Nu de romp in de primer staat en ook inmiddels is geschuurd kan ik een start maken met het weatheren van de toren.
Nu is het weatheren altijd een soort `vingerafdruk` van de bouwer. Iedereen doet dit op een gegeven moment op zijn eigen manier. In het verleden si er ooit eens iemand hier op het forum geweest die dit ook bij mij opmerkte. En nu durf ik hem daarin gelijk te gaan geven,al weet ik helaas niet meer wiedat heeft geschreven ooit.
Maar goed...Ik vind het erg realistisch om een sub af te beelden die aan de kade ligt. Om de reden dat je dan de romp droog hebt (uitzondering daargelaten) Op die wijze kun je de huid veel `viezer`maken als dat de romp nat is. Immers door het water zie je de roest minder en ook de op de romphuid aangekoekte zouten nauwelijks.
Daarom dat ik bij de KURSK en ook nu bij de Typhoon ervoor heb gekozen om zout aan te brengen op de droge huid.
Dit heb ik gedaan met een basis van een wit filter.
In een potje of kannetje heb ik daarom een slok wasbenzine gedaan en daarin een volle kwastpunt witte (mat )verf gedoopt.
In deze zeer sterk verdunde vloeistof doop ik dan een schone ietwat brede zachte kwast. Helaas geeft de foto de inhoud iin een verkeerde kleurstelling door.
En deze wrijf ik dan uit over de oppervlakte. Over alles heen dus ook over decals of details. Zelfs over de rasters.
En nadat ik een stuk heb `gefilterd`,maak ik de kwastpunt schoon en doop hem in schone wasbenzine(een ander kommetje) en schud de kwat goed uit,zodat deze alleen nog maar nat is. Om daarna de met de punt van de kwast in de nu droge filter(droogt in seconden op doordat deze erg verdunt is) te gaan deppen. Hierdoor vormen er zich een soort `kringen`die dit naar mijn ogen een perfecte zoutlaag simuleren.
Ron.