De eerste chassisbalk is gesoldeerd: was niet eenvoudig omdat naar mijn gevoel links en rechts door de maker door elkaar gehaald zijn…..maar op alle afbeeldingen zie ik dat het goed zit …..dus ik zal het wel fout gedaan hebben
De wetmatigheid van “hoe mooier, hoe gecompliceerder, hoe duurder…des te gebrekkiger wordt de informatie” lijkt hier ook weer opgeld te doen. Een landgenoot van jullie heeft de kit inmiddels klaar dus ik heb hem gevraagd wat ik nu fout heb gedaan. Hij heeft een prachtig model gemaakt
Een chassisbalk bestaat uit twee delen ( lang achter, kort voor) en die twee delen moeten toch met een gebrekkige constructie worden samengevoegd. Aangezien ik het niet vertrouwde heb ik er een strip op gesoldeerd en nu voelt hij stevig aan.
Zoals jullie zien bestaat zo’n stuk balk uit 4 secties etchwerk: een zijkant, een boven- en een onderkant. Tegen de zijkant komt nog een identiek stuk dat 1mm smaller is waardoor er een ruimte is om de ander stukken te solderen. De laatste foto is van de voorkant.
Hier is de achterbalk klaar
en hier vindt het huwelijk tussen voo-r en achterkant plaats: moeilijk en precies karweitje omdat er geen goede basis is om de zaak te bevestigen
Maar toch gelukt en de chassisbalk is 53,5 cm lang ….wordt een lekker “autootje”
Ik ga nu de andere balk doen en vervolgens het complete chassis in elkaar schroeven. Ik heb een compleet chassis nodig met assen etc om de onderkantbescherming en de verwijderbare spatborden/rijplaten te gaan scratchen. Het duurt wel weer even voordat er iets te tonen valt.