Bedankt voor de complimenten, nu gaan we de Viggen eens lekker inpakken.
De volgende verflaag met Gunze 309 ziet er minder spectaculair uit.
Nu worden ook de canopy en de luchtremmen meegenomen.
Op de paneellijnen van de donkergroene laag wordt een schaduw gezet door een druppel Midnight Blue toe te voegen.
Door een druppel van het lichtgroen te gebruiken, komen we tot de volgende tussenstap. Er is wel 1 ding dat ik in dit stadium over het hoofd zag: de recce Viggens hebben geen zwarte neuskegel, dus de camo had op de neus moeten doorlopen.
Terwijl gaan we even met de CMK wielen aan de slag. Die waren al in het zwart gespoten en krijgen nu een metallic velg.
Met een cirkeldiagram kunnen deze kleine diameters gemaskeerd worden. Ik heb er wel nog een karton met gaatjes over gelegd, want anders zou mijn diagram door de spuitbus volledig zilver kleuren.
Terug naar de afplakvellen, nu voor de bruine vlekken.
De nummertjes tellen gewoon op, nu is het 310.
Deze kleur wordt geschaduwd door een druppel Tamiya Flat Brown toe te voegen.
De bruine vlekken zijn minder nadrukkelijk aanwezig.
Laatste stap in de camo, NATO Black.
Dit kan alleen benadrukt worden door zwart.
Ik heb dit verzacht door opnieuw NATO Black te gebruiken, want nog lichter leek me te licht.
En nu de onthulling van het cadeautje, laat het vandaag ook nog mijn verjaardag zijn.
Wat nu de correcte kleur is, valt moeilijk te beoordelen, want op de museum-Viggen zijn de kleuren ook wat verlopen en bestoft. Het bruin is opvallend dikker gespoten dan de rest en dit geeft soms opstaande verfrandjes. Een enkel vlekje moet nog bijgewerkt worden. De intakes moeten nog grijs en op de onderkant is een weinig overspray gekomen.
Nog een plaatje van de wielen, ze zijn nog maar aan een kant bespoten. Om een of andere reden heb ik de kneedgom uit de canopy gehaald en ik kreeg de indruk dat er ergens wat overspray in geraakt is. Maar er moet nog wash op, dus dat valt nog af te wachten.