Hoofdsponsor

1/72 Typhoon alias Akula Russian submarine scratchbouw 1:72 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja,nu snap ik wat jij bedoelde:P. In deze redenering is het inderdaad bij een sub belangrijk dat de verf details goed zijn,er zijn niet zoveel constructieve details bij een sub immers.

Ron.

Toren ziet er prima uit.
Goed dat je wat weathering weghaalt, want als het te veel is werkt het tegen je.

Hoi Ron,

als je het resutaat ziet van je toren, dan heb je nog heel wat werk nog om je romp net zo prachtig te krijgen!!:D:D
Maar twijfel ik niet aan dat dit ook een juweeltje word.;)
Ga zo maar lekker door ik blijf zeker hier achter het scherm verder genieten van je werk! (slijm,slijm):laugh::laugh::laugh:

Ja ach de romp is in wezen hetzelfde als de toren alleen wat meer oppervlakte. Het leukste werk is het aanbrengen van de details.

Ron.

Mooi Ron! En het weatheren is echt heel knap gedaan maar dit is weer een understatement :)

Dank je wel,Michel. Het is even stil met de Typhoon. Dat komt omdat ik momenteel de dek details erop ben aan het aanbrengen. Als deze erop zitten zal ik weer een update plaatsen.

Ron.

Enkele foto`s.

De dek details zitten er voor nu op. Later na de laatste spuitjob kot de rest er als verf en decal vorm op.

Het achterste luik in de primer, in de rode cirkel een uitloop ventiel (gemaakt van een knoop) verder zien we de uiteindes van de twee achterste geleide rails. En verder zijn de twee achterste stabilisator vinnen op het dek te zien. We zien twee kleine katrollen,deze heb ik gemaakt van ministeck, en als laatste het achterste invoer luik voor radio actieve onderdelen( bruine deksel). Later wordt dit rood en wit geverfd.

P1010002_goed%7E3.jpg

Iets hoger weer twee katrollen, de geleide rails en twee bolders. Deze heb ik gemaakt van twee kleine slotbouten,omgekeerd gemonteerd in de romp

P1010003_goed%7E5.jpg

Onder de geleide rails zien we nog net in de bovenste foto de luiken van het laadruim. Later komen hier twee witte lijnen in geverfd.

In een overzichtsfoto zien we in de rode cirkels de overloop ventielen van het achterste dek.

P1010004_goed%7E2.jpg

Het voordek. Ook hier weer geleide rails. De geleide rails zijn van een soort rubber,erg stijf maar buigzaam. Hier kun je je als bemanningslid aan vast koppelen bijvoorbeeld. Dit is demontabel. Op volle zee zijn ze verwijderd. Deze rails lopen over vrijwel het gehele dek en over de luiken e.d.

P1010006_goed%7E2.jpg

Ik heb de rails gemaakt uit messing buisjes. Deze worden later gewoon mee zwart gespoten.

Richting boeg zijn er wat lussen in en zien we het voorste luik. Ook weer een doorvoer luik (bruin)voor radio actieve delen. Ini de rode cirkels zijn de bevestigings plaatsen te zien waar ik de rails in de romp heb bevestigd middels een soldeerverbinding aan een korter asje welke in de romp steekt.

P1010007_goed%7E3.jpg

Van voren genomen.

P1010008_goed%7E1.jpg

En ik heb een begin gemaakt aan de vloed gaten voor de ventielen. Een flinke klus,maar het moet gebeuren. IN de rode cirkel kom ik helaas net uit op een schot. Dus dat wordt dremelwerk.

P1010009_goed%7E3.jpg

P1010011_goed%7E2.jpg

P1010014_goed%7E1.jpg

P1010015_goed%7E1.jpg

Ron.

Ja,er is nog veel snijwerk te voltooien. maar dit zijn wel de laatste grote klussen inmiddels alweer eraan.

Ron.

Hoi Ron,

petje af man, als ik je foto's zo bekijk heb je een helse taak gehad om heel de romp te bekleden.:unsure::unsure:
Sommig gingen niet van een leien dakje!!;)
Vooral niet op de bovenzijde het lijkt zo dat er een paar niet goed blijven zitten, of vergis ik me??:unsure::unsure:

Misschien geeft een foto de indruk zo weer,maar gelukkig zitten ze allemaal goed vast. De lastige (zoals de luiken )heb ik met een extra dot contactlijm vastgezet. Daarover heen is primer gespoten. Nee, ik maak me geen zorgen dat ze alsnog los gaan.

Ron.

Misschien geeft een foto de indruk zo weer,maar gelukkig zitten ze allemaal goed vast. De lastige (zoals de luiken )heb ik met een extra dot contactlijm vastgezet. Daarover heen is primer gespoten. Nee, ik maak me geen zorgen dat ze alsnog los gaan.

Ron.

Gelukkig maar het zou zonde zijn, niet waar!!!;);)

'T komt fantastisch, Ron
En dat je gebruik maakt van dingetjes waar wij eenvoudigweg niet aan denken om die details te verwerken, ja.....een hele speciale :| stel hersenen heb je :8 Ik geloof dat jij bij ieder onderdeeltje van "iets", dat je tegenkomt .....automatisch een link legt met je hobby.

groetjes
ward

Ik geloof dat jij bij ieder onderdeeltje van "iets", dat je tegenkomt .....automatisch een link legt met je hobby.

groetjes
ward

:P...klopt......daarom heb ik ook niet alleen vele lades vol met zulke onderdelen,maar ook nog een grote kunststof box vol liggen. Ik ben nu al onderdelen aan het sparen voor de Emma Maersk.

Ron.

En zo ben ik inmiddels alweer begonnen aan een van de laatste klussen aan de romp constructie.

De ventiel openingen. Na lang aarzelen heb ik ook hier voor hetzelfde systeem gekozen als bij de KURSK.

Ik gebruik voor het maken van de behuizingen en de ventielen de kruisjes welke je gaat gebruiken als je dus tegels aan de wand gaat lijmen. Deze tegels krijg je gewoon bij de bouwmarkt en zijn prima te verwerken met mes en schuurpapier en uitstekend te verlijmen met hard pvc lijm of montage kit. En het geluk is dat er net als bij het origineel,precies in het midden een afbeelding zit welke prima dienst kan doen als afsluitklep.

P1010001_goed%7E3.jpg

Ik heb hierbij steeds twee zijkanten eraf gezaagd. En dit is dan uiteindelijk het afval. Ik kan er maar steeds twee kantjes afzagen omdat ik anders in mijn vingers ga zagen ivm met het formaat.

P1010002_goed%7E4.jpg

En met het eerste lekkere warme zonnetje in mijn rug,heb ik dan de bruikbare einstukjes hier gefotografeerd.

P1010004_goed%7E3.jpg

Van dichtbij genomen.

P1010009_goed%7E4.jpg

En in dit soort openingen moeten ze dan komen te zitten.

P1010012_goed%7E2.jpg

De boeg sectie aan stuurboord.

P1010014_goed%7E1.jpg

Ron.

Hoi Ron,

Het gaat een toch een hele klus zijn, als je ze allemaal erin hebt geplakt!!!:ohmy:
Jammer dat je met de reststukjes niets meer mee kunt doen.:(:(
ik ben benieuwd naar het eindresultaat, let wel op dat je je vingers niet mee vast plakt!!:D;):D;);)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan