Bron:Internet; For reference purpose only
Bedankt voor de reacties mannen
Nog geen Steel Masters kunnen bemachtigen, maar ik blijf zoeken
Terug naar enkele dagen geleden en het model.
Het was tijd om de binnenkant af te werken, zodat de twee romphelften konden samengevoegd worden met lijm er tussen.
Tijdens dit werkje heb ik besloten dat ik bij een volgend model zal wachten met het plaatsen van de ophanging tot na dat beide romphelften aan elkaar hangen.
Als je vooraan de juiste druk gaf om mooi te doen passen, ging de achterzijde gapen.
De achterzijde was moeilijk te fixeren door de tracks, dus volgende keer wachten met dit onderdeel, dan kan ik makkelijker de romphelften met elastiekjes tegen elkaar drukken zonder ergens te veel druk uit te oefenen en
f daardoor onderdelen te breken...
De AB heeft enkele laagjes verf over het model gespoten.
Ik ben gestart met Matt 78 Tank grey, gevolgd door een laagje Tank grey (75%) met Matt 79 Blue grey (25%).
Het volgende laagje kreeg dan een mix van 50-50.
De verschillende lagen zijn telkens iets meer van de bovenkant gespoten, om zo te trachten wat schaduw te bekomen tussen de boven- en onderkant.
Het was ook de bedoeling om meer plaatselijk te kunnen spuiten, maar grijs is verdomd moeilijk om te zien als je aan het spuiten bent
Het resultaat is dus iets minder dan verwacht, maar ik kan er vrede mee nemen, er komt toch nog een camo en verwering op...
De kleine onderdelen kregen terug een laagje verf. Hier en daar moet er nog een detail aangepakt worden...
De hoekige randen van het voertuig zijn al iets geaccentueerd in de vorm van chipping met Antraciet.
Nadat de verf droog is, is er een laagje Sols+ op gelegd, om de decals beter te kunnen laten hechten.
In tussentijd kon ik het niet laten om toch een onderdeeltje te scratshen, omdat het mijn ogen uitstak door de afwezigheid ervan in het model
De foto is een beetje wazig (het is maar enkele mm's groot)
Vandaag heb ik dan de decals kunnen plaatsen, maar heb er nog geen foto's van
Ik hoop dat alles mooi droogt, want op het eerste zicht is de filmlaag van de decal te zien
Advies is meer dan welkom :
: