Beste collega bouwers na een zeer drukke tijd heb ik toch nog in de nacht wat kunnen bouwen heel veel is het niet maar ik sta toch weeral een stuk verder
Eerst ben ik begonnen met de voorste bumper aan te pakken een tamelijk groot frutselwerk ( gepriegel ) , waarom wel omdat de bumpers van een 1953 zo van die bumpersporen met die chrome verbindingsbuizen en de latere modellen hadden dat niet meer .
Nu hoe heb ik het opgelost wel na verschillende kitjes gebouwd te hebben en vele transformaties later zit ik natuurlijk met een overschot aan wisselstukken en daar in de overschotjes zaten de bumpers van een busje en daar stonden die sporen wel ( wat een geluk he )
Hier de originele bumper
Hier de bumper van de transporter
En nu knippen zagen en aanpassen
Nu het resultaat
Daarna heb ik de velgen aangepakt ook om dezelfde reden , omdat er chrome wieltjes in zaten in deze doos met wieldeksels op en ons kevertje rijd in de film met blote velgjes zonder deksels .
Nu waar ga ik nu de originele velgjes vinden ? Geen probleem dit maal weer een overschot van ?????? Ja ja van mijn getunede Kubel zie maar
Nu als we goed naar verschillende afbeeldingen kijken van Herbie staat hij de ene keer op gewone wielen en eenmaal onze vriend in echte actie komt staan er bredere velgen op , en da is weer iets voor ons coachke he
Hoe doe ik het ditmaal ? Wel redelijk eenvoudig maar wel wat werk , nu ga ik even in dialect spreken ( schrijven ) in Belgie kennen we toch allemaal een pechelbuis ? Nee elektriekers gebruiken die kunststof buizen om hun draden in te leggen , beste Nederlandse vrienden nu kom ik toch niet op de juiste benaming maar ik hoop dat jullie me wel verstaan
Wil dat toch lukken dat het de juiste maat is , na wat oefenen en mislukken met een buizensnijder heb ik het toch gevonden hoe ik het moet doen , want zo een buizensnijder heeft toch ook zijn grenzen wat wil zeggen dat je er mooi buizen mee doorsnijd maar geen kleine ringen , maar ik deed het volgende , ik steek de buis er zover in dat ze goed draagt op de twee rolletjes want anders kantelt de buis en loopt ze uit het apparaat , daarna begin ik een eerste groef te trekken diep genoeg maar niet doorsnijden , daarna los ik de buis en schuif ze verder totdat ik de breedte heb die ik nodig heb en ditmaal snijd ik de buis mooi door en daarna snij in met een scherp mesje het kleine ringetje er af en schuur het dan op maat meet met de schuifmaat tot ze ongeveer alle vier gelijk zijn
hier een kleine dryfit om te zien dat ze niet te breed zijn ( heb ik al eens gedaan met alle reactie tot gevolg )
en zo zal ons herbietje er gaan uit zien
En zover ben ik nu
Nog een kleine toelichting over de chauffeur dat was wat anders die kon niet onder het stuur die vent was te groot en was toch 1/24 dus moest ik iets anders zoeken , gelukkig had ik nog een race piloot liggen ik heb hem wel stevig moeten verbouwen zijn houding tot zelfs zijn voeten moesten eraf , zijn helm was een integrale ( zo een dichte voor de mond ) daar heb ik dan een ouderwetse van gemaakt en in de kleur van de chauffeur gedaan licht blauw metaalkleur
Zo beste vrienden meer fotokes volgen terug zodra ik voldoende tijd heb
ik hoop dat het voor jullie begrijpelijk is en dat je kan volgen met de bouw
Tot later
Marc