Hoofdsponsor

1/35 Postwar Comet a-34 range target. [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Tja, bij het standaardmateriaal van de modelbouwer hoort een verbandkistje te zitten met heel veel pleisters! :laugh:

De pleisters mocht ik ook al bovenhalen vandaag. Je bent dus niet alleen met battledamage.

Mijn duim-incisie heb ik hier voor de goede orde maar weer verwijderd...

Laatst bewerkt:
Hey,

Guy man, da's knap dat je dit wil maken. Ik herinner me uit mijn legertijd dat ik daar nog op geschoten heb met een LAW 60mm. Het was wel geen Comet, maae een afgedankte M113, maar tankbody blijft tankbody, zeker om op te schieten.... :)
Ben echt benieuwd naar het kleurenspel van roest en andere smurrie op deze.
Heb je al een gedacht van presentatie, eenvoudig de tank maken op een neutrale voet of zet je deze terug op een kleine vignette met wat gras en andere begroeiing errond.
Zo wie zo, ik volg deze wel en je wat kennende, wordt dit 'groots' zeker figuurlijk dan.... :) ;)

Mooi project Guy, die inslagen kunnen van anti-tank wapen zijn of van een snelvuurkanon, wij vuren met onze Law op oude M73 tankwrakken en dat geeft ongeveer dezelfde gaten en kleurschakeringen.

Mooi, mooi ik volg verder mee.

Grtz Bart.

Bedankt mannen, en in aanwezigheid van enkele Law schutters kan het niet misgaan !

Ik heb opnieuw foto's genomen van de wielen en er wat uitleg bij geschreven, voor degenen die evt. ooit 'ns een wrak willen maken.

De wielen werden dus op mijn Protox tool gezet en bewerkt met vermeld gerief.

6_zpsf4656748.jpg

Het bloody postwar idler wiel even geplaatst...track erover voor het voorlopige effect.

7_zps0966b226.jpg

9_zps222d97c6.jpg

Close up van de verbrande loopvlakken van een stel wielen.

8_zpsa29877e4.jpg

Mannen, voor mij is dit ook allemaal nieuw dus als je iets wil weten, vraag het dan gerust he, en technische tips mogen ook altijd mijn richting uit komen.

Groeten van Guy.

kan het zijn dat ge dat rubber van die wielen ook nog een laag tamiyalijm gegeven hebt om opstaande vezels te verwijderen/ weg te smelten ? ze glanzen zo.
Of is dat een gesmolten bovenlaag door op een hoog toerental (met je proxxon) er schuurpapier er tegen te houden ? dan smelt je pvc ook.
Om " grove en minder grove " schuurpapier krassen te verwijderen "schilder" ik als het ware een laagje T-lijm erover en zo smelten die krassen weg.

Aha, gevonden! :p

Ik zit zo te denken: misschien kan je het rubber nog wat naar omhoog werken, een beetje het resultaat creëren dat je krijgt als je een klapband hebt. Ik kan mij voorstellen dat door de hitte van de verbranding sommige stukken rubber naar omhoog krulden.

Ik volg dit Guy!

Ik ben gek van dit soort onderwerpen en ga deze build volgen. Ik ga op termijn eens een 'wreck' special doen op Paperpanzer.com. Hopelijk is deze tegen dan af. :-)

Succes Guy!

John

Ikke benne niet zo voor die tankdinges ......................
Maar je uitleg bij en op de foto's zijn subliem.
Daar kan zelf een Grote Oorlog vliegtuig manneke nog wat leren!

Ruben, zo heb ik er een wiel tussen zitten, met opgekrulde restanten van rubber. Bedankt voor je tussenkomst !

John, dat zou leuk zijn, zo'n wreck special. Ik heb weinig weet van paper panzers en op die manier zou ik heel misschien toch een kleine bijdrage kunnen leveren.

Verbeek (sorry vriend, ik ken je voornaam niet), een topic bijhouden waar misschien iemand iets aan kan hebben vind ik al net zo plezant als de hobby zelf.

Pascal, dank u ! De ene keer gaat het lekker en soms moet je even op de bek vallen he...om met de voeten op de grond te blijven.

Yves, vergeleken met wat andere mensen soms uit hun hoed toveren is dit maar peanuts hoor. Ik amuseer me en dat is belangrijk.

Het grilleke vervangen, het zat bij de kit en is toch een meerwaarde. Straks ziet het er oud en geroest uit.

10_zpsa7bec9ea.jpg

Tijdelijke fit, achteraan moet nog een en ander bekeken worden...

11_zps6d340bd5.jpg

Om het niet af te leren,nog wat terugloopwielen kaal zetten !

12_zps50da4162.jpg

Koperdraad handgrepen ipv. plastic dichtgegoten troep. Dit was het minste wat ik kon doen !

De sterretjes hebben plaats gemaakt voor iets wat toch een beetje in de buurt komt...

13_zpsdead7ae1.jpg
15_zps9e8323e1.jpg
14_zps71a9459f.jpg

Groeten van G !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan