Hoofdsponsor

1/12 Porsche 934 turbo rsr (Tamiya) [DONE]

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guy
  • Startdatum Startdatum
Een plezier om naar te kijken....jij hebt geen SMS transkit nodig!
 
schoon gerief die smskit, kweet er zo nog 1tje liggen voor dit model 1000 euro, is me wat veel.
 
Prachtige vorderingen Guy. Jammer dat je geen foto's hebt van die veranderingswerken aan de brandblusser, lijkt me een fijn werkje te zijn.
Ik zie dat je aan de bedrading ook al flink bezig bent geweest... Batterij ziet er ook goed uit, allez, om het kort te houden een mooie update...
Op naar de volgende zou ik zo zeggen...

Mark
 
Nieuw koste die toen maar rond de 250 euro dacht ik eens gelezen te hebben

bestbalsakits heeft die nog: http://www.bestbalsakits.be/tamiya/tamiya-detail.asp?kitnumber=934
staat wel ergens op verlanglijst samen met de 935 Porsche dan, maar dan zijn we bij deze winkel wel 1400 verder .

Heb jij die al gebouwd Ton ? en bestaat daar dan een verslagje van ?Of komt dat er nog aan ?

Ik heb er toen ongeveer euro 280 (omgerekend van US$) voor betaald, het was een van de laatste van de 500 stuks. Hij staat nog steeds in de stapel samen met een Martini 935. Dit is een kit die ik nog wil eens wil bouwen :-)
 
Dag Guy, eerder dit jaar heb ik Matthew Wells een mailtje gestuurd met de vraag of hij nog een SMS Porsche kit had liggen. En dat was het geval, niet 100% compleet maar alle belangrijk onderdelen zijn aanwezig, dus ik heb de kit gekocht.
Mijn advies is ook een mailtje te sturen wie weet ben je ook zo'n kit rijker.
De Tamiya kit kun je als je geduld hebt op Ebay voor een goede prijs kopen.
Succes Ronald

Je bouw van de huidige Porsche vind ik echt geweldig ik blijf je volgen.
 
deze volg ik met plezier :)

echt mooi werk, elke autoliefhebber hoopt er toch ooit zo een te kunnen bouwen :)
 
in ieder categorie van modelbouw tak heb je er die er boven uit steken
ze noemen die dan ook wel eens topbouwers : Awel daar ben jij zeker bij

dit smaakt naar mee foto's van je verder opbouw die ik met plezier bekijk
hoe je het bouwt en beschilderd knap werk

tom
 
Moet toch eens proberen de moed verzamelen om da ding eindelijk eens te beginnen spuiten .. :)
nog nooit gedaan en ik wil hem eigenlijk niet om zeep helpen in dit stadium,
maar soit.

Kleine update.

Nog efkes bezig geweest, koffer(motorkap in dit geval) een magneet gegeven zodat die mooi (en blijft) sluiten.

Sluitingsveer of hoe da ook noemt


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Van die magneet zie je nadien dus niks meer, die kan je onmogelijk zien eens de carroserie derop staat.


attachment.jpg

attachment.jpg


een beetje aan mijn vering geprutst regelbaar nu ;)


attachment.jpg

attachment.jpg


En eindelijk een moment waar ik naar heb uitgekeken, mijn voorkant eindelijk geassembleerd:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Ik weet van da vlekje op de batterij daar moet ik nog iets aan doen een tikje mat zwart bv, maar wou nu eerst alles laten drogen ivm lijm.

Tot de volgende.
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk hoor! Ziet er fantastisch uit. Volgens mij zit dat vlekje op je brillenglazen :)
 
Amai Guy, dat zijn weer knappe vorderingen hé man.
Ik vind die sluitingsveer (weet ook niet hoe da noemt) subliem gemaakt.
Die regelbare vering is ook een sterk nummer. Hoe heb je dat gedaan ?
Weet ge zeker dat het magneetje niet te dik is ? Die bestaan zelfs in 1mm dikte...
Ik denk dat ik Ton moet gelijk geven bij de batterij, maar weet niet of ge een bril draagt...
Ik ben benieuwd naar wat ge nog allemaal uit uwen hoed gaat toveren ?
Ik weet wel dat ik dit met heel veel aandacht blijf volgen.

Mark
 
@peperbus en interceptor: neen ik draag geen bril :)

maar geloof mij da vlekske zit er ! :D

Neen die magneet is zeker niet te dik, als die dunner zou zijn zou die de pin van die veer niet raken en niet blijven plakken
en als ik die pin langer maak raakt die niet meer in dat gaatje door de draaihoek die het kofferdeksel maakt,
en die magneet raakt ook juist mijn carrosserie nu zonder enige spanning,

ik heb die Porsche zonder te overdrijven al zeker +- 100 keer in elkaar en uit elkaar gedaan (carrosserie dan),
ik blijf dryfitten of hoe noemt dat :)
wat ook nodig is voor mij persoonlijk met wat ik allemaal aan het prutsen ben.

die vering das gewoon alu tube 5mm in boormachine gespannen dan buizensnijder erop
een kleine beetje erin draaien
druk zetten en boren maar..
dan krijde dat motiefje,
de originele poot (eerste foto) aan den dremel blootstellen en terug in elkaar plakken :)
 
Laatst bewerkt:
Prima uitgelegd Guy, bedankt.
Ik geloof u op uw woord dat dat vlekske der zit, gij zit er tenslotte met uwe neus bovenop...

Mark
 
ja en ik kan mij der dus blind op staan zien he,
was daar uitgeschoten met een pincet ..

in alle geval merci voor de mooie commentaren
kritiek mag ook he gasten, houd jullie niet in !
 
Terug
Bovenaan