Bedankt voor de likes. Ik heb nu wel de Valentine afgewerkt volgens de handleidingen. Ik moest nog de Brengun toevoegen op de koepel en ook de koplampen (voor zover die de woestijnrit overleefden) toevoegen. Het commandantenluik uit drie stukken is opengezet, er komt wel nog een figuur in. Ik weet niet of we het kleurenschema van AFV kunnen vertrouwen, ze willen het luik zelf ook wit maken. De trommel van de Brengun kan er volgens mij niet gewoon op gekleefd worden met die handgreep nog op het geweer, misschien moet die er dus nog af.
Ik heb me vandaag geconcentreerd op het setje met vier Besa-magazijnen van Orange Hobby. De handleiding vraagt om op drie plekken embossing te doen.
De verborgen vierde plek is me op een of andere manier ontgaan, ik zag wel lijnen aan de binnenkant maar ik dacht dat die zouden dienen om een stuk in vast te lijmen.
Daardoor komt het dat ik de vier magazijnen al had dichtgelijmd, toen duidelijk werd dat het grootste deel van de embossing driemaal rond het magazijn loopt. An de andere kant weet ik van vorige projecten dat het geen goed idee is om te proberen een embossing over een plooilijn heen te doen lopen, de plaat zal dan inscheuren.
De oplossing is om de drie gewenste randen met koperdraad aan te brengen.
Dit kostte me wel een uur extra, maar ik denk dat het resultaat mooier zal zijn omdat de vouwplaatjes zonder embossing niet kromtrekken. Het laatste stukje (of 16 stukjes) was nog even doorbijen, je moet elk van deze stripjes van twee millimeter vier keer plooien in een omegavorm. Met de juiste tool is dat nog gelukt ook.
Waarschijnlijk maak ik ook nog maar de Rotatrailer. We zien wel of die iets toevoegt aan dit diorama, het zou zomaar kunnen dat er nog een paar circuleerden in Egypte.