henny schreef:Hoi Ron
Ik zal niet weer schrijven hoe geweldig dit is (dat vindt ik en iedereen die
dit ziet namelijk)
Alleen 2 vragen : de schroeven lijken op de foto wel een erg grote spoed
te hebben , was dit normaal op de u-boten ???
Op foto 9 lijkt het alsof de hele boot krom is, de boeg wijst naar links
de knik begint (op de foto althans) ter hoogte van de zadeltanks.
Is dit gezichtsbedrog ???
Groeten Henny
Om met het laatste te beginnen.Voor zover ik heb kunnen constateren is de romp recht.Tijdens de bouw was ik anders vastgelopen met de kiel en met het dek.De dekplaten(acrylglas)zijn in hun aansluiting 100 % haaks gezaagd.Tijdens de montage zou dit dan problemen geven.De kiel loopt aan de onderzijde prima recht.Op de foto(ben ik mij van bewust)ziet het er inderdaad uit alsof de boeg een kleine neiging heeft.
Misschien is dit inderdaad zo,maar ik denk dat dat geen problemen kan geven verder,ze gaat nooit echt in de vaart
.Op een foto wordt alles nu eenmaal afgestraft
...
De schroeven hadden een flinke spoed,vanaf montagepunt voorzijde(spinpunt)tot aan middenpunt volgend schroefblad.Ik heb bij de fabricage van de schroeven echt moeten zweten
om het zo te krijgen.Hierbij ben ik ook de fout in gegaan met de spoedverstelling van beide schroeven(oude wond
)Ze lopen beiden in dezelfde richting.Dat was een fout(je).Immers om een stabiel draaiend systeem te hebben zouden beide schtoeven tegenovergestelde spoedrichtingen hebben moeten.
Maar ja,scratchen is en blijft moeilijk,en daar ligt ook de uitdaging.
Waarschijnlijk dat de door mij gemaakte spoed wat teveel zal zijn.Dus jouwn opmerking is juist.Maar ja,ze is statisch en een schroef maken is lastig....
Ron.
Ik zal niet weer schrijven hoe geweldig dit is (dat vindt ik en iedereen die
dit ziet namelijk)
Alleen 2 vragen : de schroeven lijken op de foto wel een erg grote spoed
te hebben , was dit normaal op de u-boten ???
Op foto 9 lijkt het alsof de hele boot krom is, de boeg wijst naar links
de knik begint (op de foto althans) ter hoogte van de zadeltanks.
Is dit gezichtsbedrog ???
Groeten Henny
Om met het laatste te beginnen.Voor zover ik heb kunnen constateren is de romp recht.Tijdens de bouw was ik anders vastgelopen met de kiel en met het dek.De dekplaten(acrylglas)zijn in hun aansluiting 100 % haaks gezaagd.Tijdens de montage zou dit dan problemen geven.De kiel loopt aan de onderzijde prima recht.Op de foto(ben ik mij van bewust)ziet het er inderdaad uit alsof de boeg een kleine neiging heeft.
Misschien is dit inderdaad zo,maar ik denk dat dat geen problemen kan geven verder,ze gaat nooit echt in de vaart
De schroeven hadden een flinke spoed,vanaf montagepunt voorzijde(spinpunt)tot aan middenpunt volgend schroefblad.Ik heb bij de fabricage van de schroeven echt moeten zweten
Maar ja,scratchen is en blijft moeilijk,en daar ligt ook de uitdaging.
Waarschijnlijk dat de door mij gemaakte spoed wat teveel zal zijn.Dus jouwn opmerking is juist.Maar ja,ze is statisch en een schroef maken is lastig....
Ron.