderdelen op een model tot je geen model meer hebt is een prachtige manier om te stoppen met modelbouw........ k'heb je wel door hoor !

:D:D:D

Goeien bal Famo !

Nog bedankt voor de info omtrent het Aber setje Koekie !

Gisteren ontving ik het Accurate Armour motorblok + luiken in Pe.

Nu nog een set met de exacte wielen en ik kan beginnen.

Ha Guy, leuk weer deze. ik kwam laatst 2 fotos van verroeste half tracks tegen. Ik heb zo op mijn I pad staan en kan ze wel naar je toe mailen.

groet Martin

Hola mannen, ik was bijna vergeten dat ik dit project lopende had, de bedoeling was er een compact bouwverslag van te maken maar geen ramp, dan doen we het op de klassieke manier met tussentijdse updates. In de toekomst wil ik het wel compact houden, dit om tijd te sparen.

Eerstdaags wil ik de bouw van dit project aanvatten maar een klein woordje uitleg is op z'n plaats.

De roze "Cromwell" op de referentiefoto's is geen Cromwell maar een Cavalier, de voorloper van de Cromwell.

Het belangrijkste verschil is echter het motorblok. De Cavalier had een Nuffield Liberty, de Cromwell een Meteor.

Omdat ik een Meteor motorblok in aftermarket heb aangeschaft en deze ook wil gaan gebruiken, wordt het een roze Cromwell IV, mét Meteor en volledig opengewerkt achterdek, zodat alles zichtbaar blijft...

De Cavalier op de referenties heeft ook zo'n open achterdek maar de inhoud is eruit verwijderd, ik ga deze vullen met Accurate Armour details in resine, zij het gecompleteerd met chips, roest, zand, algen, drek, drets, mos...

De machinegun mount in de frontal armour plate zal aangebracht worden in tegenstelling tot de Cavalier op de referentie, die een ronde plaat opgelast kreeg.

De loop plaats ik niet, gewoon om zoveel mogelijk de foto's te benaderen.

Ik heb hier véél zin in, en ik kijk ernaar uit mijn plezier met jullie te delen.

Dit is de aftermarket set die klaarligt :

_35_zps5e58c183.jpg

Verder heb ik Friul sloefkes aangeschaft.

Groeten van Guy.

Ja, laat maar komen G.
Mijn interesse is meer dan gewekt.

Mark

Prachtig resine in elk geval, amper opkuis aan, nog even en ik kan al schilderen denk ik.

Hey,

Die motorblok is een model in een model, daar zal weer iets heel schoon van komen, zeker vanuit je hand... ;) :)

Bedankt en tof dat er interesse is in dit roze topic !

De resine kwam me de oren al uit dus ik ging overstag met roze (daar komen reacties van, wie bijt de spits af ?).

De turret dwarrelde in mekaar à la Tamiya, met toevoeging van enkele spaarzame details alsook verwijdering van een paar delen om het wrak-gevoel te behouden.

Eén paneel werd overeenkomstig de voorbeeldfoto's weggelaten, eentje werd -alweer volgens de foto's- schuin gezet.

Daarna was het een kwestie van de alom beproefde techniek met pigmenten (zie ook Comet voor meer info) en één basiswash.

Nu volgt een rits bewerkingen tot het erop trekt.

16d4ba53-e9f9-4240-99ad-a4b6ef2d1c60_zpsfaee6282.jpg

5993a7e3-f2fc-4a62-88a0-ac4cf8c82de5_zpsbf7d0b02.jpg

Groeten !

Wat kunnen we hier nu op zeggen G ? Schitterend zoals gewoonlijk hé...
Dit beloofd voor wat nog in het verschiet is...
Ik ben mijn duimen en vingers al aan het aflikken...

Mark

Proficiat met het behaalde resultaat kijk al uit naar het verdere verloop van deze bouw.
Ik blijf met verwondering de door jou toegepaste technieken volgen.
Uw bouwverslagen blijf ik in alle stilte volgen .

Grtn.

Waar blijft hem het halen hé,weer een zalig specialleke G, kblijf gekluisterd..!

Grtz yves,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan