**The final Chapter - Aesthetics over Function...**
Hallo medebouwers, kijkers, posters, vrienden.
Het is een mijlpaal maar ik ben tot aan het einde gekomen van de bouw van de Santa Maria. Mooi op tijd, nog ruim voor dat we gaan verhuizen over twee maanden en alles moeten gaan inpakken.
De laatste "bouw" update, hetzij een erg kleine met maar een paar foto's. Morgen bij daglicht zal ik de foto's maken van het voltooide schip.
Here we go....
Ik heb nog op tijd een stukje touw kunnen bemachtigen. feitelijk hetzelfde spul als ook ik de kit meegeleverd zit.
Zo...die hangen nu ook allemaal. Ik weet dat ik ze beter allemaal aan de andere kant van de reling had moeten hangen, dit mede omdat vanaf het dek je er dan beter bij kunt. Ik heb er voor gekozen om ook enkele aan de andere kant te hangen vanwege het uiterlijk. Zoals de titel aangeeft, uiterlijk soms boven functionaliteit...
En dan het laatste van deze update....de vlaggen, wimpel(s) en vaandels. Deze waren niet echt naar mijn smaak. Stug spul gemaakt van een geweven nylon-achtige "stof" die bestaat uit twee delen met een zelf klevende lijmkant.
Ze zijn veel te wit en te nieuw. Maken van stof is voor mij geen optie. Verkleuren in thee gaat niet omdat het geen "doek" achtige stof is maar nylon, dus een synthetische polymeer!
Ik besloot een ding te proberen en dat is een "agressieve" houtbeits kleur midden-eik. Deze heb ik van hetzelfde merk als de Danish Oil.
Met een doek veeg ik over een vaandel en de beits pakt op het nylon....wonderbaarlijk maar het werkt!!!
Ik veeg het geheel over alle vlaggen, wimpel en vaandels en voilla...."verouderde" meer in lijn met het schip vaandels...
Ik hang alles aan het schip en daarmee is het laatste werk aan haar gedaan. Ik geef jullie alvast twee sneak-peak foto's. Morgen met daglicht zal ik een fotorapportage schieten waarbij ik vanuit verschillende hoeken en macroshots een goed beeld zal geven van het voltooide model. Voor alsnog moeten jullie het doen met deze twee foto's!
Fijne avond en tot morgen!
Oja...dat goedkope plankje waar het model op staat, daar gaat nog een keer een mooi plankje voor terug komen....
groet,
Peter