Het is al weer een tijdje geleden...niet zo veel tijd om te bouwen en in het zelf bedenken en bouwen gaat erg veel tijd in zitten. Inmiddels heb ik van een Italiaan ongeveer 50 detailopnames (van m.n de onderkant) gekregen, die hij vorige week in Turijn voor mij geschoten heeft. Ik kan er nu dus tegen aan!
Ik ben nu klaar met de treeplanken. Ze moeten identiek zijn, omdat aan deze treeplanken de verwijderbare spatborden komen ...enne links moet ook rechts passen
Ik ben begonnen met de steun van de treeplank. Holle messing buis genomen, daar een precies passende buis ingeschoven, verhit en gebogen. Waarom een buis erin?.....krijg je geen knikken in de bocht. Toen een steuntje voor op het chassis en toen de treeplank vast solderen
dan even kijken of hij goed blijft zitten....gaatjes boren, schroefdraad tappen in de chassisbalk en schroeven maar
Toen moest ik iets gaan bedenken om de busjes voor de spatborden op beide treeplanken op precies dezelfde plekken te krijgen
Eureka! neem een 2mm winding, draai er moertjes op en een aluminium tussenbusje en alles zit op zijn plaats. De gebruikte materialen kunnen niet gesoldeerd worden dus het enige dat vast gaat zitten zijn de messing busjes
Hier zit alles vast, aan de rechterkant kun je goed zien dat de busjes niet tegen over elkaar zitten. Door deze asymmetrie kun je de voor- en achter spatborden in hun "rijplank modus" aan elkaar zetten.
Ik had de verkeerde U profielen besteld bij Dieter Knupfer maar als de nieuwe er zijn dan kan ik de spatborden/rijplanken in elkaar zetten en op het chassis (voorlopig) vastzetten