Hoofdsponsor

1/35 Pink and abandoned Cromwell MK IV. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit is inderdaad een foto waarop ik m'n grondje op wens te baseren...
Mmmm......had gehoopt op een braambessenstruik met lekkere bessen en enkele kruisspinnen.... :D :@

Prachtig werk Guy, laat U maar eens goed gaan.
 
Prachtig Guy!
Ik had alleen wel verwacht dat de rups gebroken zou zijn met al die granaatinslagen.

Sorry Beyond, ik was even in de weer met de verkeerde fotolink.

Nu is het in orde.
Jullie maken mij nu wel erg nieuwsgierig...

Peter
 
Weeral bedankt voor de toffe reacties mannen !

Peter, in veel gevallen is het inderdaad zo dat bij een serieuze inslag de tracks eraan moeten geloven. Voor de verandering (zie Comet A34 range target met kapotte track) koos ik ditmaal voor een intacte track.

Veel kan ik nog niet tonen maar ik had nog een plezant sokkeltje dat Eric Jacobs ooit voor me maakte. Dit bleek heel geschikt voor een kleine base.

Met gips voor gietmallen kom je een heel eind. Het voordeel is dat het verschrikkelijk hard uithardt, en ook nog snel.

De track oppervlakte plakte ik af met maskeertape en daarna maakte ik een dunne substantie af van het gips (met water uiteraard).

Met een paletmes bracht ik dit aan op de gehele bovenzijde. In dit nog natte laagje strooide ik met een theezeefje droog gipspoeder.

Het droge spul neemt onmiddellijk vocht op uit de onderlaag. Wanneer dit bijna ingedroogd was, bewerkte ik de toplaag nog wat met een vochtige brede borstel.

Het resultaat is een kluiterig zanderig oppervlak, ideaal om na kleuring en voorboring wilde rabarberbladeren in te lijmen.

36_zps467955bb.jpg

Ondertussen heb ik de bladeren van Fredericus Rex al geprepareerd op metalen draadjes.

Graag toon ik jullie hier straks de resultaten van de plantwerken.

Groeten en tot later !
 
En nog wat verder gedaan...

Het grondwerk dus, hier zie je een foto van het materiaal dat ik heb gekozen om de bodem mee te verlevendigen. Ik nam het fijnste wat er tussenuit viel en verdeelde dat met een theezeefje over een laagje verdunde houtlijm op de drager,het gipslaagje.

38_zps46795c7c.jpg

Na een drybrushing van de bovenste vezeltjes met Tamiya Buff werd het dan dit...

39_zps63f2cf8e.jpg

De wilde rabarberbladeren die op het grondje komen, gaf ik drie verschillende tonaliteiten groen, van donker naar licht. Ik gebruikte hiervoor deze Tamiya kleuren, mengsels zijn altijd boeiender om zoiets mee te doen. Om af te sluiten, gaf ik de bladeren een superdun laagje Clear voor een minimum aan glans.

40_zpsd1d709b0.jpg

Met een hondertal blaadjes zoals hieronder als resultaat :

41_zpsf2f2b35f.jpg

Morgen zal ik de randen van de bladeren nog wat bewerken met hier en daar wat bruin. Een beetje wash misschien ? Foto's volgen.

Vriendelijke groeten van Guy.
 
Creativiteit... geweldig! Ik zie erg uit naar het eindresultaat, maar ook naar het tonen van de verdere stappen om daar te komen.

Een diorama geeft toch altijd een meerwaarde aan een model vind ik, goede keuze om dat -zeker bij dit bijzondere model- te doen.

En: waar zouden wij modelbouwers in vredesnaam zijn zonder dat ene kleurtje... Tamiya buff...
 
Buzzy, dat kan je rustig zo zeggen...

Roy, Buff is inderdaad een onmisbare kleur, perfect ook om stofsluiers mee te spuiten.

Bedankt voor jullie reacties jongens !
 
De grond ziet er prachtig uit, precies alsof er oude plantenresten liggen.
Het gebruikte materiaal is Deens mos neem ik aan?
 
Beyond, dat zou best eens kunnen, ik kocht dit jaren geleden in een planten/decoratiezaak, het is ietwat verdroogd maar dat kwam eigenlijk perfect uit.
 
Vandaag heb ik de bladeren verder bewerkt en in de boorgaatjes gelijmd. Ik heb geen papieren steeltjes gebruikt, maar fijn geplastificeerd dun binddraad.

850e2f7c-3b91-453f-a13a-8ae82cf5e2d9_zpsddf436ca.jpg

Morgen meer planten, struikjes, grasjes...
 
Hele mooie updates zie ik hier, rabarber op schaal en het is er bijna niet aan te zien op de foto.. blijft smullen dit topic.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan