Hoofdsponsor

1/12 Porsche 934 turbo rsr (Tamiya) [DONE]

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guy
  • Startdatum Startdatum
Geloof me Guy, als we kritiek hebben gaan we die wel geven.
Maar, goede kritiek is ook kritiek hé...;)

Mark
 
...
kritiek mag ook he gasten, houd jullie niet in !

Awel, ik zal eens kritiek geven ;) Sommige foto's mogen wat groter Guy (800 x 600 max), kwestie van al dat moois nog beter te laten zien.

Voor de rest ziet het er allemaal piekfijn uit.
 
Dag Guy,

Wat wordt dit een mooie racewagen en ingenieus bedacht die sluiting.

Uiteraard blijf ik je volgen, groet Ronald
 
@pascal: dacht dat ik dat normaal deed maar blijkbaar wissel ik hier al eens af,
zit ook zoveel tijd tussen mijn updates dat ik het blijkbaar al eens vergeet :)
MAAR ik ga erop letten ! ;)
 
Amai, deze volg ik zeker!
Simpele oplossingen om het resultaat mooier te maken, maar je moet er maar opkomen en nog veel belangrijker, je moet het maar kunnen uitvoeren!
Echt respect voor u werk!

Deze volg ik zeker! :)

Jorian
 
Kleine Update na lange tijd,
heb er ondertussen wel wat aan gewerkt, maar ik ga effe de dingen die af zijn posten.


De koelings fan motor:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan nog de bouten toegevoegd (via ref. fotos) waarmee dit deksel op de motor word bevestigd.

attachment.jpg


De gas (denk ik :D)
beetje bewerkt naar iets meer realistisch resultaat.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Turbo boost, na deze fotos te bekijken moet ik wel nog 1 moertje wat rechter zetten blijkbaar..


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


volgende:


attachment.jpg

attachment.jpg


vervangstukje van albion alloys gemaakt


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



Uitlaten:


attachment.jpg


weer via ref fotos deze wat meer accuraat proberen maken.


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



Turbo


attachment.jpg



Vliegwiel: zie je nooit meer terug eens ingebouwd. ;)


attachment.jpg



En de ophanging waar ik al zit:


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg



Dit is het weeral voor nu,
ben volop bezig aan de motor, zodra die klaar is post ik meer fotos.
 
Wow, mooie bouw man! En top weetjes. Wat ik niet zie, waar komen die slangklemmen vandaan? Of maak je die zelf? Ze zien er akelig echt uit.

Voor wat betreft het spuitwerk, pak een oud model en ga daar eerst eens uitgebreid op oefenen, ik spreek uit ervaring dat een model van dergelijke grote in de verf zetten toch wel een nummer anders is dan in pakweg 1 op 24.

Oh, en ik weet niet of je het aandurft maar ga als je durft voor 2k lak. Ik heb mijn Traction ook met 2k lak gespoten, en in een uni kleur is dat echt heul fijn om te doen. Elke goede autospuiter kan u dat samen met de verharder en verdunner leveren. Je AB moet er wel mee kunnen werken omdat de verdunner vaak gelijk is aan thinner maar het spuit zo veel mooier en fijner dan die, soory voor de uitspraak, goedkope modelbouw verf. En nog een voordeel, de lak wordt knetterhard en je hoeft hem ook niet te vernissen nadien. Wel vooraf een goede kunstofprimer onder zetten.

En nog een ding, plan het spuiten, tijdsduur en volgorde goed, want het is met een AB best een bereklus op die schaal.
Ik heb een H&S met de bgrootste (15 ml) verfbeker en dan moet je alles goed plannen en afstemmen, vooral om te voorkomen dat je spuitnevel krijgt pp reeds aangedroogde stukken, dus eenmaal begonnen met 'nat lakken' is het doorgaan totdat je klaar bent. En uiteraard binnenin de auto beginnen.
 
Hey mark,

Weet niet goed welke slangeklemmetjes je juist bedoeld
Maar die vooraan aan de carroserie zijn zelf gemaakt ja,

Ivm spuiten, ja ik heb al wat geoefend, heel veel zelf, ook met 2 k lak, brandblus apperaat in deze kit is bv met 2k gedaan,
Daarna verweert dus zie je niet veel meer van, maar is inderdaad een mooi HARD resultaat, heb weinig schrik voor
De grote, deze word ook in delen gespoten, deuren voledige voorkant, etc allemaak apart wel op zelfde dag met zeropaints om kleurverschillen te vermijden, ook werk ik met het 21 stappen plan om te spuiten dus zou moeten goedkomen, en plannen.. Daar ken ik alles
Van, kijk maar eens naar de datums van mijn built :-D:-D:-D

Maar ik hou Het spuiten voor laatst, die carroserie is zwaar bewerkt, en kimt heeel veel bij kijken, als ik daar aan begin post ik wel eens
Wat er allemaal verandert is en hoe.

bedankt voor de commentaar en tips !

Verstuurt van gsm.
 
Ha Guy,

Het 21 stappenplan zeg je? :wtf1:.............

Dan komt het met het spuiten wel goed ;) (alhoewel ik prijstechnisch gezien (de zero paints) liever langs mijn spuiter ga)

Deze slangklemmen bedoel ik, hoe maak je die?

attachment.jpg
 
hey guy

zoals je weet heb ik deze ook nog liggen maar als ik jou build zie man man man,

als de mijne maar een fractie op de jouwe zal trekken ben ik al content,

super mooi werk echt respect,

ik kijk al uit naar de volgende.
 
Ik ben misschien wat laat vooreerst een machtige bouw en die batterij zou ik zo laten ik ben jaren autotechnieker geweest en alle batterijen die gebruikt zijn zien er altijd zo uit , ik dacht eerst dat het een echte was
Verder prachtig gewoon goed
Marc
 
Hoi Bedankt mensen voor de mooie commentaren,

@coachke: Die batterij had gewoon een klein vlekje maar dat is ondertussen al weg,
natuurlijk bedoel ik geen (vuil) ik heb deze speciaal verweert en ze is inderdaad hetzelfde gebleven.
Goed om weten dat ze er echt uitziet !!
dat is dus wat ik uiteindelijk probeer te bereiken.

@lightair
Heel vriendelijk van jouw, maar ik moet nu wel zeggen dit is mijn eerste auto
en ben nog niet lang bezig met modelbouw, ik heb al serieus veel fouten gemaakt en van dingen spijt
die ik gedaan heb in deze built, maar ja weten we dan voor de volgende zeker..

Zonder het denigrerend of betweterachtig te bedoelen :) heb ik maar 1 tip:
Behandel (of probeer) elk stukje hoe klein en onbelangrijk ook te behandelen alsof het
een modelbouw kit op zich was.

Is een heel leuke kit lightair, heb ondertussen nog andere dozen gekocht en geeinspecteerd maar moet toch stellen
dat tamiya echt wel ferme kitjes aflevert, zeker als ik al kijk naar het bouwjaar van die kit.
Zeker eens aan beginnen zou ik zeggen, en een built posten dan he !! ;):)



@haddewadde (mark)
Dat is PE van KA models ''hose clamp set'' 1/12-1/20
 
Laatst bewerkt:
Guy,

Zou je er een foto van kunnen plaatsen? de website van KA models geeft voor de studie niet erg grote plaatjes weer.
Ben al een tijdje zoekende voor mijn Jaguar naar zulke klemmen, maar dan in 1op8.
 
mark

kijk eens op de site van best balsa kits, daar staan wel mooie grote foto's bij denk ik..

@ guy bedankt voor de tip, maar voor zo iets als eerste build neer te zetten chapeau,

welke update sets gebruik je zo nog?
 
@haddewadde, als je die gaat gebruiken voor 1/8 gaan die te kort zijn, buisje van 5mm rond is gaat nog, te zien voor welke slangen ze je wil gebruiken.

Ik RAAD jouw aan om naar Ebay te gaan en ''TREMONIA'' in te typen
naar de store gaan en daar kan je echt veel PE hebbedingetjes vinden 1/8 onderandere hose clamps.

http://www.benl.ebay.be/itm/Universal-Hose-Clamp-Set-for-Pocher-Revell-Monogram-Entex-DeAgostini-1-8-/151304668348?pt=Model_Kit_US&hash=item233a7604bc


@Lightair
Merci maar straks ga ik nog blozen..

ik gebruik
*Top studio koppelingen
*1/12 assorted details van de moto gp
*Boutjes van TMM, en Meng
*de officiele PE set
*KA models die clamp set
*enzo een beetje alles dat geschikt is en dat ik kan vinden,
heb al veel dingen van de binnenkant van een oude gsm geplukt =D
onderandere bijna heel mijn electronica unit van die Porsche zijn onderdeeltjes van uit een gsm.
 
bijna vergeten: het 21 stappen plan om te spuiten:

1. gietnaden wegschuren (1000 grid)
2. ontvetten (dreft )
3. grondlaag (Tamiya primer)
4. schuren (2400 grid)
5. 2de laag primer
6. lichtjes opschuren (2400 grid)
7. kleurlaag, dunne laag
8. schuren (2400 grid)
9. 2de kleurlaag
10. lichtjes opschuren (4000 grid)
11. 3de kleurlaag, "wet coat"
12. lichtjes opschuren (6000 grid)
13. Vernis laag, dunne laag
14. Decals
15. Tamiya Compound (verwijderen van Sol resten)
16. 2de vernis laag
17. Opschuren (4000, dan 6000)
18. 3de vernis laag "wet coat"
19. Opschuren (6000, dan 8000)
20. Tamiya rubbing compound
21. Tamiya wax

MEEDEDELING: dit komt niet van mezelf, maar van een andere modelbouwer op 1 of ander forum.
toch is dit een mooie manier om iets echt knap te spuiten, veel werk maar de moeite meer dan waard,
en deze manier is heel vergevingsgezind !
 
@haddewadde, als je die gaat gebruiken voor 1/8 gaan die te kort zijn, buisje van 5mm rond is gaat nog, te zien voor welke slangen ze je wil gebruiken.

Ik RAAD jouw aan om naar Ebay te gaan en ''TREMONIA'' in te typen
naar de store gaan en daar kan je echt veel PE hebbedingetjes vinden 1/8 onderandere hose clamps.

http://www.benl.ebay.be/itm/Univers...304668348?pt=Model_Kit_US&hash=item233a7604bc


Ha Guy,

Die ken ik, sterker nog, die heb ik, maar ik vind ze in de verste verte niet lijken wat ik op jouw foto's zie.....
 
bijna vergeten: het 21 stappen plan om te spuiten:


Hmmm, die ken ik ja, maar met 2k lak lijkt me dat erg overtrokken en de methode is ook meer opgezet voor de 'waterbasis' lakken. Die moet je de tijd geven om 'aan te trekken' en door te drogen.

De uiteindelijke kleur laag (2K) die spuit ik in een sessie van 3 of 4 rondes met elk een tussenpauze van een minuut of 5.
Mistcoat opzetten, sigaretje roken, 2e kleurlaag, sigaretje roken, (afhankelijk van de dekking eventueel nog een 3e 'tussen' kleurlaag) weer roken :hoest: :laugh:, en dan de definitieve wetcoat. En na een stief uurtje is die al droog genoeg dat je hem gewoon kan aanpakken.

En zoals ik al zei, met 2K uni kleurlak hoef je geen vernislaag te spuiten, en nadien ook maar minimaal te polijsten. Ik polijst alleen de stofjes eruit.

Maar goed, als jij je er goed bij voelt, doe dat dan vooral. Ik zou je er graag van overtuigen dat het anders kan, maar je woont (denk ik) te ver weg om te zeggen 'kom maar langs, dan zet ik hem wel voor je in de verf' :)
 
Terug
Bovenaan