Hoofdsponsor

1/35 Revell Dingo 2 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
He dat is wel een interessante methode om een dekzeil te maken! Daar had ik nog niet over gelezen. Ik zal het in overweging nemen voor m'n vrachtwagen.

Zorg dat de dragende structuur stevig genoeg is om het zeil ook wat aan te kunnen drukken. Plastic draagframes zouden kunnen doorplooien, ik kon dit nu gebruiken omdat ik alles eerst door metaal vervangen had.

Ziet er inderdaad beter en realistischer uit dan diegene die Revell heeft voorzien.
Knap!

Knap gedaan met dat metaal.
Voor moderne voertuigen is dit een goede oplossing vermits deze geen canvas dekzeilen meer hebben maar eerder geplastificeerde zeilen.
Weeral een techniek om te onthouden.

Door de dikte van het metaal te veranderen, kan je het zeil zwaar maken of licht en rimpelig. Ik zag relatief weinig rimpels. Als je een structuur op het zeil wil, zou je nog kunnen schuren met een los papiertje in een bepaalde richting.

Knap gevonden met een schitterend resultaat Steven..misschien is het mij ontgaan maar welk metaal gebruik je daarvoor?

Grtz yves,

Dank voor de complimenten. Het is aluminium printplaat van Kodak. Het is vergelijkbaar met wat je wel eens onder pizza's vindt, maar dan gepolijst.

attachment.jpg

De deuren zijn opnieuw afgeplakt voor nog wat extra details.

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu kunnen we de bak gaan dichtmaken als hij ook gedrybrushed is.

attachment.jpg

De laadbak is gedrybrushed met lichtgroen. Kan dicht nu.

attachment.jpg

attachment.jpg

De radio en de display zitten er nu ook in. Boven de radio wil Revell een andere installatie kleven, maar die vind ik niet in mijn boekje terug en ze ziet er verdacht uit. Dat laat ik dus weg.

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat ik wel wil plaatsen, zijn de grijze spall liners tegen losgeslagen hullfragmenten. Weer een demonstratie van het nut van aluminiumplaat, die perfect in de juiste vorm te plooien en snijden is.

attachment.jpg

Deze beugeltjes moeten er dan ook bijgeplakt worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En zo komen ze er dan uit te zien. Eerst zwart geprimerd en dan Tamiya Grijs gepost-shadet. Veel werk is er niet meer aan het interieur.

Knap werk Steven maar dat zijn we van u wel gewoon he maar toch blijft het leuk om naar te kijken he
grt Marc

Hey,

Indd, knappe bouw toe nu toe, zeker de gescratchte onderdelen maken een model persoonlijk. :)
Misschien een tip, voordat je de 'kappe' erop zet, vergeet niet lichtjes stofpigmenten op de vloer te leggen, tenzij je een fabrieksvoertuig zou willen bouwen natuurlijk. Maar te zien aan je verouderingstechnieken die je toepast, zal het wel een gebruikte worden... ;)
Nogmaals, mooi en knap ;) :)

Swaken, de portieren blijven alle vier open, dit zou dus achteraf nog kunnen. Ik moet namelijk nog kiezen hoe ik de banden ga vervuilen en dat stof moet dezelfde kleur hebben.

attachment.jpg

attachment.jpg

De cabine zit dicht en wordt wat bijgeplamuurd. Nu kan er ook aan de buitenkant wat PE bijgekleefd worden.

attachment.jpg

De opstapjes moesten op een onlogische manier gekruist bevestigd worden. Eduard heeft dit mis, zodat ik eerst al fout gekleefd had. Gelukkig brak het terug af en ging ik eens goed kijken.

attachment.jpg

Wat je nu nog ziet van de binnenkant.

attachment.jpg

Bovenaanzicht met de antisliplaagjes.

attachment.jpg

De spiegels zijn zilver gespoten. Ook die kunnen er nu aangezet worden.

Een dryfit van de primerwerken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Zoals je ziet leveren de portieren het meeste werk op. Ik kon ze niet zoals bij de M-ATV met een papiertje dichtplakken, er zat teveel ongeschilderd plastic aan de buitenkant. Nu moeten ze ook allemaal apart met gom omzwachteld worden voor het primen van de buitenkant.

Er is nog zoveel te doen dit jaar, dus gaan we maar weer verder met de Dingo.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De zwarte vlekken zijn opgelicht met grijs en daarna is de onderkant van het voertuig al in NAVO-groen gezet. Dit is ook meteen gefaded met wat dunkelgelb. Als dit in de p+ gezet is, wordt het verlijmd zodat bij het aanbrengen van de rest van het groen er een donkergroene pinwash op gespoten kan worden. De rest van het groen komt pas na het opplakken van de kneedgomworstjes om een soft-edge camo mee te spuiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan