Hoofdsponsor

1/35 Pink and abandoned Cromwell MK IV. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Amai jongens, zoveel leuke reacties ! Dat doet me toch veel plezier hoor !

Erwin, dat is een simpel visueel truukje om het net iets wilder te laten lijken, het zwart van de sokkel is daar een goede achtergrond voor.

Dikke merci voor jullie mooie comments heren !
 
Nog volop bezig maar toch een kleine impressie van de voortgang...

Meer structuren aangebracht, ditmaal geen sponzig foliage maar ander superfijn strooispul welk ik lichtjes bijkleurde.

49_zpsaf1d01ea.jpg

In de engine bay moest de natuur ook nog haar zegje doen, dus wat gras, wat verdord klimspul...

48_zpsabbb655f.jpg

Tot de volgende dan maar weer, ik weet niet of het dan af zal zijn...
 
Zeven strippings na de chippings op de turret verder en nooit kreeg ik dat 100 % 'dik in orde' gevoel. Nu denk ik dat ik me tamelijk heldhaftig heb gedragen na zoveel pogingen, en daarom laat ik het roze voor wat het werd, een leuke leerschool waarvan ik veel heb opgestoken. De battle gaat echter verder, ik heb 'n reuze plezier met mijn Cromwelleke en ik ga hem in een faded groene jas hijsen, het plastronneke laat ik achterwege. Ik ben een weekje met verlof dus dat moet goed komen.

Groeten van Guy.

Blz 4 Michel, ik zal wel 'ns een nieuwe poging ondernemen later.

Bedankt voor je reactie !:D
 
Zoals altijd een topwerkje.
You are the master.

Alleen een klein vraagje, waarom doe je niet meer mee aan wedstrijden. Had je ergens een slechte ervaring (de jurering heeft wel soms rare kronkels).
Ik krijg echter altijd een geweldige boost als ik een medaille gewonnen heb.

Voor mij heb je het niveau van Best Of Show.

Groetjes,

Jean-Marie
 
Jeanke, het krijgen van een medaille geeft inderdaad een echte boost voor het moreel. Ik kan meedoen aan wedstrijden ook aanraden omdat het echt leerzaam kan zijn, vooral als je naderhand deskundige feedback krijgt over je werk. Een slechte ervaring, goh, wel teleurgesteld in de manier waarop ik een BoS misliep. Ik ben maar een klein bouwerke he...maar ze hadden toch pillampen en vergrootglazen nodig om "iets" te vinden, iets puur speculatiefs dan nog, "mosvorming in de wielkasten". Een celebrity heeft toen de BoS gepakt, ge weet wel, workshops enzo...

Allez, terug on topic.

Morgen kan ik eindfoto's plaatsen !:P
 
We weten allemaal dat dit soort dingen in 90% van de gevallen niet eerlijk verloopt. Gisteren met de stemming in de forumwedstrijd heb ik ook lange tijd overwogen om mijn vriend Coachke niet dat ene punt te geven (derde plaats) hoewel het stuivertje wisselen was met een andere inzending, maar ik probeer op haast neurotische wijze mijn subjectiviteit uit te zetten. En ik ga ook weer niet dat punt NIET geven OMDAT ik met Coachke bevriend ben. Ik weet dat ik daar een uitzondering in ben en dit geldt al helemaal als er commerciële belangen zijn.

Zoals tallozen je al zullen hebben verteld waarschijnlijk, en van mij dan nog maar een keer, zou het jammer zijn als de door jou beschreven ervaring je zou belemmeren in het weerom meedoen aan een wedstrijd. Al haal je eens brons of zilver, het meedoen is echt belangrijker dan het winnen (lijkt mij althans). En op bijvoorbeeld een wedstrijd als IPMS Telford, waar honderden inzendingen zijn, allemaal van hoog niveau, is het combinatorisch bijna uitgesloten dat je best of show wordt. Het gaat om persoonlijke inzichten en soms ook belangen, en de een piekt op het ander moment dan de ander op het ene moment deed. We weten beiden, en iedereen op dit forum weet dat met ons, dat jij niet een 'klein bouwerke' bent maar dat je een meester bent in wat je doet en wat je met je modellen beoogt uit te stralen. Dat mag gezien en beoordeeld worden, tot nu toe is dat -te zien aan je medaillereeks- zeer succesvol gebleken.

Ik hoop alleen niet dat na elke gouden medaille de stap om nog eens mee te doen aan een wedstrijd groter werd, omdat het uitzicht op een zilveren of bronzen medaille steeds onbehaaglijker werd. Ze horen erbij, net zoals jouw kunstwerken mijns inziens in wedstrijden thuishoren.
 
Roy, dat zijn erg mooie woorden vriend. Meedoen is ongetwijfeld belangrijker dan winnen. Elke wedstrijd-inzending dwingt mijns inziens evenveel respect af, omdat elke bouwer het beste van zichzelf gegeven heeft in een project, soms vele maanden lang. Weet je, het heeft mij nooit parten gespeeld, goud, zilver, brons, BoS of helemaal niets...maar het geven van een kritiek moet steekhoudend zijn, anders verliest een jury haar integriteit en gaat het doel, het bijleren, verloren. Met het ouder worden heb ik alles leren relativeren, ik koester ook geen rancune, allesbehalve dat zelfs, er zijn evengoed oprechte jury's in modelbouwland, al is het opzij schuiven van de persoonlijke smaakgevoelens al een kunst op zich. Ik ben blij dat ik via de forums mijn vrienden kan bereiken met mijn modelbouwwedervaren, hun mening mag vernemen en erover kan praten.
 
38d0df57-e5ee-4267-95b6-f13721adca47_zps0832dea4.jpg

Dankzij het rotweer geen enkele leuke eindfoto kunnen maken, hopelijk morgen wel ?

Groeten Guy
 
Man, ik verlang naar enkele uren mooi weer, zodat je enkele prachtige eindfoto's kan maken en doorsturen voor de galerij ;)

Alweer een prachtwerkje waar weinig over kan gezegd worden, behalve dat het een waar genot is om naar te kijken...
 
Guy, je weet toch dat je tanks en hun omgeving niet mag uit graven om op een sokkel te plaatsen?
Nu serieus, mijn mond krijg ik niet meer dicht, prachtig gewoon Guy.

Grtz Bart
 
Bedankt voor de leuke reacties en de adviezen mannen !

Het is klaar nu en ik wilde graag scherpe, kleurechte foto's plaatsen, maar de verdomde weergoden bepaalden het anders...toch maar een impressie dan...

De laatste foto's van dit project.

55_zpscfdcd33a.jpg

56_zps041adaf1.jpg

57_zps94d4c171.jpg

54_zpsb58d14f0.jpg

58_zpsd663bee1.jpg

Vriendelijke groeten ! Guy.
 
zeer mooi. Echt knap gedaan, ik vind het zelfs niet spijtig dat het roze niet meer zichtbaar is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan