Hoofdsponsor

1/35 Pink and abandoned Cromwell MK IV. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Man man man, dit ziet er terug al prachtig uit.
Was hem even uit het oog verloren maar schrok ik even toen ik het resultaat zag.
 
Gisteren heb ik verder de resine motoronderdelen voorbereid, alles op tandenstokertjes geplaatst voor schilder- en airbrushgemak, werd er al een basislaagje roestkleur in Tamiya acryl overheen gepompt en vandaag lekker speeltijd met de pigmentjes, washes en meer, morgen wil ik alles in een quasi afgewerkte engine bay monteren en verder verweren met meer roest en algen washes.

En nu op zoek naar een fijn boortje, sinds die allemaal afgebroken zijn...

Twee vrije dagen nu, slecht weer = geen mogelijkheid tot winterklaar maken v/d tuin, vrouwke naar school, kinderen naar school...bouwen dus ! Love it !
 
Ik zou zeggen : laat je maar eens goed gaan G...
Kunnen wij onze klavieren weer onder kwijlen bij het zien van al jouw kunsten...

Mark
 
Beste G ik heb het daarjuist al uitgelegd aan Yves dat mijn interesse aan legermateriaal niet zo goed ligt maar niettemin vind ik ook hier weer dat het fantastisch is en tenslotte kunnen wij als bouwers van andere interesses toch hier weeral zaken uit leren en technieken gebruiken die ons ook weer ten goede komen
Niettemin G prachtig resultaat
Grtz Marc
 
Coachke, er valt voor mij overal wel iets te halen om vroeg of laat toe te passen in m'n eigen vakgebied.

Mark, ik heb de engine bay met veel plezier kunnen afwerken omdat ik goede voorbeeldfoto's had van een restauratie.

Sinds deze voormiddag heb ik alle componenten bijeengebracht in de Crowell hull. Dit alles gaat zichtbaar blijven, geen rear deck dus.

b0e3c978-bd69-4d69-bd3f-4d6e8ec50b0d_zps10b22bb6.jpg

Weer wat verder ! Nu wielen...
 
Guy ik moet zeggen je verroeste modellen worden echt beter met de dag. Die motor is prachtig.
 
Hey,

Yep, ik sluit me volmondig aan bij voorgaande commentaren, wat moet nen mens daar nu weer van zeggen.... dit is Kunst.... :) ;)
 
Dank u mannen !

Tja, de koepel liet zich niet zomaar domineren en ik was genoodzaakt om alles te strippen. Ondertussen heb ik al meerdere pogingen ondernomen maar nog steeds wil het er niet gaan uitzien zoals ik het in mijn gedachten heb.

Volgende poging misschien ? En anders de poging daarna....tot het naar mijn zin is.

Hopelijk kan ik hier eerstdaags een fatsoenlijke turret laten zien.

Vriendelijke groeten van Guy.
 
Zeven strippings na de chippings op de turret verder en nooit kreeg ik dat 100 % 'dik in orde' gevoel. Nu denk ik dat ik me tamelijk heldhaftig heb gedragen na zoveel pogingen, en daarom laat ik het roze voor wat het werd, een leuke leerschool waarvan ik veel heb opgestoken. De battle gaat echter verder, ik heb 'n reuze plezier met mijn Cromwelleke en ik ga hem in een faded groene jas hijsen, het plastronneke laat ik achterwege. Ik ben een weekje met verlof dus dat moet goed komen.

Groeten van Guy.
 
Zweten en zwoegen...maar het begint te lonen.

fd030be7-89cd-4a09-ae6a-86b35f5d4bd1_zpsd8c7f059.jpg

df7b7394-b68c-461f-92c3-c0972b5fb4b6_zpsba89db3d.jpg

e59a64ad-4b73-4eb9-82cd-807693ed5507_zps2a4aeb1c.jpg

56fea4b3-950a-4e59-bf07-d12aeaf257d2_zps82d81aaf.jpg

Nu nog wat risicoloos fijn afstemmen en de turret kan aan de kant worden geschoven voor de wielen.

We keep rolling.

Goed weekend !
 
Laatst bewerkt:
Mooie ,realistische aangebrachte krassen vooraan het turret Guy (foto3), net zoals de roeststructuur in het algemeen.
Ook de "battle damage" aan de zijkant ,zien er netjes uit.

Ook voor jou een fijn weekend!
 
Ziet er alweer prachtig uit GUnit.
Zelfs hier en daar een klein beetje van het roze die er nog doorkomt, perfect !
 
Hoe komt het als ik jouw schilderwerkjes zie dat ik altijd aan "De Vlaamsche Meesters" moet denken ????
Wederom een klein kunstwerk!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan