En deze foto`s hadden jullie nog tegoed,voor de break.
De beide verticale stabilisatie vinnen die nu klaar zijn voor de laatste bewerking.
In de eerste foto staat de plamuur er nog flink op,lekker dik en nog zo ruw.
Van dichtbij ziet het er dan zo uit...het landschap van de maan Europa.
Na wat schuurwerk en drie lagen primer is alles uiteindelijk glad geworden.
De linker is bedoeld voor het bovendek en de rechter uiteraard voor beneden de waterlijn.
Ter vergelijking voor de formaten...
In de loop van deze week wordt ze voor de eerste keer volledig uit de bouwruimte gehaald als test.Gekeken wordt of ze in haar volle montage gemakkelijk uit de kelder kan worden gehaald.Voor deze klus zijn drie personen nodig.Twee voor haar te dragen en een voor te dirigeren.
Deze test is erg belangrijk,want als de beide vinnen erop zijn geplaatst moet ze er ook nog gemakkelijk uit kunnen,dus zonder al teveel problemen.Dit is waarlijk mijn aller grootste en ook de laatste in dit uitzonderlijke formaat....
Beide vinnen zijn ieder anders van vorm.Ook worden ze niet gelijk onder elkaar geplaatst.Ze hebben ieder een eigen en aparte positie.Bij de dryfit gaf mij dit bijna de tranen in de ogen...het ziet er zeer indrukwekkend uit.
Dit,mijn beste medebrouwers,is toch,wat betreft de vormen,de aller mooiste in haar soort.Nadat de beide vinnen er als test waren ingezet,leek ze precies op een haai.Wat een indruk...
En dit is de inmiddels ingesneden gleuf voor de onderzijde..
Zo,dat waren de laatste foto`s die jullie voor nu nog tegoed hadden.Het werk ligt nu even stop om mijzelf even de tijd te geven om het opvolg project in lijnen te brengen.Hoewel de Typhoon nog lang niet klaar is,werk ik altijd ver voorruit.En mijn opvolg project heeft dat zeker nodig.
Maar goed,dat voor later...
Ik zie jullie wel weer snel terug.
Groetjes Ron.