Enkele foto`s.
De dek details zitten er voor nu op. Later na de laatste spuitjob kot de rest er als verf en decal vorm op.
Het achterste luik in de primer, in de rode cirkel een uitloop ventiel (gemaakt van een knoop) verder zien we de uiteindes van de twee achterste geleide rails. En verder zijn de twee achterste stabilisator vinnen op het dek te zien. We zien twee kleine katrollen,deze heb ik gemaakt van ministeck, en als laatste het achterste invoer luik voor radio actieve onderdelen( bruine deksel). Later wordt dit rood en wit geverfd.
Iets hoger weer twee katrollen, de geleide rails en twee bolders. Deze heb ik gemaakt van twee kleine slotbouten,omgekeerd gemonteerd in de romp
Onder de geleide rails zien we nog net in de bovenste foto de luiken van het laadruim. Later komen hier twee witte lijnen in geverfd.
In een overzichtsfoto zien we in de rode cirkels de overloop ventielen van het achterste dek.
Het voordek. Ook hier weer geleide rails. De geleide rails zijn van een soort rubber,erg stijf maar buigzaam. Hier kun je je als bemanningslid aan vast koppelen bijvoorbeeld. Dit is demontabel. Op volle zee zijn ze verwijderd. Deze rails lopen over vrijwel het gehele dek en over de luiken e.d.
Ik heb de rails gemaakt uit messing buisjes. Deze worden later gewoon mee zwart gespoten.
Richting boeg zijn er wat lussen in en zien we het voorste luik. Ook weer een doorvoer luik (bruin)voor radio actieve delen. Ini de rode cirkels zijn de bevestigings plaatsen te zien waar ik de rails in de romp heb bevestigd middels een soldeerverbinding aan een korter asje welke in de romp steekt.
Van voren genomen.
En ik heb een begin gemaakt aan de vloed gaten voor de ventielen. Een flinke klus,maar het moet gebeuren. IN de rode cirkel kom ik helaas net uit op een schot. Dus dat wordt dremelwerk.
Ron.