Finished
Zo, de laatste uren van 1 april en de eerste van 2 april nog even op de tanden gebeten en de laatste puntjes op de i gezet.
Enkele dagen terug was ik gestart met het ondergrondje.
Een mdf plaatje kreeg een laagje poriën-vullende verf (gemengd met wat zwarte pigment en zwarte verf om wat te verdunnen).
Dan een foto van de echte afgeprint en geplaatst, en een deel ingesmeerd met plaaster (gemengd met "zand"pigment).
Hier wat structuur in gebracht met een harde borstel en de indrukken van de halftrack gemaakt in de drogende plaaster.
De ondergrond kreeg nog enkele washes en pimenten over zich.
Eens droog kon ik het voertuig nog eens dryfitten op de ondergrond, en hij bleek niet op alle plaatsen mooi aan te sluiten
Ik had een promotiefilmpje van Vallejo over een van hun nieuwe producten eens gezien, en ben dit toevallig tegen gekomen toen ik een waardebon ging verzilveren in een modelbouwwinkel
Het gaat over dit:
Het is een soort resinpasta, welke al in bepaalde kleuren uitgevoerd zijn.
Zeer makkelijk te gebruiken, en het behoud zijn korrellige structuur na drogen.
Ik heb deze pasta overigens gebruikt om de graszoden stuk per stuk op de vignette te "lijmen".
Gewoon een plukje statisch gras een klein beetje in de paste doppen en op je ondergrond "planten".
Maar kom, ik zie dat ik alweer een hele tijd zit te zeveren, jullie willen waarschijnlijk de
Hier zijn ze dan in primeur, straks op de beurs in Bissegem op de wedstrijdtafel