Bedankt mannen.
En dan nu...tijd voor P E C H !!!
Wat is er gebeurd ? Ik ging vanmorgen aan de slag voor een lichte drybrush over het textiel bovenop. Op gegeven ogenblik laat ik mijn aanhangertje uit mijn hand, recht op de tafel vallen. Op het eerste zicht geen stukken, tot ik het bruine gevouwen stuk textiel wat nader bekeek ! Een klein hoekje ervan afgebroken natuurlijk.
Ik heb dus eventjes tot 10 geteld en zowat alle goden boven mij aangeroepen.
Toch onmiddellijk mijn moed bij mekaar geraapt en een nieuw stukje tarp gesculpteerd en ik denk dat het er beter uit ziet dan het vorige. Het heeft iets meer body, en het ligt schoner gedrapeerd. Vlak voor ik ga werken straks, is het uitgehard en geef ik het waarschijnlijk nog een laagje matzwarte acrylverf mee.
Morgen ben ik de hele dag thuis en dan hoop ik dit stukje opnieuw een eerste sessie olieverf te geven, na een basiskleur acryl.
Het aanstaande weekend is echter voor vrouw en kids, dus dan ga ik even pauzeren, om maandag de tweede sessie olieverf erop te schilderen. En dan sta ik weer bijna waar ik daarstraks stond : tja, een verlies van drie dagen ! 't Is niet anders, we blijven gaan !!!
En voor ik het vergeet, enkele foto's van de nieuwe tarp :
Je ziet het effect van het drybrushen op het grootste doek terloops...
Natuurlijk laten we ons niet kisten voor wat pech ! GUnit.