Hoofdsponsor

1/35 Pink and abandoned Cromwell MK IV. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Schitterend schilderwerk weer G.
Ik zou zelfs zeggen : beter dan in "Pink".
Alles subtiel aangebracht, een kunstwerkje op zich.

Mark
 
Roest rust niet ...in dit geval maakt het(dankzij meesterschap) er nog iets mooier van!!! topperke G!!!

Grtz yves,
 
Bedankt voor de aanmoediging mannen.

Ik heb de wielen aangepakt maar ze moeten nog afgewerkt worden nu, ze zijn voor 90% klaar.

1896ce30-8320-455c-930a-a9e271f635c0_zpscf3f51d3.jpg
 
Ziet er weer goed uit, oh Rustmaster... :laugh:
Toffe verweringsgraden G..

Mark
 
Beyond, inderdaad, eerst een paar laagjes roestkleurig acryl satijnglanzend, daarna haarlak met in de laatste laag wat zoutkorrels, gevolgd door waterverdund acryl faded green. De satijnglans in de eerste laag heeft twee functies. 1. Ze hardt steviger uit en is dus sterker als onderlaag, en 2. de satijnglanslaag heeft een dichter oppervlak dan een matlaag, die veel absorberender is. De haarlak dringt dus niet 'in' de onderlaag binnen maar blijft erop liggen. De waterverdunning bij de toplaag faded green is bedoeld om beter zacht te worden in tegenstelling tot een thinnerverdunning, die de verf andere karaktereigenschappen geeft waardoor deze moeizamer te verwijderen is. De zoutkorrels verwijder ik na een uurtje, de toplaag verf kan je zacht beginnen maken met water nadat ze eerst een viertal uren heeft kunnen uitharden. Doe je dit vroeger, dan zullen er ongecontroleerd grotere chunks verf afkomen, die niet altijd het beoogde effect hebben.
 
Hey,

Jawade, wat een kunstwerkje..
Guy, ik vermoed dat je 'verfologie' hebt gevolgd, wat een technieken.... :) ;)
 
Merci jongens !

Swaken, na 86 pogingen met roze verf ben ik afgestudeerd aan de verfologie, maar niet met Grote Onderscheiding want ik moest mijn heil zoeken in groen...
 
Wel Guy ik had dit weekend eens de uitlaat van mijn huidige project in roestkleuren beginnen zetten en ik moet zeggen het is toch niet gemakkelijk. Wat je daar post heb ik alleen maar respect voor, heel mooi resultaat.
 
Burglar, dank je, er komt inderdaad meer bij kijken dan je in eerste instantie zelf zou denken, vroeger vond ik mijn resultaten best goed, maar vandaag weet ik dat de technieken echt verder ontgonnen kunnen worden.

Weer een stapke dichter...

4440aab3-4b3c-4c26-9fa5-bd41b73325d2_zps6c49378a.jpg
 
Das er weer ééntje in de goede richting hé, oh Rustmaster...
Knappe vorderingen weer G.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan