Mij laatste update beschreef het solderen van de rechter chassisbalk. Het solderen van de linker gaf niet al te veel problemen totdat we aan het uitlijnen van links en rechts kwamen - nog even voor het idee....het ging om 4 chassis stukken die 2 moesten worden- De twee achterste stukken sloten naadloos op elkaar aan maar bij de twee voorste zat er een verschil van 2 mm tussen de gaten. Foutje dus.....
De brander op links gezet en van één weer twee gemaakt...gelukkig lieten alleen de verbindingen los die ook los moesten
Na wat puzzelen...van hoe nu verder...heb ik de twee balken ( de complete en twee delen) met elkaar uitgelijnd en toen met een voorlopige soldeerlas tegen elkaar aangezet. Daarna heb ik de twee delen gesoldeerd en de voorlopige lassen weer weggehaald en hij was voor 100% uitgelijnd.
Toen begon het uitlijnen weer opnieuw maar nu met de dwarsverbindingen en de versnellingsbak
Bij de versnellingsbak heb ik alle gegoten bouten en moeren weggeslepen want daar komen allemaal gewone bouten voor terug
Op de versnellingsbak moet ook dit "oplage" bordje komen, maar ik vraag mij af of het niet leuker staat op de display...meningen?
Dit is de laatste stand van zaken
het chassis is in elkaar geschroefd en de motor is er ook ingehangen. het vliegwiel op de achterkant fungeert als contragewicht
De volgende stap is het monteren van assen en wielen en dan is de dry fit compleet en dan kunnen we gaan ......SCRATCHEN!
De eerste worden de verwijderbare spatborden
De spatborden werden ook gebruikt om over kuilen of slechte overgangen te leggen ....hoewel dat wel eens fout is gegaan
De tweede scratchklus wordt wat moeilijker
Het maken van de beschermkappen onder de motor en de versnellingsbak. Mij ontbreekt op dit moment de nodige informatie over de bevestiging van deze bescherming. Ik heb het museum in Turijn waar hij staat aangeschreven en die hebben deze foto gestuurd ....nuttig maar onvoldoende ....en op een vervolg vraag reageren ze niet meer.....je zult toch moe worden om even de trap af te lopen en een fotootje te nemen
Ik heb de maker van de kit benaderd of hij nog bekenden in Turijn heeft die een paar fotootjes willen nemen. Wordt vervolgd