For reference purpose only. Bron
Nu en dan een beetje kunnen verder werken (lees zoeken
).
De rupsbanden leggen viel nog goed mee, tot het laatste linkje moest gelegd worden...KNIP... en het onderdeeltje is weg....
Eerste reactie is overal rond je kijken, op de werktafel, op de grond, even op de knieën op de grond gaan kijken,....
Niets te vinden
De werken stil gelegd, en de volgende dag met een frisse blik nog eens gaan zoeken.
EUREKA, het tweede onderdeeltje dat ik terug gewonnen heb van het Vloermonster
Dan even stil gelegen omdat ik met een dilemma zat.
Bepaalde zaken detailleren en scratchen? Of zo laten?
Het was even wikken en wegen, maar ik heb besloten om de groepsbouw zo goed mogelijk te volgen, dus deze zo recht mogelijk uit de doos te bouwen= geen extra's meer
De bevestiging voor de deuren bestaat uit twee onderdelen. Hier moet je echter kiezen voor open of gesloten deuren.
Ik ga voor één deur van beide opties
Hoofdzakelijk waren de resterende werken het opkuisen van de onderdeeltjes voor de deuren en dewelke nog gemonteerd moesten worden op de spatborden.
Tijdens het monteren van de bevestiging van de tweede deur had ik terug prijs
Derde onderdeel dat zich een weg de ruimte in heeft geforceerd.
Hier heb ik even moeten naar zoeken, maar uiteindelijk heb ik ook dit gevecht met het Vloermonster gewonnen
Dan heb ik de AB ter hand genomen, en de basislaag is een feit, samen met al enkele details.
Het klinkt misschien vreemd om nu reeds details te schilderen, want er komt nog een tweede laagje grijs op.
Dit doe ik, omdat ik nu bepaalde onderdelen wil bevestigen eer ik de volgende laag wil spuiten ivm schaduw.
Maar eens gemonteerd kan ik niet meer bij de achterzijde van de details zoals de stelen van het materiaal op het spatbord.
Daarom eerst dus de details, zodat ik weet dat de achterzijde reeds zijn basiskleur geeft, en ik enkel de voorzijde moet herstellen indien nodig na de tweede laag van het voertuig. Nog mee?
Rest mij nog enkele foto's te delen
Bijna alles nog even in dryfit positie: