En zo ben ik wederom een stukje verder met het voordek,wat betreft de verwering.
Het voorste luik heeft veel te lijden van de instap.Daar slijt de lak er wel vanaf
Al moet ik wel zeggen,dat de geel/oranje acrylverf op de foto zich erg laat gelden.In het echt is dit stukken minder.Doch dat weten we allemaal wel inmiddels..
En zo verweer ik het dek in eerste instantie.Het is daarna in principe klaar.Doch meestal ga ik er later nog iets toevoegen,dan wel verwijderen.Dat komt omdat je dan het totaalplaatje ziet.Tijd leert dat dan
...
Als eerste het nog "maagdelijke dek gedeelte).Ik doe nooit het dek ineens.
Dat smeren we lekker dik in met zwarte acrylverf.Opletten dat jedit binnen een kwartier verwerkt.Daarna is het droog en watervast.
Dan met een vochtige doek eroverheen deppen.
Duidelijk het verschil te zien,links onbehandeld,rechts gedept..
Daarna heb ik roest aangebracht op de metalen delen.Nooit teveel overdaad schaad.
Dan met geel/oranje acrylverf het houten gedeelte verven.
Dan met een flinke natte kwast daaroverheen kwasten...lekker spelen met je fantasie.Denk eraan...dit moet de verwering worden van het zilte water in combinatie met de zon uitdroging van het hout..
Dan,zolang het nog nat is,met een vochtige doek in het midden een veeg trekken...niet meer.
Het verschil is duidelijk al te zien,tussen beide zijden..
Als het droog is,gaat het er dan zo uitzien...let op..indien je een dek wilt simuleren welke op volle zee is,of nat...Dan gaat dit niet op deze manier uiteraard.Ik wil juist een dek voorstellen,welke al lang aan de kade ligt te bakken
..
En zo is het voordek alweer een beetje verder gevorderd met de weathering.
Het is uiterst beheerst weatheren,immers het dek spoelt schoon op zee,en aan de kade,ja daar begint het dan te roesten.
En zo zijn de luiken op het voordek inmiddels geworden,na het drogen.Deze luiken waren in mijn vorig topic onderwerp van het weatheren.Nu zijn ze opgedroogt.
Speciaal voor Rik.De vlaghouder nu geplaatst.
En de laatste,met de camera op het voordek.
Ron.