De velgjes zijn gedaan en hier volgt een uitgebreide uitleg hoe ik het heb gedaan.
Waarschijnlijk niets nieuws voor jullie maar misschien is het toch nuttig voor sommigen.
Zo zaten ze op de sprue:
Ik heb ze dan in glanzend zwart gespoten:
Vervolgens in polished aluminium gespoten:
Ik moest gaan afplakken om het center goud te spuiten en de polished aluminium komt er af als je daar de tape dan vanaf haalt. Ik heb dit eerst getest op een stukje afval plastic. Dus heb ik er alclad aqua gloss overheen gespoten.
Dit dient speciaal om over glanzende metaalkleuren te spuiten en zou de look niet aanpassen maar dit is toch gebeurd.
Zo ziet het er uit na de vernis:
Verschil tussen vernis (rechts) en zonder vernis (links):
Het kon nog dienen voor mij want je ziet die velgen in het echt van bijna chrome naar redelijk mat. Maar ik had meer verwacht van die aqua gloss.
Dan mooi afplakken:
Goud gespoten en tape verwijderd. De vernis beschermd de verf wel goed want er is geen verf afgekomen met de tape:
De moer met het penseel dan zwart geschilderd:
Bandje van decals voorzien en gemonteerd:
Dan het center lichtjes voorzien van een wash:
De achterkant heb ik geen moeite in gestoken want die zie je achteraf nauwelijks:
Dan de velgjes op het chassis geschoven via de polycap die erin zit:
Dit zie je maar van de binnenkant:
Ik kon het niet laten om de body eens te passen
:
Er is wel wat werk in gekropen maar velgjes trekken altijd mijn aandacht op een auto dus ik wou ze goed hebben. Zeker niet perfect maar voor dit model goed genoeg voor mij.
Volgende bouwstap is beginnen met het interieur.
Hopelijk hebben jullie er iets aan.