Hoofdsponsor

1/35 us indian 741b + 20 cwt trailer [wip]

• Onderwerp starter Onderwerp starter hooy
  • Startdatum Startdatum
@ iedereen bedankt voor de reactie's

@mark , dat lijkt zo maar dat is geen lijmnaad.
Het is eerder een beetje gekneusde plastiek van het uit de spreu te halen.

Dat alleen is al een heel werkje en telkens ik er een onderdeel uit zen geheel uithaal ben ik opgelucht. :-)

Gisteren begonnen aan de draagijzers voor de achterspatlap

0,8mm dik is deze en zit vast aan een spreu van 7mm dus je weet wel wat er te verwachten valt
45 minuten bezig geweest om ze er enkel uit te krijgen
Nu moet ik ze nog opkuisen en dan kunne ze pas gelijmd worden

Gogogo

Davy

Ziet er heel goed uit. Het is inderdaad soms een probleem om fijne onderdelen los te krijgen. Veel geduld kopt daar bij kijken.

Ik kan het ook vervangen door een koperdraadswerk maar is dat beter ?

Er zitten zeer kleine verbindingstukjes op de draagijzers en die kan ik onmogelijk kopiëren :-)
Maar waar een wil is is een weg zeker .

Davy

en dan is het nog te zien wat je er na het plaatsen van de tassen van gaat zien .

op de foto is er niets van te zien enkel 3 mm aan het uiteinde

attachment.php

en

op volgende foto zien we tussen de 2 ( nafttanken ) een zwarte rubberen band ( joint )

iemand een idee hoe ik dit kan oplossen want bij de kit is er niets voorzien om dit toe te werken

attachment.php

Idem voor het chassisplaatje ( naast de rubberen band links )

Ale als dat het plaatje met chassisnr is uiteraard .

Davy

Dat rubber bandje kan je oplossen met een dun rolletje putty, hoe je dat plaatje moet fixen weet ik niet meteen.

Het chassisplaatje vervaardigen uit alu-folie/fijn plaatje koper of messing misschien?

De dunste messing of styreen die ik zitten heb is 0,3mm
Kzal is testen en dan kan ik zien dat het niet te dik is filip en nadien maar proberne een dun wit lijntje op te zetten om de tekst na te bootsen

Walter met putty kan ik is proberen
Kdacht mss aan isolatietape ?

Testen zal de bootschap zijn

Een heel dun rolletje putty lijkt me meer aangewezen hoor, zo kan je die halve ronding van die rubber band perfect nabootsen.

Voor dat plaatje kan je misschien wijnlood uitrollen met een metalen staafje tot de gewenste dikte.
Heb je mischien een foto van beide tankhelften van je model, zou anders proberen om dit ook met wijn lood te maken je kan dit namelijk
ook nog een beetje rondbuigen.
Een stukje styreen van de juiste dikte rond zetten en er tussen kleven???

Grtn

Hey,

Gebruik voor deze naad wat Tamiya kleefband, die je in kleine stripjes kunt snijden. Deze zijn dan dun genoeg en zullen op schaal zijn. De rest zijn eveneens goeie oplossingen maar vermoedelijk te dik voor de schaalverhoudingen. ;)

Voor de strip op de benzinetank kun je een stripje Evergreen gebruiken, dit laat zich gemakkelijk verlijmen op het plastiek van de kit.

Voor het plaatje zou ik een stukje seal gebruiken van een botervlootje. Je weet wel, dat alu vel dat er op gelijmd zit. Afwassen en mooi glad strijken, het laat zich snijden met een X-Acto mes en bij het in vorm plooien behoud het zijn model. Ik gebruik dit veel om bvb lederen riemen na te bootsen.

Archer heeft verschillende decals in het gamma met productieplaatjes, deze van je moto zal er waarschijnlijk niet bijzitten, maar misschien iets gelijkaardigs ?

Succes met dit fijn modelletje.

Groeten Rik

Denk dat Rik hier wel gelijk heeft de tekst op het plaatje zal zo klein zijn dat ge waarschijnlijk wel niet zult kunnen lezen wat er op staat

Terug
Bovenaan