Mannekes wat vind ervan ? Herbie is zo goed als klaar , nog wat kleine frullen en een deftige onder en achtergrond om te showen met de ledendag enz
__________________________________________________________________________________________________________________
Nu efkes iets gedaan iets nieuws wat ik geprobeerd heb met goed resultaat ( vind ik ) natuurlijk is dit de eerste keer en is nog voor verbetering vatbaar
Wat en hoe heb ik het gedaan wel eenvoudig ik heb zelf mijn pigment " zandkleur, stof en vuil zelf gemaakt " met gewoon stoepkrijt te raspen op een raspje waar men een binnenband van een fiets mee opruwt zo een metalen n nu bruin had ik wit ook en geel deze drie kleuren geraspt op een stuk papier en deze goed gemend
Eerst geprobeerd op een oud model en dat krijt hechte niet goed en telkens je dan het model vastnam ging het krijt eraf
Nu hadden ze met de raad gegeven om sterk verdunde verf te gebruiken , heb dat geprobeerd maar ik kreeg het niet goed onder de knie
Dus den deze denken en denken ( amaai deed pijn en heb veel zweet gelaten , of was het van dat warm weer ? ) en dan kwam ik op het idee om de haarlak methode toe te passen ( jullie weten dat ik goede raad altijd aanvaard en toepas , maar jullie zullen ook wel weten dat ik soms een moedwillig kantje heb he Roy en vrienden dat is echt niet slecht bedoeld hoor maar ja ieder heeft zo een scherp kantje he )
Dus om verder te gaan de delen waar stof van het racen en de nabije woestijn waar ons kevertje op dat moment vertoeft heb ik lichtjes ingespoten met haarlak en daarna direct met een dikke zeer zacht borstel alles bepoeierd met dat krijt poeder , het teveel kan je na het drogen er mooi afborstelen en de rest ? Dat blijft mooi hangen zelfs moet je nogal stevig wrijven met een doek om het er af te krijgen
Ik zou zeggen missie geslaagd en aan de collega's en vrienden met hun goeie raad bedankt en ik zal het een volgende X zeker gebruiken ik waardeer het enorm dat jullie me zo opvolgen en helpen
Daarvoor mijn dank
Nu hebben jullie toch wat beelden te goed van onze vedette uit de film , let niet op de achtergrond die komt in een later stadium , dit was maar om een storende achtergrond weg te doen de goei beelden komen later
Na nu is hij daar en graag even jullie reactie
Grt
Marc