Bedankt, eerst maar eens wat aan de Valentine doen.
De scharnieren van Voyager zijn hier rond een boortje geplooid en dat is ook gebruikt om ze recht uit te lijnen op de hull.
De andere helft wordt er mee opgezet, nog steeds met het boortje. Het betreffende luik is nu ontdaan van de plastic scharnieren.
Ze worden op het luik gelijmd als dat op zijn plek zit.
Nu wordt het boortje weggehaald en een asje van 0,4mm diameter geplaatst. Beide asjes zijn zorgvuldig op gelijke lengte gevijld.
De meeste van deze artikelen zullen nu in dit project gebruikt worden, alleen rechtsboven ligt wat anders. Je herkent hier de Italiaanse krijgsgevangenen, de Engelse bewakers, de nieuwe resin tankcrew van Panzer Art, de Arabier van Mantis en de Firestorm dromedaris ("kameel" genoemd maar ik heb hem toch als dromedaris gecreëerd in Scalemates) plus de fenders voor de Valentine die ik nu toch heb kunnen vinden.
Dit zijn de Italianen, een enkel gietraam zonder nummertjes zoals we van Miniart gewoon zijn. De nummertjes kan je wel op een apart blaadje terugvinden. Het blijft toch een rare werkwijze.
Dit zijn de Engelsen. In beide setjes vond ik de gezichten prima bruikbaar.
De Arabier en de dromedaris waren snel gebouwd. Het beest had de nek als apart onderdeel, terwijl bij de man zijn hoofd, het flessendeksel, de tuit en de hand met kopje moeten gelijmd worden.
De Engelse tankcrew is met rond de dertig euro een hele investering, want in feite is het maar twee man als je ze aaneen zou kleven, maar je krijgt wel voor ieder de keuze tussen een hoofd met hoofddeksel of zonder. Daar mee kan je nog een tweede crew uitdossen, uiteraard.
Ik heb maar de boxart gevolgd zodat ik geen fouten kon maken.
Een testje op de tank, de bestuurder zit wat krap maar ze zouden er in moeten kunnen. Het is niet duidelijk voor welke tank deze in feite ontworpen waren, want een figuur is duidelijk op een vooraf bepaalde structuur afgestemd. Ik heb die nu aan een periscoop gezet.
Ik ben begonnen aan de palmbomen van Verlinden. Ik heb voldoende materiaal voor twee bomen, de rest van het PE is de Verlinden varensset die ik waarschijnlijk hier niet ga toepassen. Een van de twee stammen heeft wel tientallen luchtbelletjes op op te vullen, beide hebben een opvallende gietnaad over de basis van de stam lopen. Die wordt met een rond scalpel weggehaald, ideaal om daarna de textuur van de stam te herstellen.
De PE boombladeren worden over de nerf ge-embosseerd met een balpen, want er zit niks reliëf in dit PE.
De kleine bladeren worden met een rond scalpel ingedrukt. Dat helpt ook om de ge-embosseerde nerven rechter te krijgen, de balpen wijkt wel eens af.
Er zit geen instructie meer bij deze tweedehands Verlinden set. Het is dus vergelijken wat er van het fret komt.
De eerste boom is al af, gelukkig is de stam wat thermisch vervormd want dit is exact hetzelfde resinstuk als het andere. Ik vermoed dat de vorige eigenaar hier voor iets tussen zat, hij heeft ook een kort stukje van een stam gehaald.
De kransen met bladeren worden opgebouwd, de steeltjes mochten soms wat langer zijn.
Hier staan beide bomen als een dry-fit op het diorama, dat gespoten is in Vallejo surface primer en dan in Light Earth.