Hoofdsponsor

1/48 Revell Horten Go 229 A

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
Aanpassen/ bewerken van de kit
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Advies altijd welkom
Prachtige riempjes.
Ook de cockpit ziet er heel mooi uit maar staat je stuurknuppel niet verkeerd?

Grtz.

Luc :cool:
Goed opgemerkt van de stuurknuppel. Blijkt dat dit nog een fout in de handleiding was, zowel in deze van Revell als de originele van Dragon. Na het vergelijken met foto's van de Zoukei - Mura kit blijkt dit inderdaad fout te zitten.
Met een beetje geluk krijg ik deze nog los.

Het onderwerp sprak mij in begin niet direct aan. De manier waarop de bouw vordert, de detaillering en het scratchwerk maken dat ik verder van nabij volg. Succes verder.

Intussen zijn de jumo 004 straalmotoren klaar;

De basiskleuren die ik toepaste waren zwart (zijdemat), polished metal (voor achterzijde motor) en matt aluminium van AMMO.
De reeds toegevoegde draden werden geverft in koper, of sommige in een zelfgemixt geel om een beetje meer variatie te bekomen.

20241106_141104.jpg

20241106_141020.jpg

20241106_142351.jpg

De voorzijde van de motor (waar de leidingen, starter etc. zich bevinden) werden verweerd met "tamiya black panel line accent color" en "brown model wash" van vallejo.
Om een meer gebruikt uiterlijk te geven aan de achterzijde van de motor gebruikte ik burnt umber olieverf met een zeer klein beetje geel om de imvloed van hitte na te bootsen.

De 2e motor zal niet open gelegd worden waardoor ik deze initieel kon gebruiken als teststuk voor deze washes.

20241106_142205.jpg

Terug
Bovenaan