Hoofdsponsor

1/12 Porsche RSR 934 Jagermeister

ERVARING
gevorderd
BOUWWIJZE
weet het nog niet maar tot nu toe o o t box
BOUWBUDGET
tot nu toe niks verf zit erbij
BOUWSTATUS
Work in progres
COMMENTAREN
muggezift maar raak ( heb een brede rug )
Daarachter heb ik het instrumentenpaneel klaar gekregen
Ook de rol kooi en de stoelen , die heb ik Vallejo teerzwart of Nato black 71251 gespoten , als dat goed geroerd is word die verf echt supermat net als fluweel echt mat
Nu op dit moment ben ik met de gordels bezig , maar heb wel een setje van Eduard ( Reji ) besteld omdat in de kit de gordels een soort stickers zijn ( zonde was niet mooi ) in dat setje zitten dus drie kleuren riemen in maar voor twee stoelen was dat niet genoeg zwart , als ik het moest doen zoals voorgeschreven
Dus moest ik dan weer op zoek naar gordelstof 6mm breed maar waar , satijnen zwart lint gevonden op het internet een rolletje van 25 meter kost daar 0.6€ kon niet beter he
Maar dat is voor een andere keer he
grt
Marc

Bijlagen

• IMG_9489.JPG
    IMG_9489.JPG
    459,7 KB · Weergaven: 21
  • IMG_9514.JPG
    IMG_9514.JPG
    401,5 KB · Weergaven: 21
  • IMG_9516.JPG
    IMG_9516.JPG
    441,5 KB · Weergaven: 21
De details van deze kit zijn toch wel impressionant te noemen , merci voor de uitleg trouwens, vond het er wat raar uitzien dat onderdeel , maar ben er gerust in dat deze een topper wordt Marc !

Greetzzzz Modest.

Thanks boys , ik probeer het goed te doen he
Ja die gordels ben er mee bezig maar het is een deftig prutswerkje

Hallo , hier ben ik terug met de laatste update , dit keer zoals belooft de gordels
Zoals ik reeds vermeld had waren de gordels van Tamiya een soort stof als sticker en die moesten gekleefd worden wat wel wat afbraak deed aan deze mooie kit , daarom toch wel after market besteld bij Reji models en ik moet eerlijk zeggen een goede P.E. plaatje

photo 602194

1ding vond ik spijtig de riemen zelf waren aan de korte kant , er zit zwart rood en blauw bij maar met het zwart kwam ik niet toe om voor 1 stoel te maken
Dus ik zat vast , ben beginnen te zoeken en kwam terecht via het internet bij een firma die aan mercerie winkels levert en daar hadden ze alle breedtes , ik moest in dit geval 6mm breed hebben en een rolletje van 25 meter koste 0.6 € plus verzend kosten dat viel enorm mee
Hier het eerste stuk gordel ( harnas genoemd )

photo 602192

deel twee

photo 602191

en komt dan zo te liggen of hangen

photo 602195

en zo ga ik verder met het volgende

photo 602196

photo 602197

Na uren prutsen want waar het lint genseden of geknipt word rafelt het gemakkelijk uit dus een naald met wat sec.lijm doet wonderen

Beste vrienden dat was het dan voor nu . Nu begint het zwaardere werk alles in de oranje gekleurde primer zetten , tot overmaat van ramp heeft mijn Badger airbrush het juist begeven spijtig want ik werk er al meer dan 10 jaar mee
Dus ben in blijde verwachting naar een nieuwe Infinty special edition ben nieuwsgierig hoor
Grt

waar het lint genseden of geknipt word rafelt het gemakkelijk uit dus een naald met wat sec.lijm doet wonderen
Marc, dat uitrafelen word soms ook gestopt door het lint eventjes door een vlam te halen dat de uitgerafelde vezels gewoon doet wegbranden. Hangt er natuurlijk ook van af hoeveel % synthetische vezels in dat lint zitten.

Hallo Coachke,

Dat ziet er fraai uit, ik hou wel van die details. Gordels lijken veel echter dan wat voor sticker dan ook. Ik blijf de bouw volgen!

Hallo , hier ben ik terug met de laatste update , dit keer zoals belooft de gordels
Zoals ik reeds vermeld had waren de gordels van Tamiya een soort stof als sticker en die moesten gekleefd worden wat wel wat afbraak deed aan deze mooie kit , daarom toch wel after market besteld bij Reji models en ik moet eerlijk zeggen een goede P.E. plaatje

photo 602194

1ding vond ik spijtig de riemen zelf waren aan de korte kant , er zit zwart rood en blauw bij maar met het zwart kwam ik niet toe om voor 1 stoel te maken
Dus ik zat vast , ben beginnen te zoeken en kwam terecht via het internet bij een firma die aan mercerie winkels levert en daar hadden ze alle breedtes , ik moest in dit geval 6mm breed hebben en een rolletje van 25 meter koste 0.6 € plus verzend kosten dat viel enorm mee
Hier het eerste stuk gordel ( harnas genoemd )

photo 602192

deel twee

photo 602191

en komt dan zo te liggen of hangen

photo 602195

en zo ga ik verder met het volgende

photo 602196

photo 602197

Na uren prutsen want waar het lint genseden of geknipt word rafelt het gemakkelijk uit dus een naald met wat sec.lijm doet wonderen

Beste vrienden dat was het dan voor nu . Nu begint het zwaardere werk alles in de oranje gekleurde primer zetten , tot overmaat van ramp heeft mijn Badger airbrush het juist begeven spijtig want ik werk er al meer dan 10 jaar mee
Dus ben in blijde verwachting naar een nieuwe Infinty special edition ben nieuwsgierig hoor
Grt
Die stof ziet er zeer realistisch uit en die foto etch set is ook topniveau. Willy.

Beste vrienden modelbouwers , door al die heisa thuis en hier op ons forum heb ik alle vrije tijd besteed aan het verder bouwen van mijn geliefde Porsche , af en toe toch wat beelden gemaakt
Ik zal ze nu laten zien maar ik ga ze achtereen zetten zonder tekst of uitleg , mijn excuses hiervoor mijn vrije tijd is beperkt

Bijlagen

• IMG_9547.JPG
    IMG_9547.JPG
    267,8 KB · Weergaven: 17
  • IMG_9548.JPG
    IMG_9548.JPG
    218,2 KB · Weergaven: 16
  • IMG_9570.JPG
    IMG_9570.JPG
    309,5 KB · Weergaven: 15
  • IMG_9598.JPG
    IMG_9598.JPG
    304,5 KB · Weergaven: 16
  • IMG_9599.JPG
    IMG_9599.JPG
    281,9 KB · Weergaven: 16
  • IMG_9600.JPG
    IMG_9600.JPG
    348,5 KB · Weergaven: 17
  • IMG_9603.JPG
    IMG_9603.JPG
    198,4 KB · Weergaven: 17
  • IMG_9604.JPG
    IMG_9604.JPG
    304,7 KB · Weergaven: 17
  • IMG_9605.JPG
    IMG_9605.JPG
    384,3 KB · Weergaven: 17
  • IMG_9606.JPG
    IMG_9606.JPG
    395,6 KB · Weergaven: 17
  • IMG_9607.JPG
    IMG_9607.JPG
    371,7 KB · Weergaven: 18
Wauw Marc. Prachtig gespoten! Er zit zelfs weinig stofjes in. Zeker het mooiste spuitwerk dat ik van u heb gezien. En dat op zo een machtige kit !

Terug
Bovenaan