Na de bouw van de F40 gelezen te hebben ben ik je hierna toe gevolgd. Geen angst ik ben geenzins een stalker, ik bewonder je kunst van de details. Ondertussen ben ik zelf al even bezig met de Traction avant van Heller in schaal 1 op 8 waarvan ik binnenkort hier mijn verslag zal starten, maar dat even terzijde.
Gezien de hoge mate van je detaillering hierbij een tip, messing en koperen onderdelen kun je snel en goed kunstmatig verouderen met ammoniak. De werkwijze is als volgt, spoel de te verouderen delen schoon in thinner, nachtje laten weken is vaak al voldoende om al het beschermende ongerief eraf te laten weken, pak het messing deeltje met een pincet op en laat het letterlijk in seconden oud worden in de van de ammoniak af komende dampen.
Kort onderdompelen in de ammoniak en daarna in de damp houden werkt versnellend en geeft een intenser zwarte kleur aan je messing of koper.
Ik pas dit met name toe op de messing boutjes en schroeven van mijn eigen bouw. Je hoeft dan later niet te weatheren.
Succes verder, na je verslag van de F40 met veel plezier te hebben gelezen blijf ik deze ook zeker op de voet volgen.
Groet,
Mark