Goedenavond Beste Kijkers !
Het voordeel van soms eens een nacht te moeten werken èn het slechte weer is dat een mens al eens wat kan verder werken in de hobbykamer.
Voilà :
Na een preshade met XF10 heb ik de basiskleur van XF78, Wooden Deck Tan, er op gezet. Dit kleur is iets donkerder als Deck Tan, maar een stuk lichter als XF60 Dark Yellow.
Sterk valt het niet op, maar toch schijnt de preshade nog wat door de gele laag.
Na eerst het camo schema op de gunshield getekend te hebben, heb ik eerst de bruine kleur afgeplakt en gespoten met XF64.
Dan kwam het grijs aan de beurt, hiervoor heb ik XF50, Field Blue, gebruikt. Eigenlijk kan het doorgaan voor een soort Panzergrau, maar dan met een blauwe schijn.
Volgende is nog een Olive Green laagje,... maar da's voor morgen.
En na de schilderwerken, terug wat bouwen aan de tank. Uiterst links heb ik vier driehoekjes 'vast gelast', die dan de achterste balk moeten dragen. Met stretched sprue heb ik aan beide zijden van deze driehoekjes lasnaden aangebracht.
Dan wat PE werken : de ventilatie luiken boven de motorruimte aangebracht, even als het rooster in de afdekplaat.
Dit wil ik nu eerst zwart schilderen voor ik het geheel dicht gooi.
Hier is de afdekplaat in dryfit gemonteerd.
Het platform krijgt vaste vorm, althans in mijn gedachten. De beide rooster en de achterste balk liggen er momenteel nog los op.
Maar zo iets zou het moeten worden. Een balk die de rooster draagt achter de motorruimte.
De roosters moeten vrij zicht laten op dit gedeelte van de tank. Het idee is om maximaal luchttoevoer te geven naar de inlaten, tevens is het een gewichtsbesparing. De roosters zijn gemaakt op een constructie van Evergreen profieltjes met Mesh Wire van VP erover.
Misschien dat ik nog twee steunen plaats onder de beide middelste ribben in het rooster.
De rest van het platform, aan de voorzijde, voorzie ik te maken met beplanking.
Groeten Rik