Hoofdsponsor

1/35 Revell Dingo 2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt, mannen. Het zijn grote aluminium printplaten van Kodak die ik ooit cadeau kreeg van een neef.

De zetels zijn wat verder aangekleed.

attachment.jpg

attachment.jpg

Ook de hoofdsteunen moeten anders, hier komt Eduard ook ter hulp.

attachment.jpg

attachment.jpg

Plastic is hier vervangen door metaal voor de juiste dikte. Nu de andere vijf zitjes voorboren.

attachment.jpg

Hier zijn de stoelen allemaal bijgewerkt. Ze moesten nog we gegraveerd worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit is een dryfit van de stoelen met de gordels er op. Die kloppen niet helemaal met de handleiding maar ik denk dat ik het wel juist heb. Een onderdeel kon niet meer toegevoegd worden aan de gordels omdat ze al gelijmd waren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Een ander interessant stuk PE werd een bagagerek. Hier komt nog een leren lap voor, maar die moet een andere kleur krijgen dus die komt er pas later aan.

attachment.jpg

Revell werkt wel de binnekant van zijn Dingo af, maar bezaait hem met littekens. Ik had dus even wat werk met het schaafmes, gelukkig waren ze allemaal opliggend.

Zeer fijn werk aan de binnenkant van dit model :)
Jammer van de vele pinmarks, maar daar weet jij wel raad mee hé ;)

Da's ook mooi als je heel het interieur verder uitwerkt. Bestaat deze ook op 1/72? Ik zou er graag twee vinden voor m'n A400M.

Da's ook mooi als je heel het interieur verder uitwerkt. Bestaat deze ook op 1/72? Ik zou er graag twee vinden voor m'n A400M.

Revell heeft de ATF Dingo 1 op 1/72, ref. 03142.

Er bestaat een PE set van Extra Tech EXV 72093.

attachment.jpg

We gaan de portieren eens wat verfraaien, want die hebben ook maar opgegoten detail.

attachment.jpg

Hier is al wat in de weg zit weggesneden en zitten de eerste stukjes messing op hun plek.

attachment.jpg

Zo ziet het er wat beter uit. Ik heb wel een foutje gemaakt, de roze pijl toont hoe het eigenlijk moest. Komt nog in orde.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het plafond is ook wat opgemonterd, al wordt het nooit wat het zou moeten zijn want het is iets te massief vanbinnen. Dat zie je eigenlijk niet van bovenaf.

attachment.jpg

Dit scherm moet nog wat beter opgehangen worden, áls ik het al gebruik.

attachment.jpg

Deze deuren passen slecht. Dat komt niet door klemmende randen, maar gewoon omdat de sponning krom staat, waarschijnlijk een gevolg van een slechte gietmethode. De remedie is onverbiddelijk.

attachment.jpg

Gelukkig brak er niets. Zetten we alles op een rijtje, dan heb je dit:

attachment.jpg

Morgen moet ik toch wel eens met de primer aan de slag kunnen?

Bedankt, Roy. Jullie opmerkingen werken ook zeker zo motiverend. Toch wat tijd gevonden daarnet om het interieur al zwart te spuiten.

attachment.jpg

attachment.jpg

Dit is gebeurd met Armypainter zwart, de meeste delen gaan nu nog een groene beurt krijgen met de airbrush.

Ik ben ook al bezig geweest met de resinbanden van Real Model. Hier een vergelijking:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Er is veel meer detail op de resinbanden en deze zijn ook iets groter en hebben een boller loopvlak. Het zijn 20-inch banden, dus zouden ze een diameter van 1092 mm/35 moeten hebben = 31,2 mm. Bij Revell meet ik 30,2 op de rand, hetzelfde op het loopvlak en 11 mm dikte. Bij Real meet ik 32 op de rand, 33 op het loopvlak en 10,8 op de dikte. Real is dus iets correcter maar net iets te groot (als ik juist meet). Je krijgt echter ook alle belettering en het mannetje van Bibendum erbij, plus alle ribben en richeltjes en ook nog een dieper profiel. De keuze is dan snel gemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ze passen ook goed op het chassis, want er zit een grote paspin op. Die kunnen dus ook al zwart gespoten worden.

ziet er geweldig uit man! ik hoop alleen dat ze nog eens ooit een belgische kit gaan uitgeven, dan begin ik er zelf ook aan

Bedankt, ik denk dat er zeker nog andere Dingo's uitgebracht gaan worden. Ik heb even bedacht of het mogelijk was om die zeswielige tow-truck na te maken, maar die heeft achteraan mudguards in van dat antislipmetaal en dat leek me wat te gortig om na te maken. Misschien kunnen ze die ook uitbrengen, maar het zal waarschijnlijk eerder de ambulance/telescopische radarversie worden.

attachment.jpg

Dit element kon ik nog vervangen om de ruimte erachter dieper te maken.

attachment.jpg

attachment.jpg

De handgrepen zijn ook vervangen om niet overal te moeten gaan schuren.

attachment.jpg

In de plaats van dit stuk putjesplastiek komt er een mooi PE-vergiet van Eduard.

attachment.jpg

attachment.jpg

De treeplankjes vormen een moeilijker stuk plooiwerk, zeker als je ook het antislip-tandjespatroon wil uitdrukken in de bovenkant.

attachment.jpg

De wielblokken komen achteraan onder de laadklep te hangen, dus heeft Eduard die maar wat toonbaarder gemaakt.

attachment.jpg

Deze kit bevat toch wel tientallen schoonheidsfoutjes die het voor een beginner moeilijk zouden maken.

attachment.jpg

De dikte van de spatborden kan met een scalpel aan de binnenzijde herleid worden zodat ik geen nieuwe zou moeten snijden, wat zonder PE-voorgegraveerde stukken toch een inferieur resultaat zou geven.

attachment.jpg

attachment.jpg

De blokken op hun plek gemonteerd, in beugels die ik voorzien heb van zelfgedraaide veertjes. Eduard had hier tweedimensionale placebo's voor voorzien.

Ik heb praktisch de hele canvas structuur van Revell voor de achterbak weg moeten laten, omdat ze de rand niet goed hebben gedaan. Die steekt uit als een blok voorbij de laadbak, terwijl het een soepele overgang moet zijn:

attachment.jpg

Als je het doek dryfit, zie je de rand lopen. Spijtig, want het ziet er bovenaan wel goed uit.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Eerst had ik al twee stukken beschadigde laadklep vervangen door Evergreen:

attachment.jpg

En dan was het meten en passen om alle buizen te plaatsen.

attachment.jpg

En dan krijgen we dit:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zou ik er nu nog wel een doek over hangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan