Hoofdsponsor

1/72 Typhoon alias Akula Russian submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is inderdaad een flinke klus. Ik heb wel al inmiddels de eindjes in de afgebeelde zijde gemonteerd met montage kit. Daarbij bleek dat ik de openingen iets te groot had gemaakt. Dus heb ik aan drie zijdes van alle ventielen ook nog eens extra plamuur in mogen aanbrengen. Dat was een tegenvaller,maar ach....ook dat hoort erbij. Ik heb wel foto`s gemaakt van het reeds aangebrachte plamuur rondom. Ik zal deze morgen plaatsen.

Ron.

De eindjes zijn met montage kit gemonteerd en omdat ik de openingen te groot had gemaakt, rondom voorzien van plamuur.

P1010001_goed%7E4.jpg

P1010002_goed%7E5.jpg

P1010003_goed%7E6.jpg

P1010006_goed%7E3.jpg

P1010007_goed%7E4.jpg

P1010008_goed%7E2.jpg

Nu moet het eerst geschuurd nog worden en dan de primer erover. En dan de andere zijde en het middenschip en het achterschip...
Nog veel werk.

Ron.

Bijna wel. Ik had de openingen voor de eindjes te groot gemaakt. Derhalve heb ik alles moeten plamuren. Maar dat was niet erg veel werk. Het ging vrij snel eigenlijk. Ik wil daarom ook bij de nog komende openingen na het plaatsen van de eindjes plamuur rondom aanbrengen. Dat geeft toch altijd een strakker resultaat. Maar ja. Dit zijn de laatste stukken werk aan de romp, constructief gezien. Daarna is het allemaal spuitwerk.

Ron.

Hoi Ron,

inderdaad wat Dirk al aangaf mooi zeg !!;)
Het heeft wat meer werk gekost maar het is de moeite hoor.-fck-
De patrijspoortjes zijn goed zichtbaar je zult er toch niet te veel verflagen op mogen zetten of valt dat mee?:unsure:

Hoi Ron,

inderdaad wat Dirk al aangaf mooi zeg !!;)
Het heeft wat meer werk gekost maar het is de moeite hoor.-fck-
De patrijspoortjes zijn goed zichtbaar je zult er toch niet te veel verflagen op mogen zetten of valt dat mee?:unsure:

Dit zijn vloedgaten,John:P. Maar dat geeft niet. Na het schuren worden ze met de hand eerst in de primer gezet. En daarna worden ze met de romp mee in het zwart gespoten en geseald.
Inmiddels ben ik midscheeps ermee bezig. De boegsecties zijn helemaal klaar nu.

Ron.

Nog even en dan kan ik weer een update plaatsen. Dan zitten de 182 vloedgaten erin. Wat een klus. Niet moeilijk maar veel werk.

Ron.

We kunnen niet anders dan geduldig afwachten Ron :nowink::nowink::nowink:

Ja, en dit was dan dan ook meteen de laatste constructie klus aan de romp. Daarna wordt de romp zwart gespoten. Hoewel nog wat klussen te doen,komt het einde alweer bijna in de verte in zicht.

Ron.

En nu zitten eindelijk de vloedgaten erin. Het was een flinke klus.

Nadat ik de eindjes op lengte had gezaagd en ze met montage kit in de romp had gemonteerd,was de eerste stap het rondom plamuren ervan. Dat omdat ik de gaten te groot had gemaakt.

P1010001_goed_1%7E0.jpg

Daarna uiteraard glad schuren.

P1010009_goed_2.jpg

Nadat dat gedaan was,heb ik de plamuur met de hand geprimerd. Gewone grijze revell verf. Omdat de plamuur nogal poreus is vond ik dat wel belangrijk.

P1010003_goed%7E7.jpg

Om daarna alles mooi in overgang te maken met tegels.

P1010004_goed%7E4.jpg

P1010005_goed%7E5.jpg

Het achterdek nog eenmaal.

P1010019_goed%7E2.jpg

P1010018_goed%7E0.jpg

En met de laatste foto nemen we nu afscheid van de romp in de grijze primer kleur.

P1010017_goed%7E0.jpg

De volgende klus is wat groter. Ze wordt nu zwart gespoten. Ik kies er dit keer voor om de romp niet met de airbrush te gaan spuiten. De oppervlakte is er te groot voor. Daarom ga ik acryl lak erop spuiten met de spuitbus. Dit wordt dan zijde mat. De gewone spuitbus uit de action voldoet prima daarvoor.

De volgende keer is ze zwart.

Ron.

Ik wil ook zo een hobbykamer !!!

Man wat een prachtig groot beest
Ik volg vanalles hier maar dit staat in m'n top 10 om te volgen :)

Hoi Ron,

dit heb je weer eens keurig voor elkaar gedaan !!!^^^^
ik ben razend benieuwd naar de definitieve kleur !!8)8)
Maar op de voorlaatste foto lijkt precies dat de stande vleugel niet goed gelijmd is, kan dat ????:$:$
Lijkt wel dat er enkele sleetjes te zien zijn.

Hoi Ron,

Maar op de voorlaatste foto lijkt precies dat de stande vleugel niet goed gelijmd is, kan dat ????:$:$
Lijkt wel dat er enkele sleetjes te zien zijn.

Dat heb je inderdaad goed gezien. Hoewel het op de foto sterker lijkt als het was, valt het goed te zien door de natte seal laag hier. De oplossing hiervoor was om met de hand er een dun laagje plamuur langs/in te wrijven.

Ron.

Hoi Ron,

na deze reactie, neem ik aan dat je dit reeds gebeurt is ????
En je in middels aan het spuiten geslagen bent !!8)

Hoi Ron,

na deze reactie, neem ik aan dat je dit reeds gebeurt is ????
En je in middels aan het spuiten geslagen bent !!8)

Inderdaad John. Ze is momenteel al gespoten en dus helemaal zwart. Dit had ik gisteren gedaan. Ik ben begonnen aan het sealen. Op dit moment is de onderkant geseald en ligt te drogen. Dit geeft geen leuke foto omdat de oppervlakte groot is daarvoor, maar als ze weer op haar onderkant rust zal ik foto`s ervan plaatsen.

Ron.

Enkele foto`s nu ze zwart is gespoten. Ze glanst nog omdat de sealing nog nat is.

P1010001_goed%7E5.jpg

P1010002_goed%7E6.jpg

P1010008_goed%7E3.jpg

P1010009_goed%7E5.jpg

P1010010_goed_tijdelijk.jpg

P1010012_goed%7E3.jpg

P1010014_goed_tijdelijk.jpg

Om de voorste duikroeren moet ik nog zwart aanbrengen gaan.Dit moest ik afplakken voor het spuitwerk.

P1010018_goed%7E1.jpg

P1010020_goed_tijdelijk.jpg

P1010005_goed%7E6.jpg

Nu komen de onderdelen aan de beurt voor hun kleurtje.

Ron.

Hoi Ron,

ik zie dat alles weer goed aan elkaar zit !!:D:D
Nu dan de romp een kleurtje heeft ziet het er al heel anders uit zeg.ApplausApplaus

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan