M
Mega
Guest
Zeker geen domme vraag, ik ga ze in verband leggen en dan dus latjes van 2mm breed en 12 cm lang.
groeten, Rinie
groeten, Rinie
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Lengte:
1:1 schip: 9 m
1:200 model: 900/200 = 4.5 cm
Bedankt Rik, hier zal ik rekening mee houden!Je berekening hier is goed. Een dekplank is dus over het algemeen een meter of 9. Daar kun je vanuitgaan. Dan komt hier nog een ander aspect bij kijken. En dat is het schaal effect. En kun je dus een dichtelijke vrijheid op je nemen. Het is dus niet mogelijk om deze planken van een cm of 12 breed te verkleinen naar de juiste schaal. De 2 mm is echt al heel dun.
Na mijn mening zit je al echt heel goed. Niet breeuwen en netjes naast elkaar leggen.
Bij de titanic heb je een ander voordeel en dat is dat er heel veel op het dek komt te staan. Dus van eventuele overlap en patroon zie je helemaal niets meer. Ook op de daken zul je de hele lengte van de planken kunnen gebruiken. En de kleine opbouw zal toch grijs mogen worden. En daar hoef je niets met deze dekplankjes te doen.
Zoals Rik al aangaf worden deze effecten netjes weggewerkt met fineer latjes die langs de opstaande zijkanten worden bevestigd, dan zie je er dus niets meer van.Zijn deze effecten niet te zien,later?.
Droop zei:Mooi werk, Rinie!
kurt zei:allemaal zéér netjes gedaan hoor, knap werk
Veel succes met de bouw van dit mooie schip, ik blijf dit natuurlijk volgen, ziet er al goed uit, alleen zou ik ook opteren om een bouwplank te gebruiken om kromtrekken te voorkomen zoals de andere mede bouwers al aangaven, het zou een zonde zijn om zo'n mooi project krom te zien worden.
Benieuwd naar de volgende update's