Hola mannen, ik was bijna vergeten dat ik dit project lopende had, de bedoeling was er een compact bouwverslag van te maken maar geen ramp, dan doen we het op de klassieke manier met tussentijdse updates. In de toekomst wil ik het wel compact houden, dit om tijd te sparen.
Eerstdaags wil ik de bouw van dit project aanvatten maar een klein woordje uitleg is op z'n plaats.
De roze "Cromwell" op de referentiefoto's is geen Cromwell maar een Cavalier, de voorloper van de Cromwell.
Het belangrijkste verschil is echter het motorblok. De Cavalier had een Nuffield Liberty, de Cromwell een Meteor.
Omdat ik een Meteor motorblok in aftermarket heb aangeschaft en deze ook wil gaan gebruiken, wordt het een roze Cromwell IV, mét Meteor en volledig opengewerkt achterdek, zodat alles zichtbaar blijft...
De Cavalier op de referenties heeft ook zo'n open achterdek maar de inhoud is eruit verwijderd, ik ga deze vullen met Accurate Armour details in resine, zij het gecompleteerd met chips, roest, zand, algen, drek, drets, mos...
De machinegun mount in de frontal armour plate zal aangebracht worden in tegenstelling tot de Cavalier op de referentie, die een ronde plaat opgelast kreeg.
De loop plaats ik niet, gewoon om zoveel mogelijk de foto's te benaderen.
Ik heb hier véél zin in, en ik kijk ernaar uit mijn plezier met jullie te delen.
Dit is de aftermarket set die klaarligt :
Verder heb ik Friul sloefkes aangeschaft.
Groeten van Guy.