Hoofdsponsor

1/35 us indian 741b + 20 cwt trailer [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter hooy
  • Startdatum Startdatum

hooy

Well-known member
Registered
Zo bij deze mijn eerste model in de afdeling militair
Dit gaat het worden;

attachment.php

Deze 2 modelen gaan in een diorama komen met een ondergrond van 35x28cm.
Dus er zal nog wel een modeleke van het 1of het ander bijkomen.

Bevoorbeeld in een schuur verborgen voor den duits.
Maar dat gaat ingevuld worden door de forumleden omdat ik er geen verstand van heb :-)
Bij deze mogen de sugessties komen.
Dus bij deze als ik jullie hulp inroep zal er wel iemand een verhaal voor hebben hoop ik.
Als deze modeletjes klaar zijn gaat het topic verhuisd worden naar de afdeling diorama.

De motoren werden gebouwd van 1901 tot 1953 in springfield massachusetts
Het belangrijkste model is de scout ( 1920 tot 1946 ) en de chief ( 1922 tot 1953 )
Ze werden ook gebruit door het leger van de states in woII
( bron staat op de doos ;-) )

Voila dat is het zowat, foto's van de inhoud en beschrijving volgen zeker nog.

Davy

Het motorblok staat reeds te drogen
Groot is iets anders maar dat wist ik vantevoren :-)

attachment.php

Dit onderdeel van de motor bestaat dus uit 5 onderdelen dus je kan al raden hoe klein ze zijn

Friemel friemel

D

zo het eerste deel zit erop
nu wat info zoeken over de bike's

attachment.php

attachment.php

Davy

Dat zijn prachtige tweewielers :D

1/35 is inderdaad klein als je dit niet gewoon bent, maar er is wel al veel detail in te steken ;)
Het wordt wel oppassen bij het los snijden van de onderdelen, dat lijken mij grote verbindingen met de sprues :(, een scherp, nieuw mesje gebruiken om los te snijden! ;)
Suk6

Idd de verbindingen zijn nogal zwaar

Er zijn veel delen die ik kan dremelen, met een hoge snelheid is er toch minder kans op scheuren enz
Eerst word snijden en schuren

Juist een setje gevonden met resin en pe voor tassen en ontkoppeling ( word mss besteld )

Deze ga ik met plezier mee volgen.
Ziet er, behalve van de dikke verbindingen, een mooie kit uit.
Een fijn punt zijkniptangetje (Tamiya) wil ook wel eens helpen...

Mark

Er zijn wel wat referenties te vinden.
Is deze duur in aankoop ? ale 1.1 dan uiteraard ;-)
@mark het tangetje word ook gebruikt maar de plastiek is zo dik dat het soms buigt en dan breekt het kleinst eonderdeel .
Maar dat valt op te lossen die onderdelen worden vervangen door messing buisjes.
Zo blijft het toch wat steviger

Zie bvb het stuur in de detailfoto
Ik weet bijna zeker dat als ik dit knip dat het breekt

Dremelen is de beste optie dan en nadien wat bijsnijden

Als er iemand is die nog referenties heeft graag e
Kheb wel wat gevonden maar dat zijn geen toestanden onder de oorlog, allemaal gerestoreerde modelen.

Een oorlogssituatie is welkom om een diorama uit te werken

Davy

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja dat ziet er inderdaad nogal fragiel uit, dat stuur.
Rustig aan dremelen dan maar...
Jammer genoeg geen documentatie voorhanden.

Mark

Ik volg dit fragiele deel mee, had deze kit gezien, maar had mijn twijfels. Doe zo verder. We duimen voor je.

Klein maar fijn, deze. suc6 met de build. Ik denk dat de wielen een blikvanger gaat worden.

Mooi model Hooy.

Met een fijn zaagje kun je dergelijke fijne onderdelen ook gemakkelijk, en zonder breuk, losmaken van de sprue.

Hoe zit het met de pasvorm bij deze kit ? En inzake pinmarks en flash ? Niet te veel opkuiswerk ?
Mirror Models is een relatief jonge speler op de markt (pas sedert 2012 verkrijgbaar).
Binnenkort komt er een kit op de markt van de Diamond T969 Wrecker die me ten zeerste interesseert. Daarom mijn vraag betreffende je ervaringen met de kit.

Veel succes nog met de bouw. Een motorvoertuig is klein en fijn, maar het resultaat is achteraf des te bevredigender.

Groeten Rik

@mark geen probleem info vind ik wel.
@jumper nooit twijfelen over een kit, kopen en nadien alles oplossen ( maar ik snap je punt :-) )
@ swa foto's van de wielen komen er aan ze zijn reeds gebouwd
@rik de pasvorm geef ik 8op10 de pinmarks 3op10 en flash is er enkel een beetje op de sprues maar die zijn voor de prullebak ;-)

Voor de rest gaat de bouw zeer goed, heb dan ook besloten om er iets verder in te gaan.

Voor bvb op een beurs aan de wedstrijden mee te doen is het dan gebruikelijk om in dit geval 1 bike te kleuren en de andere bloot te laten zodat je kan zien hoeveel werk er in gekropen is of past dit niet in een diorama?

Dit gaat het eerste model worden dat ingeschreven word in de reeks van diorama's , dus ervaring is 0,0

Foto update volgt

Davy

Laatst bewerkt:
Het frame zal bvb deels vervangen worden door messing buisjes daar waar ik denk dat dit nodig zal zijn ter versteviging

En bvb op dit onderdeel
attachment.php

attachment.php

attachment.php

zulllen de boutjes vervangen worden door het echte spul

De boutjes die ik heb zijn 0,6mm en na het paswerk komen deze overeen met het ( spul ) op het onderdeel ( lees nepboutjes )
De bouten op de cilinder worden uiteraard ook echt spul :-)

Tevens de onderdelen die dienen om andere delen op elkaar te laten passen zoals bvb de voetsteunen en koppelingspedalen worden messing

Op dit deel van het wiel kan je zien hoeveel detail er zit in dit kleine kitje

attachment.php

Tevens kan je weer zien hoe grof de delen verbonden zijn met de sprue
Maar al bij al is het leuk om dit tot een goed eind te brengen
Je verliest bijna geen detail als je voorzichtig te werk gaat en dat is net het leuke aan deze kleine schaal

Ziehier de wielen in de drogingsfase

attachment.php

attachment.php

Het was ( bandenwerk ) om ze alle 4 tegelijk te behandelen
Snapt iedereen de joke in de vorige zin ahhahahahhahahhhhahahhahahahhahahhahha

Nadien werden er per velg 2 pe onderdelen ingelijmd en dan terug een stukje band

Deze
attachment.php
pe onderdelen zijn bestaande uit 2 delen per velg

Er was een tooltje bij om ze in een bolvormige vorm te krijgen zoals op 1.1 maar dat werkte van geen kanten
Het bolzetten van de velgen heb ik dan maar voorzichtig met een pincet gedaan

En ziehier de band met bolvormige velg ;-)

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Het was een tijdrovend karwijke maar het is echt een leuk kitje
Ik geniet er meer en meer van
Het geeft toch een voldoening om op deze schaal iets deftig ( naar mijn normen wel te verstaan, de profs mogen altijd kritiek geven, daar kan ik wel tegen ) in elkaar te krijgen.

Aja de witte styreen in de velg is een tijdelijk stukje dat ik gebruikt heb om alles mooi uit te lijnen

Nu zit ik nog steeds met de vraag hoe ik deze bike's ga verwerken in een diorama
@ walter heb je een kitje te koop met amerikaanse soldaten 1/35 die bij deze bike's passen?

Dat er een schuur ( boerderijgedeelte ) op de achtergrond komt dat staat al vast
Daar heb ik al de nodige houten latjes voor in huis gehaald

attachment.php

attachment.php

Verder invullen mogen jullie vertellen
Bvb een kaseiweg naar de schuur aka boerderij
Of een deel burgerfiguren ( ook te koop walter ? ) tijdens een controle van de amerikanen

Name it i make it

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie velgen, maar ik vrees alleen dat je de spaken tegenover mekaar hebt geplaatst (is niet goed te zien op de foto).
Deze moeten (visueel) in de opening tegenover de andere kant komen (als je begrijpt wat ik bedoel...), zodat je een vol gespaakte velg krijgt.
Voor het overige ziet het er al goed uit. Ben benieuwd naar je vervangende onderdelen.
Ik blijf volgen want vind het ook een boeiend kitje.

Mark

Jazeker mark ik snap je antwoord
Je kan zien op de foto dat er in de pevelgen een kleine uitsparing is aangebracht
Deze heb ik dan ook zo proberen aan te brengen maar door het buigen ( rondzetten ) van de velg kwam het langs geen kanten meer uit.

Na een bepaald aantal minuten ( zeg maar een uur ) was ik het gepas van de velgen beu en flatste ik het tegen elkaar en was het gedaan en alles is beter dan de kit te doen mislukken dacht ik bij mezelf

Ook al klopt het niet echt allemaal zoals de 1.1 velg
Morgen ben ik dat toch vergeten en kraait zelfs de haan er niet meer voor ( spreuk uit mol se ;-) )

Gestaag en vol goede moed ga ik toch verder met de kit hihhihihihihiihihhhihihihihihihihihihh

Laatst bewerkt:
Ik kan je redenering best volgen. Soms wordt het ons te veel en genoeg is dan genoeg...
PE is nu éénmaal niet het meest dankbare materiaal om mee te werken op die schaal.
Als het voor jou (en de haan kraait niet ;) :laugh: ) goed is en er dan nog eens goed uitziet, kan je er tevreden mee zijn.

Mark

Terug
Bovenaan