Hoofdsponsor

1/48 Revell Horten Go 229 A

ERVARING
Gemiddeld
BOUWWIJZE
Aanpassen/ bewerken van de kit
BOUWBUDGET
*
BOUWSTATUS
WIP
COMMENTAREN
Advies altijd welkom
Inmiddels liggen het merendeel van de decals er op.

1000007111.jpg

1000007112.jpg

Op de bovenzijde is helaas heel wat silvering aanwezig die ik niet kon wegwerken, weer een tegenvaller dus. Bovendien waren de Revell decals deels onaangenaam om mee te werken; sommige scheurden vanaf dat je ze zachtjes aan bracht, maar dan waren er andere op het zelfde decal vel waarbij dit dan weer geen probleem was. De decals waren nochtans niet zo oud. De gescheurde decals kon ik gelukkig redelijk wegwerken, waardoor het resultaat nog ok is.

1000006986.jpg

Hier is de silvering duidelijk zichtbaar.

1000006987.jpg

1000006989.jpg

Voor de swastika's heb ik een apparte decal sheet liggen van propagteam: zeer dun maar verwerken zich geweldig met het oppervlak voor een echte "painted on look". Zeker met wat decal sol.

1000006991.jpg

Referentie: (zoals zichtbaar niet perfect overeenkomend van grootte maar dit waren de meest geschikte insignia op 1/48 die ik had liggen die werden gebruikt op late war vliegtuigen met dezelfde type camo)

147267109822642577.jpg

Laatst bewerkt:
Silvering is altijd een issue, voor de rode strepen kun je ook airbrush mask gebruiken. 1Manarmy heeft deze in allerlei soorten en ze werken perfect. Of zelf afplakken, wat wel veel werk is, maar het loont zich wel.

Het sluitwerk is echt super goed!

Gr Edwin

I have successfully used Tamiya Decal adhere for slivering, my process was to prick holes in the decal with a needle and then apply the decal adhesive onto it , the adhesive will penetrate through the hole to under the decal , , then work it with a cotton bud, small sections at a time , saved many decals for me on the F16 and the FW 190. The decal adhesive was the softening type.
Cheers

Wederom is iedereen bedankt voor de interesse zover.
I have successfully used Tamiya Decal adhere for slivering, my process was to prick holes in the decal with a needle and then apply the decal adhesive onto it , the adhesive will penetrate through the hole to under the decal , , then work it with a cotton bud, small sections at a time , saved many decals for me on the F16 and the FW 190. The decal adhesive was the softening type.
Cheers
I used a different branded decal softener that usually does the trick, but not this time. Perhaps using a stronger one will give beter results in the future. Maybe using a hairdryer to soften it further would have been more suited. Thanks for the advice tho 👍
Silvering is altijd een issue, voor de rode strepen kun je ook airbrush mask gebruiken. 1Manarmy heeft deze in allerlei soorten en ze werken perfect. Of zelf afplakken, wat wel veel werk is, maar het loont zich wel.

Het sluitwerk is echt super goed!

Gr Edwin
Goed om te weten van die airbrush masks, zal ik zeker later in het achterhoofd houden voor latere projecten.

Er zijn eindelijk weer wat grote vorderingen gemaakt. Om te beginnen is er wat gewerkt aan het landingsgestel, beginnend met een testfit om de nodige onderdelen nog passend te maken.

1000007230.jpg

1000007232.jpg

Inmiddels zijn deze ook geairbrushed en de banden en velgen met de hand geschilderd. Ook is er een lichte zwarte olieverfwash aangebracht.
(Ook de stukken frame dat hier niet op de foto staan)

1000007813.jpg

Losse deksels van het landingsgestel zijn ook afgewerkt.

1000007814.jpg

Door middel van deze zwarte olieverf is er ook gebruik van de jetmotoren nagebootst. Ook is er een Panelline wash aangebracht maar deze is door de spuitmethode niet sterk zichtbaar.

1000007793.jpg

1000007794.jpg

Inmiddels is deze ook vernist, waardoor dus (zoals jullie misschien al opmerken) de masking tape EINDELIJK van de cockpit kon. Resultaat is misschien niet perfect maar ik ben er persoonlijk wel tevreden mee.

1000007792.jpg

1000007795.jpg

1000007796.jpg

Ook is het achterste deel van de canopy afgewerkt. Eerst afgeplakt, daarna licht opgeschuurd voor een betere hechting van de verf, geprimed (zwart) en tenslotte de groen/bruine camo. Ook is er een kleine decal aangebracht die reeds vernist is.

1000007801.jpg

1000007802.jpg

Tenslotte zijn de motordeksels ook afgewerkt.

1000007803.jpg

1000007804.jpg

1000007805.jpg

En nog een fototje met de conopy:

1000007806.jpg

Dit project is dus bijna klaar. Echter zal dit voor zo een 4,5 maanden stil gezet worden aangezien ik voor mijn opleiding stage doe in Malta. We zullen dus geduldig moeten zijn voor de laatste afwerkingen.

Iedereen is sterk bedankt voor het volgen. Het is aangenaam om zoveel complimenten en feedback te ontvangen, zeker aangezien er altijd nog genoeg ruimte is voor verbetering (en ik nog altijd maar een beperkte hoeveelheid ervaring heb t.o.v. velen onder jullie).

• Leuk
Waarderingen: Ron
en ik nog altijd maar een beperkte hoeveelheid ervaring heb t.o.v. velen onder jullie
Onderschat jezelf niet. Als ik zie wat jij de laatste tijden al gepresteerd hebt mag je gerust op dezelfde rij gaan staan als velen onder ons.

Mooie verdere afwerking van je model trouwens en veel succes in Malta. Er schijnt daar een klein maar mooi oorlogsmuseum te zijn dus misschien eens bezoeken als je daar bent en uitkijken naar WO2 voertuigen in hun typisch Malta camouflage.

Heel knap werk. Jammer van die decals... je bevestigde mijn vermoeden in verband met deze. Bij hun Blohm&Voss P-194 had ik hetzelfde probleem. Zelfs met de extra strong van Daco geen soelaas. Het is geen silvering imho, eerder een structuur op de decal...

Jawadde,

Dat is een mooie vogel aan het worden (y)
Wij wachten wel enkele maanden op de afwerking hoor.
Succes met je stage in Malta, prachtig eiland trouwens:winking:

Grzt.

Luc:cool:

Eindresultaat ziet er niet slecht uit. Vooral het verfwerk is heel geslaagd.
Een beetje jammer van de silvering met de decals. Heb je hiervoor eerst een laag glansvernis gezet ? Decals moeten immers steeds op glansvernis worden aangebracht om silvering (= minuscule luchtbelletjes onder de decals) te voorkomen. In principe zet je een laag glansvernis, daarna de decals plaatsen, beschermen met tweede laag glansvernis en het model afwerken met matte vernis.
Succes met je stage in Malta.

Terug
Bovenaan