Hoofdsponsor

1/35 Postwar Comet a-34 range target. [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit wordt weer typische Guy-build, prachtige details alvast. Het ziet er weeral top uit en er is nog geen verf in de buurt...

Voor mij geldt de vraag ....? Waar gaat da naar toe....?
Ik ben hier getuige van modelbouw op ongekend niveau wat mij alsook andere onder ons zich bewust van zijn...!
I keep enjoying it G of moet ik zeggen...double G!

Grtz yves,

Guyke,

Goe bezig man...:)
Dit zijn zo van die dingen waar ik van hou, dat scratchen levert zo veel meer op dan standaard bouwen uit de doos, wat jij hier toch op een geweldige manier tentoonstelt, ben benieuwd waar her gaat eindigen..... ;)

Dank u voor de reacties jongens.

Besloten werd dat ik me meer zal baseren (leidraad) op deze referenties :

7_zps8407d5bd.jpg

8_zps3d90f12a.jpg

5_zpsadf3701e.jpg

1a_zpsbb59b242.jpg

4_zpsf19767aa.jpg

6_zps4eb538c6.jpg

3_zps4b08de8c.jpg

ONLY FOR REFERENCE PURPOSES !

Dit geeft me het gevoel wat meer het overzicht te behouden.

Deze tank heeft schade aan beide zijden, maar enkel impactschade van beschietingen aan de linkerkant.

Daarom werden de fenders op mijn model vervangen, en ook de toolbox rechts.

Er werden tegelijkertijd meer details aangebracht op de nieuwe fenders, wat altijd een pluspunt is.

28_zps13405a91.jpg

29_zpse9796575.jpg

Groeten van Guy.

Laatst bewerkt:
Dat ziet eruit als een zeer weloverwogen beslissing en ik denk dat het bijdraagt aan verdere verduidelijking van het specifieke onderwerp dat je wilt weergeven (zoals in je laatste zin genoemd).

Je maakt er zo te zien wel een hele studie van met het oog op het neerzetten van je zoveelste masterpiece!

Prachtig werk, Guy !

Tevens mooie referentiefoto's.

Op de derde foto is een ToyToy te zien, wordt deze ook nagebouwd ?

Groeten Rik

Rik, ha, stel je voor een mobiel toiletje...

Dank je Roy !

Ik heb goed doorgedaan aan de rechterflank mbt. de fenders, deze kant is bijna af.

30_zps87626a0c.jpg

Groeten van G.

Prachtig resultaat dat je hier haalt uit je plasticard !

Ik zou eerder opteren voor dunne plaat om dergelijke schade na te bootsen, maar ja ... elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Als het werken met plasticard je beter ligt... doe zo voort.

We blijven met belangstelling volgen.

Groeten Rik

Rik, merci !

Het is het dunste plastic card welk in de handel verkrijgbaar is, en tevens nog wat extra dun geschuurd.

De fenders kregen overeenkomstig de referentiefoto's nog een randje van 1mm opgelijmd zodat het geheel op de foto misschien lijkt op dik plastic card.

Als je het dun genoeg maakt, kan je het bijna net zo goed voorzien van deuken als pakweg messing, je moet dan enkel wat voorzichtiger handelen.

Verder heeft plastic naar mijn mening één voordeel tov. pe, namelijk dat het eenvoudig met gewone lijm te verwerken is.

Als je het na verlijmen op je werkstuk aanraakt, veert het mee, terwijl het pe meters verderop in de Bermuda driehoek van je tapijt verdwijnt.

Het afgewerkte resultaat is net hetzelfde als pe, vandaar dat ik kies voor plastic.

...en natuurlijk ook omdat ik geen bal ken van solderen (tegen niemand zeggen, ik zeg dit alleen tegen u, lol).

Groeten van Guy.

Man man man, het was al een tijdje geleden dat ik hier nog eens binnen sprong wegens de grote drukte hier ten huize.
Daar ging mijn kin dan terug.
Terug top G en zoals gewoonlijk terug een mooie uitleg.

Super mooi werk Guy hoe ben je eigenlijk op dit idee gekomen om te gaan werken met plastic card in plaats met PE.
Het 1mm randje dat je op de Fenders hebt gelijmd snij je dit zelf of koop je dit ook in de winkel.

Danny, het randje van 1mm is Evergreen strip dacht ik. Dit merk heeft een heel gamma aan scratchbouwproducten. Zelf snijden uit dun plastic gaat even gemakkelijk.

Werner, altijd plezant om u hier binnen te zien vallen he...

André, merci.

Naast het aanbrengen van lasnaden heb ik behalve een begin te maken met de turret, niet veel kunnen doen. De tuin en andere plichten riepen !

31_zps4f9c4f71.jpg

wakeup_zps93639ea5.gif
Geen modelbouw, wel gewoon grappig, een stofzuigerbuis op iemands mond zetten terwijl die slaapt !

De tuin riep ook vandaag…gevolg: rugpijn.

Je project ziet er al goed uit vind ik, geen opmerkingen.

hehe onze guy is weer goe bezig zie ik is weer een prachtig stuk aan het worden

Ondanks al dat ander roepend werk en blijkbaar zicht problemen, toch weer schitterende vorderingen G.
Het blijft een genot om volgen.

Mark

Nico, leuk dat je het leuk vindt !

Mark, het ingezaaide gazon kan beginnen groeien nu maat, als we deze zomer een BBQ'tje doen moet het zacht zijn onder de voetjes he...

Toch nog een klein beetje progressie deze avond...

De bouw van de turret is begonnen.

Ik heb een 'oude veldaanpassing' gedaan bij één periscoop, deze kreeg een ronde plaat opgelast, dit om zoveel mogelijk variatie te verkrijgen.

Verder lasnaden waar nodig zoals ondermeer bij de hijsogen, een aanpassing ook thv. de driekantige opbouw voor de commandotoren etc.

32_zpsca445046.jpg

Groeten van Guy.

Weer mooie en subtiele vorderingen die je maakt G. Kan het best geloven dat je extra ogen nodig hebt...:laugh::laugh::laugh:
Ook dit is puur genieten voor mij.

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan